Werk & Studie alle pijlers

Afgewezen wegens hoog-risico uitstroom

13-06-2018 18:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Recentelijk heb ik gereageerd op een functie voor klantenservicemedewerker bij een overheidsorganisatie. Het gaat om een callcenterfunctie waar meerdere uitzendbureaus personeel voor werven. Zij maken daarbij gebruik van een uitgebreide test om personeel te screenen. Onder meer een taaltoets, cijfermatig inzicht en een persoonlijkheidstest

Nu heb ik de taaltoets bijna foutloos gemaakt. Het cijfermatig inzicht is 85%, wat betekent dat 15% van de Mbo'ers hoger scoort op cijfermatig inzicht en 85% lager dan ik. Dus ik scoor vrij hoog.

Kijk, nu doe ik inderdaad geen MBO maar HBO. Ik doe een HBO-opleiding in juridische richting. Ik ga in oktober afstuderen, en aangezien ik niet te hoog wil inzetten, solliciteerde ik dus op een MBO klantenservicefunctie met elementen van sociaal recht.

Nu ben ik niet zozeer afgewezen op mijn intelligentie, want als ik op de testresultaten mag afgaan is die bovengemiddeld. Nee, ik ben afgewezen omdat uit de persoonlijkheidstest bleek dat ik volgens de opdrachtgever een hoog-risico uitstroomprofiel heb. Ik zal even kort neerzetten wat bleek: Bondige en praktische instelling. Erg alert op juistheid van informatie en conclusies, als dingen niet kloppen zal ik daar een opmerking over plaatsen. Deelt gevraag en ongevraagd informatie met anderen. Kan zich snel aanpassen aan nieuwe situaties. Laat anderen in hun waarde en gaat respectvol met hen om. Kan kritiek incasseren. Kan zaken zonder wolligheid vertellen.

Ik zie niet zo snel waarom bovenstaande een hoog-risico uitstroomprofiel oplevert.
Ik ben toch wel heel benieuwd wat voor persoonlijkheid ze dan zoeken ... hihihi. Iemand anders dit meegemaakt?
anoniem_362817 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 20:46
2.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk omdat je met een HBO-studie solliciteert op een MBO-baan en ze bang zijn dat je na je studie afgerond te hebben direct verder solliciteert denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Omdat jij in oktober een fulltimebaan op je eigen niveau gaat zoeken omdat je je verveelt of omdat je beter wil verdienen.
Niemand gaat voor zn lol in een callcenter werken, dus als je een opleiding volgt waar je meer mee kan ben je uiteraard weg zodra je wat beters vindt.
Je bent te ambitieus. Je hebt het in je om de organisatie te willen veranderen. En dat zoeken ze niet bij een klantenservice functie. En je studeert binnen een half jaar af, dan ga je op zoek naar fulltime functie op HBO niveau. Waarom zullen ze dan 5 maanden investeren terwijl je eigenlijk alleen op zoek bent naar zomerwerk.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
13-06-2018 18:41
Omdat jij in oktober een fulltimebaan op je eigen niveau gaat zoeken omdat je je verveelt of omdat je beter wil verdienen.
Dit dus. Lijkt me vrij logisch.
Alle reacties Link kopieren
waarom solliciteer je op een MBO baan terwijl je bijna HBO afgestudeerd bent?
Alle reacties Link kopieren
Zij denken gewoon dat je heel snel wat anders wilt gaan doen dan dit omdat het werk saai, eentonig en niet inhoudelijk is. Ipv de discussie hierover aan te gaan zou je het uitzendbureau e.a. kunnen voorleggen waarbij je vraagt of er andere functies zijn bij deze of een andere inlener die beter bij jou zouden passen.

Deze inlener wil mensen die zich voor langere tijd committeren en waarbij het risico op een snel vertrek laag is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo slim bent had je dit zelf ook kunnen bedenken of anders vragen. :hihi:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
13-06-2018 18:41
Omdat jij in oktober een fulltimebaan op je eigen niveau gaat zoeken omdat je je verveelt of omdat je beter wil verdienen.

Inderdaad. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ja, inderdaad, deze opdrachtgever zoekt voor veel te weinig geld (uitzendbureau!) mensen die zo lang mogelijk willen blijven zonder ze enige zekerheid te hoeven geven.
Daar ben jij gewoon niet kansloos genoeg voor.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
13-06-2018 20:10
Als je zo slim bent had je dit zelf ook kunnen bedenken of anders vragen. :hihi:
Nou inderdaad.. lijkt me een open deur.
Alle reacties Link kopieren
Omdat jij hoogstwaarschijnlijk snel weg zult zijn willen ze niet in je investeren. Logisch.

Overigens: als 85% van de MBO'ers hoger scoort op cijfermatig inzicht heb je die test helemaal niet zo denderend gemaakt.
ceci wijzigde dit bericht op 13-06-2018 20:35
5.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier loop ik ook steeds tegenaan bij diverse lagere functies...moet ik mijn opleiding dan maar niet meer noemen?
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
13-06-2018 20:26
Omdat jij hoogstwaarschijnlijk snel weg zult zijn willen ze niet in je investeren. Logisch.

Overigens: als 85% van de MBO'ers hoger scoort heb je die test helemaal niet zo denderend gemaakt.
Overigens betekent een score van 85%, dat 85% van de MBO'ers de test slechter maakt en 15 procent beter.
Alle reacties Link kopieren
IK vind de redenen waarom je afgewezen bent allemaal heel goede karaktereigenschappen. Wees blij, het is een compliment. Je bent te goed voor een call center.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
lola712 schreef:
13-06-2018 20:27
Hier loop ik ook steeds tegenaan bij diverse lagere functies...moet ik mijn opleiding dan maar niet meer noemen?
Ehm, wat jij wil! Ik vind alle ervaringen en inzichten welkom. ;)
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
13-06-2018 20:28
Overigens betekent een score van 85%, dat 85% van de MBO'ers de test slechter maakt en 15 procent beter.
Ik heb het niet helemaal goed opgeschreven zie ik (sorry, ik ben pas een uur thuis na een lange werkdag) maar je schrijft dit eerder:
.... Het cijfermatig inzicht is 85%, wat betekent dat de MBO-normgroep gemiddeld 15% hoger scoort dan ik...
Zo lijkt het alsof de normgroep gemiddeld genomen de test beter maakt dan jij. ;-) Ik zou dat even aanpassen in je OP.

Vraag het uitzendbureau om banen die beter bij jou passen.
Alle reacties Link kopieren
goh, dat je dan nou niet zelf kan bedenken.

hihihi
Is het voor het UWV klantencontactcenter?
Daar mag je niet zelf nadenken :roll:
Je mag alleen pasklare antwoorden vanaf je scherm antwoord geven.
Wees blij dat je daar niet geschikt voor bent.
Vreselijk werk.
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
13-06-2018 23:34
Is het voor het UWV klantencontactcenter?
Daar mag je niet zelf nadenken :roll:
Je mag alleen pasklare antwoorden vanaf je scherm antwoord geven.
Wees blij dat je daar niet geschikt voor bent.
Vreselijk werk.
Aha, een ervaringsdeskundige?
Het is eigenlijk alleen maar een compliment, toch? Ze zien in jou geen medewerker die een paar jaar blijft plakken. Ze zien iemand die een bijbaan zoekt.
Volgens mij zijn er ook veel callcenters die snelle vertrekkers incalculeren. Je hoort wel vaker dat heel veel mensen dat werk niet volhouden tenslotte.
Anaïs1992 schreef:
13-06-2018 23:48
Aha, een ervaringsdeskundige?
Yep!
Als je goed met meerdere systemen tegelijk overweg kan, en een gladde rug hebt en werk kan uitvoeren waarin eigen inbreng niet gewenst is, dan is het werk prima te doen.

Ik werd er ongelukkig van.
Je zit er niet om mensen echt te helpen. Je krijgt de tijd niet om mensen echt te helpen. Je wordt getraind om mensen zo kort mogelijk van het juiste antwoord te voorzien. Wanneer je zelf al kan bedenken dat die mensen nog tegen andere problemen aan (gaan) lopen dan is dat jammer. Mond dicht, gesprek afhandelen en door naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
14-06-2018 08:53
Yep!
Als je goed met meerdere systemen tegelijk overweg kan, en een gladde rug hebt en werk kan uitvoeren waarin eigen inbreng niet gewenst is, dan is het werk prima te doen.

Ik werd er ongelukkig van.
Je zit er niet om mensen echt te helpen. Je krijgt de tijd niet om mensen echt te helpen. Je wordt getraind om mensen zo kort mogelijk van het juiste antwoord te voorzien. Wanneer je zelf al kan bedenken dat die mensen nog tegen andere problemen aan (gaan) lopen dan is dat jammer. Mond dicht, gesprek afhandelen en door naar de volgende.
Och, dat is inderdaad een jammerlijke werkwijze. In de vacature wordt het wel anders beschreven (natuurlijk). Ik denk dat ik het wel zou kunnen, daar niet van ... maar 1 jaar is wel het maximale, als de werkwijze zij het klantcontactcentrum uwv verloopt zoals jij het beschrijft. Jammer hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven