Werk & Studie alle pijlers

De verkoop van etherische olie, ervaringen?

21-06-2018 23:21 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs vertelde een kennis mij dat ze een nieuw bedrijfje is begonnen in de verkoop van etherische olie. Helemaal geweldig super fantastisch, ik zou dat ook moeten doen volgens haar. Nu ben ik behoorlijk sceptisch wat dit soort constructies betreft maar mijn interesse is wel gewekt. Misschien door haar enthousiaste, ik weet het niet precies. Wat ik uit het korte gesprek begreep betreft het een soort van piramide constructie waarbij ik als verkoper een team onder mij moet opbouwen.

Het doet me denken aan de ouderwetse tupperware party's. (waar ik trouwens een gruwelijke hekel aan heb) Na een speurtocht op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik kan natuurlijk contact met die kennis opnemen maar daarvan krijg ik vast en zeker een zeer rooskleurig verhaal te horen. Zijn er hier misschien mensen die er ervaring mee hebben, positief of negatief?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nooit geleerd dat bij piramideconstructies alleen de top verdient? Jij hoort daar verkoopster dan overigens niet bij.
Ah, piramideconstructie. Je gaat dan dus vooral verdienen als je mensen vindt die het voor jou gaan verkopen. Zoals jij dat voor je vriendin moet doen. Dit soort constructies is alleen erg winstgevend voor de top van de piramide. Als jouw vriendin en jij allebei in dezelfde omgeving die dingen moeten verkopen, en zelfs ook nog nieuwe verkopers moeten ronselen, hoeveel klanten denk jij dan aan je te kunnen binden?

Kijk eens op wiki bij MLM: https://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing en lees vooral heel aandacht de tekst onder het kopje 'Inkomsten':
Inkomsten uit MLM zouden lang niet zo hoog zijn als wordt beweerd: onder andere het programma kassa van de VARA concludeerde op basis van onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen dat verkopers bij MLM-bedrijven over het algemeen verlies maken. Het gemiddelde inkomen zou tussen de 2 en 184 euro per maand liggen, het inkomen van de topverdieners meegerekend.[16]

MLM-bedrijven zijn terughoudend met exacte cijfers. Ook blijkt een groot aantal 'verkopers' voornamelijk voor eigen gebruik in te kopen.

Een onderzoek in Duitsland in 2012 onder de tien grootste MLM-ondernemingen wees uit dat het gemiddeld maandelijks inkomen per verkoper tussen de 2 en 168 euro uitkwam. Dit was op basis van de totale omzet en aantal verkopers per MLM-onderneming, kosten en bonussen maar exclusief sociale lasten.[17]

Een van de grotere MLM-organisaties geeft op haar website een indruk van de inkomenspiramide: 82,7% van de leden in Nederland had in 2013 vrijwel geen inkomen uit verkoop behalve goedkopere producten voor eigen gebruik en een kleine winst uit verkoop. De overige leden die werk maakten van een actief klantbestand en opleiden van nieuwe eigen verkopers haalde het grootste deel een bonus van maximaal 100 euro per maand. Enkele tientallen zouden ervan kunnen leven. Van de genoemde bonussen moeten overigens ook nog bedrijfskosten, sociale lasten en dergelijke worden betaald.[18] Winst uit verkoop naast de bonus was voor al deze leden samen in 2012 gemiddeld 120 euro. Voor de niet actieve leden valt de winst dus veel lager uit, voor actieve leden hoger.[17]
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
21-06-2018 23:26
Ah, piramideconstructie. Je gaat dan dus vooral verdienen als je mensen vindt die het voor jou gaan verkopen. Zoals jij dat voor je vriendin moet doen. Dit soort constructies is alleen erg winstgevend voor de top van de piramide. Als jouw vriendin en jij allebei in dezelfde omgeving die dingen moeten verkopen, en zelfs ook nog nieuwe verkopers moeten ronselen, hoeveel klanten denk jij dan aan je te kunnen binden?

Kijk eens op wiki bij MLM: https://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing en lees vooral heel aandacht de tekst onder het kopje 'Inkomsten':
Inkomsten uit MLM zouden lang niet zo hoog zijn als wordt beweerd: onder andere het programma kassa van de VARA concludeerde op basis van onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen dat verkopers bij MLM-bedrijven over het algemeen verlies maken. Het gemiddelde inkomen zou tussen de 2 en 184 euro per maand liggen, het inkomen van de topverdieners meegerekend.[16]

MLM-bedrijven zijn terughoudend met exacte cijfers. Ook blijkt een groot aantal 'verkopers' voornamelijk voor eigen gebruik in te kopen.

Een onderzoek in Duitsland in 2012 onder de tien grootste MLM-ondernemingen wees uit dat het gemiddeld maandelijks inkomen per verkoper tussen de 2 en 168 euro uitkwam. Dit was op basis van de totale omzet en aantal verkopers per MLM-onderneming, kosten en bonussen maar exclusief sociale lasten.[17]

Een van de grotere MLM-organisaties geeft op haar website een indruk van de inkomenspiramide: 82,7% van de leden in Nederland had in 2013 vrijwel geen inkomen uit verkoop behalve goedkopere producten voor eigen gebruik en een kleine winst uit verkoop. De overige leden die werk maakten van een actief klantbestand en opleiden van nieuwe eigen verkopers haalde het grootste deel een bonus van maximaal 100 euro per maand. Enkele tientallen zouden ervan kunnen leven. Van de genoemde bonussen moeten overigens ook nog bedrijfskosten, sociale lasten en dergelijke worden betaald.[18] Winst uit verkoop naast de bonus was voor al deze leden samen in 2012 gemiddeld 120 euro. Voor de niet actieve leden valt de winst dus veel lager uit, voor actieve leden hoger.[17]
Juist! Het is trouwens geen vriendin maar een kennis die niet in onze regio woont, maar dan nog. Ik ben altijd zeer huiverig geweest voor dat soort constructies. Volgens haar is het trouwens geen piramide (dat is immers verboden) maar een team wat je gaat opbouwen, ik heb haar ook niet al te lang gesproken dus heel veel info heb ik niet. Op internet is er niet veel over te vinden, wel over de producten hoe geweldig die zijn, wat ik best kan geloven, maar over de rest dus niet.

Bedankt voor dat artikel, € 2,- tot € 184,- euro per maand? wow :roll:
anoniem_370122 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 23:38
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin is inmiddels al met haar vierde produkt bezig. Eerst waren het sieraden, daarna iets met kaarsen, vervolgens kwam er een make-up lijn en nu is het aloe vera.

Ze loopt nog niet echt binnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
21-06-2018 23:37
Een vriendin is inmiddels al met haar vierde produkt bezig. Eerst waren het sieraden, daarna iets met kaarsen, vervolgens kwam er een make-up lijn en nu is het aloe vera.

Ze loopt nog niet echt binnen.
Het is wel een doorzetter.
Alle reacties Link kopieren
Etherische olie kan je trouwens overal kopen.

Mijn man is een keer de zaal uitgezet toen hij bij een voorlichting was van zo’n soort systeem. Ik weet het precies meer maar ik geloof zoiets als bij de 7e stap moet heel Nederland al producten gaan afnemen om je nog geld te laten verdienen.

Hij bleef doorvragen en voorrekenen maar daar gingen ze niet op in. Ze gingen toen maar even pauzeren en na de pauze mocht hij en zijn vriend er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
21-06-2018 23:41
Het is wel een doorzetter.
Meer een ezel die zich wel 2 keer aan dezelfde steen stoot
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
21-06-2018 23:41
Etherische olie kan je trouwens overal kopen.

Mijn man is een keer de zaal uitgezet toen hij bij een voorlichting was van zo’n soort systeem. Ik weet het precies meer maar ik geloof zoiets als bij de 7e stap moet heel Nederland al producten gaan afnemen om je nog geld te laten verdienen.

Hij bleef doorvragen en voorrekenen maar daar gingen ze niet op in. Ze gingen toen maar even pauzeren en na de pauze mocht hij en zijn vriend er niet meer in.

Oh, geweldig!! Ik ben ook te kritisch en zeer lastig vaak, zeker als het over snelgeld verdienen gaat. Samen met mijn man heb ik een bedrijf waarbij we soms geweldige aanbiedingen krijgen van loslopende verkooppraatmannetjes. 'als u dit systeem aanschaft dan garandeer ik u een omzet van **' waarna ik ook ga doorvragen en voorrekenen, helaas kunnen ze mij de zaak niet uitzetten, dat is dan wel weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
21-06-2018 23:41
Het is wel een doorzetter.

Mwah. Eerder het tegendeel.

Ik denk, als je überhaupt geld wilt verdienen met een eigen zaak, hoe klein of groot ook en ongeacht het produkt, dat je vooral moet investeren in tijd.

Ik heb jarenlang schoongemaakt voor een mevrouw die dieetshakes verkoopt. Dat begon met zelf afvallen. Daarna begon ze thuis aan de keukentafel. Na een jaar of drie had ze aardig wat voorraad nodig en na ongeveer acht jaar huurde ze een pand omdat het huis echt te klein werd. Tegen die tijd had ze ook diverse opleidingen gedaan én haar vaste baan opgezegd, ze kan er leuk van leven nu. Ze heeft een vaste klantenkring en ze verkoopt naast die shakes inmiddels ook allerlei koolhydraatarme produkten, geeft workshops gezond koken en geeft massages.

Dergelijke dingen vergen vooral veel doorzettingsvermogen maar de meesten beginnen met een leuk kantoortje, om er vervolgens achter te komen dat de huur niet betaalt kan worden van anderhalve klant in de maand.

Maar het kan dus wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is de markt voor etherische olie via een party/MLM constructie? Heel klein volgens mij. Want wat er al is gezegd: je kunt het op veel plekken kopen en hoeveel verbruikt de gemiddelde koper er van he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Young Living zeker?
Niets zo irritant als mensen die dat verkopen. Helemaal omdat ze ook beweren dingen te kunnen genezen die meuk.
Alle reacties Link kopieren
In de olien zijn mlm bedrijven (.o.a. do Terra) actief en dat is gewoon een pyramide spel waarbij men doet alsof het om het product gaat. Alleen de top verdient. Een persoon waar een team onder hangt, waaronder weer teams hangen is toch een pyramide. Afbeelding

Je vriendin krijgt geld voor het aanbrengen van nieuwe verkopers en niet voor het verkopen van het product (dat is alleen maar heel duur) daarom wil zij je zo graag inlijven. Mensen die er in zijn getrapt kun je trouwens niet om praten. Ze zijn gebrainwashed tijdens urenlange verkoop bijeenkomsten en totaal overtuigd van hun eigen gelijk. Ik ben er weleens geweest echt afschuwelijk het leek wel een bijeenkomst van de scientology.


http://www.jantineleeflang.nl/2017/07/2 ... che-olien/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat wilde ik juist zeggen, dat lyrische enthousiasme doet gewoon sektarisch aan. Ik heb een vriendin die nu aan haar tweede MLM-uitdaging bezig is. De eerste is jammerlijk mislukt nadat ze voor duizenden euro’s had geïnvesteerd. Zo jammer ook dat je nooit meer onbevangen nieuwe contacten kunt aangaan. Om nog een beetje omzet te genereren moet je iedereen aanspreken die je ontmoet, op feestjes gaan leuren, en al je oude vrienden op Facebook toevoegen.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 08:17
0.33% gewijzigd
MLM bedrijfjes? Dat die nog bestaan. Blijkbaar is er elke keer weer een nieuwe generatie goedgelovigen die er in stappen. Het leukste met dat soort constructies is dat hoe wanhopig-enthousiaster iemand tegen je gaat preken dat hun werk veel beter is dan de "loonslaaf" uithangen (MLM's favoriete scheldwoord voor iemand die gewoon in dienst van een bedrijf is), hoe slechter het gaat met hun deurleurproductje wat je nog niet gratis zou willen gebruiken :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
22-06-2018 07:39
Young Living zeker?
Niets zo irritant als mensen die dat verkopen. Helemaal omdat ze ook beweren dingen te kunnen genezen die meuk.

Een echt goede olie kan wel degelijk iets doen. Het punt is alleen dat een echt goede olie niet goedkoop is. Op de site van YL vind ik geen prijzen terug, dat vind ik al typisch. Ik gok erop dat je veel betaalt voor relatief slechte kwaliteit.

Ooit was ik op een kaarsenparty. Er was een mooi windlicht bij, ik vond hem echt prachtig, gemaakt van allemaal kleine stukjes glas (mozaiek) en een houdertje waarin je drie theelichtjes kon doen, zodat het licht verdeeld werd. Hij was alleen niet goedkoop, 80 euro. De houder kocht je er los bij...

De verkoopster had een henna tattoo op haar hand. Vertelde dat ze dat in Dubai had laten doen, want het bedrijf had een aantal mensen uitgenodigd voor een weekje vakantie daar.
Toen dacht ik; als een bedrijf vakantiereisjes naar Dubai kan bekostigen, zijn de spullen dus veel te duur.

Twee weken later stond bij een vriendin een vergelijkbaar windlicht. Van de xenos. Een tientje.

Een andere party was aloe vera. Vier grote kannen met ondrinkbare smurrie. De ene kan was voor dit, de andere voor dat. Pure aloe vera met een toevoeging van geen-idee-wat-ook-alweer. Blijkbaar waren die vijf druppels verantwoordelijk voor de werking van het spul.

Ik ben gewoon definitief ongeschikt voor dit soort dingen ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ohhhhh leve dit forum!!
Ik heb twee collega's die de laatste tijd zo raar doen over dat soort olie. Vond het al raar gedoe, maar ze zitten vast in zo'n piramide (in de oliehandel :) )
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-06-2018 08:40
Ohhhhh leve dit forum!!
Ik heb twee collega's die de laatste tijd zo raar doen over dat soort olie. Vond het al raar gedoe, maar ze zitten vast in zo'n piramide (in de oliehandel :) )
Denk dat een ander soort olie meer oplevert. Maar ja, dan moet je naar Dubai verhuizen, ook weer zowat.

Ontopic: klinkt als een piramide en alsof het je weinig oplevert. Gevalletje te mooi om waar te kunnen zijn.
Sowieso kan je ethische oliën online kopen, maar ik geloof ook in winkels van bv. De Tuinen en soortgelijk. En omdat dat mogelijk is zie ik niet in waarom mensen dat zouden kopen via MLM parties.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
22-06-2018 08:17

Een andere party was aloe vera. Vier grote kannen met ondrinkbare smurrie. De ene kan was voor dit, de andere voor dat. Pure aloe vera met een toevoeging van geen-idee-wat-ook-alweer. Blijkbaar waren die vijf druppels verantwoordelijk voor de werking van het spul.

Ik ben gewoon definitief ongeschikt voor dit soort dingen ;-D
:rofl:
Ik ben ook ooit eens naar zo'n Aloe Vera party geweest. Vrouw werd boos omdat ik dat drankje niet wilde drinken.
Mooiste was dat ze lipbalsem van natuurlijke producten verkocht en ze maar bleef zeggen dat 'als je dat ding bij je had en je had honger, dan kon je hem gewoon op eten' :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, als iemand vindt dat jij iets moet gaan verkopen dan moet je het wantrouwen.

Volg vooral je eigen ideeën.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En niet alleen je ideeën maar je berekeningen en marktinzicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat MLM's überhaupt verboden waren in Nederland?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ceylon schreef:
22-06-2018 08:17
Een echt goede olie kan wel degelijk iets doen. Het punt is alleen dat een echt goede olie niet goedkoop is. Op de site van YL vind ik geen prijzen terug, dat vind ik al typisch. Ik gok erop dat je veel betaalt voor relatief slechte kwaliteit.


Ja wietolie. De rest is echt gelul. Echt niet dat je met de bla bla olie op je buik ineens geen last meer hebt van pds ofzo. Of het duur is of niet. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
22-06-2018 10:53
Ik dacht dat MLM's überhaupt verboden waren in Nederland?
Ze geven het een andere naam en dan kan het weer blijkbaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ceylon schreef:
22-06-2018 08:17
Een echt goede olie kan wel degelijk iets doen.


Wat doet het dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven