Werk & Studie alle pijlers

Hoe bereid je een evaluatiegesprek voor?

19-06-2018 19:50 8 berichten
Hoi,

Ik vroeg mij af hoe jullie een evaluatie gesprek voorbereiden op het werk?
Bedenk je van te voren vragen? Bedenk je argumenten?

Daarom mijn vraag hier! Brand los!
anoniem_128529 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 20:13
80.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze OP was niet waarop ik reageerde.
ceylon wijzigde dit bericht op 19-06-2018 23:49
86.09% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf op wat je het afgelopen jaar hebt gedaan aan zelfontwikkeling, benoem bijdrage die je in het team hebt gedaan mbt samenwerken, procesverbeterint, begeleiden andere mdw...etc. Kortom positieve dingen opnoemen die verder gaan dan ik heb gewoon mijn werk gedaan.

Vertel ook wat je plannen zijn en waar je ondersteuning bij zou willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-06-2018 20:09
[...]
Super goede post!

En schrijf van te voren een paar punten op die goed gingen en een ding die wat minder was en hoe je dat wil verbeteren. Heb je meteen gespreksstof!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2018 08:51
Reden: quote verwijderd
35.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vaak weet je zelf prima wat beter kan. Of je bent echt onzeker en hebt een vertroebelde blik. Maar ook jij weet of je te onzeker bent of niet.

Iedereen heeft verbeterpunten. En na 20 jaar functioneringsgesprekken kan ik die van mezelf echt feilloos benoemen.

Denk vast zelf na over wat goed gaat en waar je beter in zou willen worden. En neem dat mee naar je gesprek.
Ik zou als werkgever vooral graag willen weten waar je extra ondersteuning kan gebruiken, zodat we daarop in kunnen zetten (cursus/scholing/begeleiding) of als je geen uitdaging meer in je werk ziet, hoe we dat weer kunnen creëren. Zie het als een goed gesprek en niet als een verhoor waarvoor je tegenargumenten moet bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Een evaluatiegesprek voorbereiden, als beoordelaar of als beoordeelde ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bij mij willen ze altijd weten wat ik voor het komende jaar van plan ben om de omzet te vergroten dus daar moet ik altijd even over nadenken en verder geloof ik het eigenlijk allemaal wel.

Bij ons worden alleen beoordelingsgesprekken gevoerd en dat is vooral incasseren; funtioeringsgesprekken doen ze dan weer niet aan...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven