Werk & Studie
alle pijlers
Ergernissen op werk
dinsdag 19 juni 2018 11:08
Zoals jullie weten zijn er op mijn werk werkzaamheden waar ik het niet mee eens ben, onzin vind of ik vind dat dat beter geregeld kan worden. Zo doe ik bepaalde dingen via de mail omdat ik dat efficiënter vind. Wij hebben namelijk een afdeling van ruim 90 man en door de verbouwing laatst zit niet iedereen meer bij elkaar en ik heb geen zin om heel het gebouw te doorzoeken.
Dus; wie heeft er nog meer dingen binnen zijn/haar werk waar hij zich aan ergert?
Dus; wie heeft er nog meer dingen binnen zijn/haar werk waar hij zich aan ergert?
dinsdag 19 juni 2018 11:26
Ik erger me aan praatzieke collega's als ik wil werken/voorbereiden. Ik erger me aan de inefficiëntie van onze vergaderingen waar iedereen ondertussen op zijn eigen laptop zit en ik erger me aan de bereikbaarheid van sommige collega's (lees: die nooit hun mail openen en liever hebben dat je even langsloopt...).
Maar dit is niet meteen reden om ander werk te zoeken, maar soms wel irritant.
Maar dit is niet meteen reden om ander werk te zoeken, maar soms wel irritant.
dinsdag 19 juni 2018 11:29
dinsdag 19 juni 2018 11:36
Ik denk dat iedereen zich wel ergens aan irriteert op het werk.
Mijn grootste irritatie is: Mijn werkgever kan geen 'nee' zeggen. Wanneer een klant wat wil, roept hij welwillend dat dit geen enkel probleem is en dat we het binnen no time gereed zullen hebben... Gemakkelijk praten, als je zelf niet degene bent die het moet doen. Degene die het wel moet doen, heeft echter al een berg aan werk die alsmaar groter wordt.
Het grapje: 'Het leven van een adviseur houdt nu eenmaal in dat je soms ook buiten werktijd af en toe zult moeten werken'... kan ik niet meer aanhoren.
Mijn grootste irritatie is: Mijn werkgever kan geen 'nee' zeggen. Wanneer een klant wat wil, roept hij welwillend dat dit geen enkel probleem is en dat we het binnen no time gereed zullen hebben... Gemakkelijk praten, als je zelf niet degene bent die het moet doen. Degene die het wel moet doen, heeft echter al een berg aan werk die alsmaar groter wordt.
Het grapje: 'Het leven van een adviseur houdt nu eenmaal in dat je soms ook buiten werktijd af en toe zult moeten werken'... kan ik niet meer aanhoren.
dinsdag 19 juni 2018 11:54
Ik kreeg ooit een mail van de collega die tegenover me zat. De inhoud: nog bijzonderheden gisteren? Ik heb mijn hoofd dus even opzij gedaan en gezegd: nee hoor, niets bijzonders.
dinsdag 19 juni 2018 12:01
Dit inderdaad. Hier heerst best een mail cultuur, sommige sturen ook nog een reminder als ze binnen 2 uur geen reactie hebben. Zeer vermoeiend. En dat terwijl wat zij als zeer urgent beschouwen, naar mijn idee een stuk minder urgent is. En als het dan echt urgent is, loop gewoon even langs.
dinsdag 19 juni 2018 12:28
Dat mijn leidinggevende soms meerdere keren per dag belt als ik aan het werk ben bij een client en dan vervolgens klaagt dat ik zo slecht bereikbaar ben. Heb al meerdere keren gezegd dat men het op de mail moet zetten en dat ik niet voor niks de voicemail aan heb staan. Ik houd mijn mobiel altijd veilig in m'n tas en want ik wil niet dat mijn dure telefoon op de grond klettert of in een emmer water omdat die uit m'n schort valt.
Het zijn dan vaak telefoontjes als:
"Client heeft afgebeld voor volgende week, je hoeft er dan niet heen." (Weet ik want dat had client zelf al aangegeven).
"Over 2 weken moet je daar en daar invallen." (Dat zie ik dan toch wel op mijn rooster?!)
"Zou je even aan client kunnen vragen of die vervanging wil met hemelvaart?" (Ik kwam niet meer voor hemelvaart dus rechtstreeks naar client bellen is toch veel handiger?!)
Vind het echt zo irritant dat als ik dan terug bel dat het om zoiets onbenulligs gaat. En als het dan eens om iets belangrijks gaat vergeet men soms te bellen!
Het zijn dan vaak telefoontjes als:
"Client heeft afgebeld voor volgende week, je hoeft er dan niet heen." (Weet ik want dat had client zelf al aangegeven).
"Over 2 weken moet je daar en daar invallen." (Dat zie ik dan toch wel op mijn rooster?!)
"Zou je even aan client kunnen vragen of die vervanging wil met hemelvaart?" (Ik kwam niet meer voor hemelvaart dus rechtstreeks naar client bellen is toch veel handiger?!)
Vind het echt zo irritant dat als ik dan terug bel dat het om zoiets onbenulligs gaat. En als het dan eens om iets belangrijks gaat vergeet men soms te bellen!
dinsdag 19 juni 2018 12:39
Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
dinsdag 19 juni 2018 12:47
Als dat tot je werkzaamheden behoort is dat je werk. Hoeveel tijd kost dat nou?Michella_1991 schreef: ↑19-06-2018 12:39Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
dinsdag 19 juni 2018 13:43
Een van de grootste ergernissen, dossiers uit het archief halen en daar alles door elkaar gooien. Betreffende dossiers of stukken daarvan na lange tijd in het archief vinden bovenop de archiefdozen of anders in de archiefkast.
Blijkbaar voelt men zich te goed om de dossiers zelf weer terug op te bergen daar men ze vandaan gehaald heeft. Archivering behoort niet tot mijn takenpakket maar ik wordt wel geacht archiefwerk bij te houden. Dat ik bij tijd en wijle not amused ben, het moge duidelijk zijn.
Blijkbaar voelt men zich te goed om de dossiers zelf weer terug op te bergen daar men ze vandaan gehaald heeft. Archivering behoort niet tot mijn takenpakket maar ik wordt wel geacht archiefwerk bij te houden. Dat ik bij tijd en wijle not amused ben, het moge duidelijk zijn.
dinsdag 19 juni 2018 15:07
Daar ben jij toch voor? Jij bent hun reminder en hebt als taak om de stukken te verzamelen zodat je collega's niet voor niets bij elkaar komen. Ik snap niet dat je je daar te goed voor voelt.Michella_1991 schreef: ↑19-06-2018 12:39Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
Een manager of collega kan toch ook vragen 'heb je die en die cijfers voor me zodat ik die kan verwerken in de eindrapportage'? Ik zie geen probleem.
Als je het daar niet naar je zin hebt, moet je meer diploma's halen of ander werk zoeken.
dinsdag 19 juni 2018 15:20
Dat is je werk. Dus dan doe je dat he. Zonder morren of forummen.Michella_1991 schreef: ↑19-06-2018 12:39Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
dinsdag 19 juni 2018 17:17
Ik erger me enorm als mensen niet op komen dagen voor een afspraak met mij. Tijd met mij is vrij kostbaar, en je zou denken dat mensen zich dat realiseren, maar niet dus. Het komt elke week wel een paar keer voor dat ik voor Jan lul zit te wachten. Als dan vervolgens de rekening komt zijn mensen beledigd. Toch staat het duidelijk in de voorwaarden waar mensen mee akkoord gaan.
M'n werk is fantastisch maar dat gesteggel over 'ja maar ik kon niet komen want m'n hond moest nog uit en de auto moest naar de garage en m'n fietsband was lek, dat is toch niet mijn schuld' kan me echt gestolen worden.
M'n werk is fantastisch maar dat gesteggel over 'ja maar ik kon niet komen want m'n hond moest nog uit en de auto moest naar de garage en m'n fietsband was lek, dat is toch niet mijn schuld' kan me echt gestolen worden.
dinsdag 19 juni 2018 21:23
Een van mijn taken is het regelen van een twee wekelijkse meeting bij ons. Dat houdt in: locatie regelen, sprekers ruim op tijd een datum doorgeven, sprekers de week van tevoren er aan herinneren (en af en toe een invaller regelen als ze toch plotseling op vakantie blijken) én de dag van tevoren een mail ter herinnering aan alle deelnemers sturen. Allemaal hoogopgeleide mensen met eigen hersenen, maar ook heel veel dingen aan hun hoofd. Als ik de reminder stuur, is de opkomst twee keer zo hoog dan als ik dat niet doe. Dus doe ik het. En ik ben helemaal geen secretaresse oid, maar een van mijn taken is die meeting zo goed mogelijk laten verlopen. Dan zijn aanwezig best een wezenlijk onderdeel .