Werk & Studie alle pijlers

Half jaar buitenland in Azië

15-06-2018 22:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in september een half jaar op verplichte uitwisseling naar een uni in een land in Azië. Ik heb een vriend (2 jaar wanneer ik vertrek) en hij maakt zich wel een beetje zorgen. Om ons heen zien we veel relaties kapotgaan vanwege een buitenlandse stage : het vriendje van mijn klasgenoot ging vreemd in Taiwan en de vriendin van zijn vriend maakte het uit na paar weken in Australië. Mijn vriend denkt dat ik door nieuwe ervaringen en nieuwe mensen te ontmoeten, anders naar onze relatie en mezelf zal kijken. Ik zal uitgaan, drinken. Misschien word ik verliefd of ga ik vreemd, al die dingen denkt hij.

We hebben nu afgesproken dat hij me in de kerstvakantie komt opzoeken 2 weken en we zijn nu al aan het plannen wat we gaan doen. Op deze manier wil ik hem bij mijn uitwisseling betrekken op een positieve manier en hoop ik dat hij begrijpt dat ik erg uitkijk naar die 2 weken.

Zijn er mensen hier die succes verhalen hebben van koppels tijdens of na een buitenlandse stage? Of mensen die tips hebben voor ons? We hebben nu ook een lange afstands relatie (3 uur met se trein) maar vanaf september een afstand van 12 uur vliegen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet dit naar relaties, kan iemans het topic verplaatsen? Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo moeilijk doen, hou je van elkaar of Niet?
Mijn ervaring is dat als mensen vreemd willen gaan ze dat net zo goed met de buurvrouw doen. Het is niet de afstand waar dat aan ligt. Mensen komen er onder dit soort omstandigheden vaak achter of hun levens een beetje “in sync” zijn. Als je elkaar niet gaat missen en een ander leuker gaat vinden tijdens alles dat je nieuw meemaakt dan weet je dat de liefde ook niet zo diep zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had huisgenoten die elkaar een jaar (!!!) niet in real life hadden gezien ivm studie en uiteindelijk getrouwd. Super leuk stel, nog steeds.

Zo ken ik nog wel meer stellen hoor. Je moet zo denken, als je relatie dit niet overleeft, zou het een andere uitdaging ook niet overleven.
Alle reacties Link kopieren
ik ben toen wij 2,5 jaar samen waren een jaar naar het buitenland (wel binnen EU) verkast. ging helemaal prima, en we vinden elkaar nu nog steeds leuk ;)
Aantal klasgenoten/vrienden daar hadden ook een partner "achtergelaten" in hun thuisland, van niemand heb ik gehoord dat het uitging.

iemand die in het buitenland vreemd gaat zal dat ook doen als hij in nederland zou zijn gebleven (denk ik dan)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dan weer dat mensen die erg bang zijn dat de ander vreemd gaat, dat eerder zelf zullen doen. Iets met de waard enzo.
.
Jou vriend is onzeker over je relatie met jou, hij is bang jou kwijt te raken. Praat met hem over deze onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Gedurende je hele leven kun je ervaringen opdoen waardoor je veranderd en anders naar je relatie kijkt. Een buitenlandstage is iets waar je veel ervaringen opdoet. Ik ken goede en slechte verhalen tov bestaande relaties
Geniet ervan en blijf eerlijk met je vriend.
Leef, en geniet.
Alle reacties Link kopieren
aub geniet van je stage, als hij te veel gaat claimen...., dan ben je hem liever kwijt dan rijk. 1/2 jaar stage gelopen buiten Europa, het is nog aan met dezelfde. :cheer: Ik wilde zoveel mogelijk uit mijn stage halen daarom heb vooraf besloten dat we 1 a 2 per week kort 15 minuten gingen facetimen. Dit ging redelijk omdat de tijdverschil gigantisch was bij mij middags en bij hem nachts :rofl: Daarnaast schreven we brieven :lol: die weken later aankwamen ……. later per mail. :hihi: Hij is in mijn laatste week langs gekomen en hebben we daar vakantie gevierd. Dit was heel ongemakkelijk na zo lange periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven