Werk & Studie alle pijlers

Ergernissen op werk

19-06-2018 11:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie weten zijn er op mijn werk werkzaamheden waar ik het niet mee eens ben, onzin vind of ik vind dat dat beter geregeld kan worden. Zo doe ik bepaalde dingen via de mail omdat ik dat efficiënter vind. Wij hebben namelijk een afdeling van ruim 90 man en door de verbouwing laatst zit niet iedereen meer bij elkaar en ik heb geen zin om heel het gebouw te doorzoeken.

Dus; wie heeft er nog meer dingen binnen zijn/haar werk waar hij zich aan ergert?
Misschien tijd om van baan te wisselen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Je zult tijdens het leven altijd wel dingen tegenkomen die je zelf anders zou hebben gedaan. Ook als je een andere baan vindt, kom je dingen tegen waar je je misschien aan kunt ergeren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Iedere baan heeft voor- en nadelen en iedereen heeft wel dingen waar hij zich aan ergert. Ik heb een hartstikke leuke baan, maar ook ik erger me soms aan dingen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie weten? Ik weet niets van jou, hoor :P
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan praatzieke collega's als ik wil werken/voorbereiden. Ik erger me aan de inefficiëntie van onze vergaderingen waar iedereen ondertussen op zijn eigen laptop zit en ik erger me aan de bereikbaarheid van sommige collega's (lees: die nooit hun mail openen en liever hebben dat je even langsloopt...).
Maar dit is niet meteen reden om ander werk te zoeken, maar soms wel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me juist aan collega's die mailen als we een deur bij elkaar vandaan zitten. Dan denk ik echt: WAT? Steek even je hoofd om de hoek van de deur, dan kunnen we het meteen regelen. Ik loop dan meestal maar even die kant op. Is het meteen gefikst.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen zich wel ergens aan irriteert op het werk.
Mijn grootste irritatie is: Mijn werkgever kan geen 'nee' zeggen. Wanneer een klant wat wil, roept hij welwillend dat dit geen enkel probleem is en dat we het binnen no time gereed zullen hebben... Gemakkelijk praten, als je zelf niet degene bent die het moet doen. Degene die het wel moet doen, heeft echter al een berg aan werk die alsmaar groter wordt.

Het grapje: 'Het leven van een adviseur houdt nu eenmaal in dat je soms ook buiten werktijd af en toe zult moeten werken'... kan ik niet meer aanhoren.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er vanaf wat jouw positie daar is of men naar je zal luisteren. Probeer medestanders te vinden en stel het voor.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
19-06-2018 11:29
Ik erger me juist aan collega's die mailen als we een deur bij elkaar vandaan zitten. Dan denk ik echt: WAT? Steek even je hoofd om de hoek van de deur, dan kunnen we het meteen regelen. Ik loop dan meestal maar even die kant op. Is het meteen gefikst.
Ik kreeg ooit een mail van de collega die tegenover me zat. De inhoud: nog bijzonderheden gisteren? Ik heb mijn hoofd dus even opzij gedaan en gezegd: nee hoor, niets bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
19-06-2018 11:29
Ik erger me juist aan collega's die mailen als we een deur bij elkaar vandaan zitten. Dan denk ik echt: WAT? Steek even je hoofd om de hoek van de deur, dan kunnen we het meteen regelen. Ik loop dan meestal maar even die kant op. Is het meteen gefikst.
Dit inderdaad. Hier heerst best een mail cultuur, sommige sturen ook nog een reminder als ze binnen 2 uur geen reactie hebben. Zeer vermoeiend. En dat terwijl wat zij als zeer urgent beschouwen, naar mijn idee een stuk minder urgent is. En als het dan echt urgent is, loop gewoon even langs.
Dat mijn leidinggevende soms meerdere keren per dag belt als ik aan het werk ben bij een client en dan vervolgens klaagt dat ik zo slecht bereikbaar ben. Heb al meerdere keren gezegd dat men het op de mail moet zetten en dat ik niet voor niks de voicemail aan heb staan. Ik houd mijn mobiel altijd veilig in m'n tas en want ik wil niet dat mijn dure telefoon op de grond klettert of in een emmer water omdat die uit m'n schort valt.
Het zijn dan vaak telefoontjes als:
"Client heeft afgebeld voor volgende week, je hoeft er dan niet heen." (Weet ik want dat had client zelf al aangegeven).
"Over 2 weken moet je daar en daar invallen." (Dat zie ik dan toch wel op mijn rooster?!)
"Zou je even aan client kunnen vragen of die vervanging wil met hemelvaart?" (Ik kwam niet meer voor hemelvaart dus rechtstreeks naar client bellen is toch veel handiger?!)
Vind het echt zo irritant dat als ik dan terug bel dat het om zoiets onbenulligs gaat. En als het dan eens om iets belangrijks gaat vergeet men soms te bellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
Wat een topics over je werk zeg..
Weet je wat een ergernis is? Een collega die haar hele hebben en ouwe over haar werk en collega's op een forum neer plemp.
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 12:39
Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Als dat tot je werkzaamheden behoort is dat je werk. Hoeveel tijd kost dat nou?
Alle reacties Link kopieren
Een van de grootste ergernissen, dossiers uit het archief halen en daar alles door elkaar gooien. Betreffende dossiers of stukken daarvan na lange tijd in het archief vinden bovenop de archiefdozen of anders in de archiefkast.

Blijkbaar voelt men zich te goed om de dossiers zelf weer terug op te bergen daar men ze vandaan gehaald heeft. Archivering behoort niet tot mijn takenpakket maar ik wordt wel geacht archiefwerk bij te houden. Dat ik bij tijd en wijle not amused ben, het moge duidelijk zijn.
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 12:39
Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
Daar ben jij toch voor? Jij bent hun reminder en hebt als taak om de stukken te verzamelen zodat je collega's niet voor niets bij elkaar komen. Ik snap niet dat je je daar te goed voor voelt.
Een manager of collega kan toch ook vragen 'heb je die en die cijfers voor me zodat ik die kan verwerken in de eindrapportage'? Ik zie geen probleem.

Als je het daar niet naar je zin hebt, moet je meer diploma's halen of ander werk zoeken.
Michella_1991 schreef:
19-06-2018 12:39
Ik bedoelde meer werkzaamheden. Zo moet ik voor een overleg die elke week plaatsvind op dezelfde dag en tijd een mail sturen met de vraag of ze de stukken voor dan en dan aan willen leveren.
Dan denk ik, collega's kunnen zelf toch ook nadenken. Bv elke dag in je agenda kijken en denken ´owja, ik moet dit en dat nog mailen´
Dat is je werk. Dus dan doe je dat he. Zonder morren of forummen.
Als je secretaresse bent of een assistent van iemand dan lijkt het me logisch dat je die mails stuurt als reminder. Als ze het allemaal zo goed kunnen onthouden en dergelijke hebben ze geen secretaresse of assistent nodig?
Ik erger me enorm als mensen niet op komen dagen voor een afspraak met mij. Tijd met mij is vrij kostbaar, en je zou denken dat mensen zich dat realiseren, maar niet dus. Het komt elke week wel een paar keer voor dat ik voor Jan lul zit te wachten. Als dan vervolgens de rekening komt zijn mensen beledigd. Toch staat het duidelijk in de voorwaarden waar mensen mee akkoord gaan.
M'n werk is fantastisch maar dat gesteggel over 'ja maar ik kon niet komen want m'n hond moest nog uit en de auto moest naar de garage en m'n fietsband was lek, dat is toch niet mijn schuld' kan me echt gestolen worden.
KyloRen schreef:
19-06-2018 11:22
Zoals jullie weten? Ik weet niets van jou, hoor :P

Nou ze opent voor elke scheet op haar werk een topic.
Alle reacties Link kopieren
jij bent echt zo niet geschikt als secretaresse.

Zo. Sorry maar dat moest eruit. Alles waar jij je aan stoort zijn nu net typische secretaresse taken.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn taken is het regelen van een twee wekelijkse meeting bij ons. Dat houdt in: locatie regelen, sprekers ruim op tijd een datum doorgeven, sprekers de week van tevoren er aan herinneren (en af en toe een invaller regelen als ze toch plotseling op vakantie blijken) én de dag van tevoren een mail ter herinnering aan alle deelnemers sturen. Allemaal hoogopgeleide mensen met eigen hersenen, maar ook heel veel dingen aan hun hoofd. Als ik de reminder stuur, is de opkomst twee keer zo hoog dan als ik dat niet doe. Dus doe ik het. En ik ben helemaal geen secretaresse oid, maar een van mijn taken is die meeting zo goed mogelijk laten verlopen. Dan zijn aanwezig best een wezenlijk onderdeel ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan collega's die de wc bevuilen en niet schoonmaken.
Het is geen grap 🤐

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven