Werk & Studie alle pijlers

Bruto netto salaris, kan iemand me even helpen

11-07-2018 08:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb een salarisindicatie gekregen en weet even niet meer hoe te berekenen wat ik precies ga
verdienen. Ik weet het, blond, maar ik zie het even niet.. Dit is mijn eerste baantje na 12 jaar
in een rotperiode te hebben gezeten en ben erg zenuwachtig en ik moet zo reageren op het aanbod.

Bruto salaris €1987,00 op basis van 36 uur. Ik ga 15 uur werken. Kan iemand voor me uitrekenen
wat ik bruto/netto overhoud?

Dank.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto en dan terugrekenen naar 15 uur. Zal zo’n €630 705 netto zijn. (Correctie, want ik ging uit van 40u ipv 36).
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 09:01
54.05% gewijzigd
Zal rond de € 830 bruto zijn volgens deze berekening €1.987 / 36 x 15 = € 828 bruto
Alle reacties Link kopieren
Het is wel op google te vinden hoeveel je van bruto naar netto gaat.
Ligt ook aan je leeftijd ;)
Alle reacties Link kopieren
15 / 36 * 1987 = 828

828 euro bruto is ongeveer 739 euro netto (loonwijzer).
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen domme vraag hoor, massa's mensen zijn elke keer verbaasd over wat ze netto overhouden van hun salaris dus goed dat je daar vooraf over nadenkt.

Het is inderdaad ongeveer 828 bruto, 739 netto.
Alle reacties Link kopieren
naardemaanenterug schreef:
11-07-2018 08:58
Het is wel op google te vinden hoeveel je van bruto naar netto gaat.
Ligt ook aan je leeftijd ;)

Want?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn lieve meiden! Ik kan met een gerust hart in gesprek! (het is meer dan ik had gehoopt dus dat is goed)...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Het heeft ook wel te maken met de cao. In het bedrijfsleven is er vaak weinig afdracht voor bv. pensioen en houd je dus netto veel meer over.
Voorbeeld (afgeronde getallen): cao kraamzorg hou je 670 netto over, cao bibliotheken 710 en bedrijfsleven algemeen 740.

Je kunt dit zelf berekenen via loonwijzer.nl, daar kan je dan ook je parttime percentage invullen en nog wat andere gegevens. Het is ook niet gek om te vragen of ze een proefberekening voor je willen maken - dat doet de salarisadministratie vaak heel makkelijk en dan heb je echt beeld bij wat er straks maandelijks gestort gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
mmm die vraag stellen vind ik al vreemd (je kan dit echt overall vinden en met een beetje logisch nadenken en google was dit een makkie
(zeker bruto is gewoon groep 8 rekenen, sorry dat ik dat zo zeg )

naar netto kan je via diverse sites aardig in de buurt komen (en ja gewoon door salarisadmin een proef berekening laten maken. (meestal geen probleem)
Alle reacties Link kopieren
Je bruto salaris is €826,92 en je gaat qua belasting €88,50 betalen, ervan uitgaande dat je nog niet AOW gerechtigd/voor 1946 geboren bent en een loonbelastingverklaring gaat inleveren. Je houdt dan €739,42 over na aftrek belasting. Mocht je bv geen premievrij pensioen hebben of evt andere bijkomende kosten, dan gaat dit uiteraard ook van je loon af.
Alle reacties Link kopieren
ikke606 schreef:
11-07-2018 10:45
mmm die vraag stellen vind ik al vreemd (je kan dit echt overall vinden en met een beetje logisch nadenken en google was dit een makkie
(zeker bruto is gewoon groep 8 rekenen, sorry dat ik dat zo zeg )

naar netto kan je via diverse sites aardig in de buurt komen (en ja gewoon door salarisadmin een proef berekening laten maken. (meestal geen probleem)
Ach ja, weet je, somsl lukt logisch nadenken even niet. Ik kom net uit een depressie en dit is mijn eerste baan na een lange rottige rijd. En soms, als er wat stress is om wat dan ook dan lukt het me even niet. Dat is helemaal niet erg of raar, dat gebeurt me heel soms nog. Meestal bel ik even mijn man maar die zat in een bespreking. Even vragen op het forum is dat ook een mogelijkheid en gelukkig reageert iedereen begripvol en krijg ik gewoon antwoord. Echt heel fijn. En, er is altijd wel iemand die het niet snapt, zoals jij, en dat dan ook nog even moet komen zeggen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Dana-100 schreef:
11-07-2018 11:23
Je bruto salaris is €826,92 en je gaat qua belasting €88,50 betalen, ervan uitgaande dat je nog niet AOW gerechtigd/voor 1946 geboren bent en een loonbelastingverklaring gaat inleveren. Je houdt dan €739,42 over na aftrek belasting. Mocht je bv geen premievrij pensioen hebben of evt andere bijkomende kosten, dan gaat dit uiteraard ook van je loon af.
Ook jij bedankt voor je hulp!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Wat eerder al gezegd werd. Zo'n 740 euro netto. Wat je dus niet weet is je werknemerspensioenafdracht. Vaak is die zo'n 10-15% van je brutosalaris.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
11-07-2018 20:44
Wat eerder al gezegd werd. Zo'n 740 euro netto. Wat je dus niet weet is je werknemerspensioenafdracht. Vaak is die zo'n 10-15% van je brutosalaris.
Dank je wel voor het meedenken!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
ikke606 schreef:
11-07-2018 10:45
mmm die vraag stellen vind ik al vreemd (je kan dit echt overall vinden en met een beetje logisch nadenken en google was dit een makkie
(zeker bruto is gewoon groep 8 rekenen, sorry dat ik dat zo zeg )

naar netto kan je via diverse sites aardig in de buurt komen (en ja gewoon door salarisadmin een proef berekening laten maken. (meestal geen probleem)
mmm dit antwoord vind ik al vreemd.
Maar bedankt voor je fijne en nuttige bedrage, hebben we wat aan!
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
11-07-2018 09:12
Ah fijn lieve meiden! Ik kan met een gerust hart in gesprek! (het is meer dan ik had gehoopt dus dat is goed)...
Kunnen we je feliciteren?
Overigens vind ik je vraag helemaal niet raar, in dit soort situaties ben ik (ook) niet op mijn scherpst ;-D
Alle reacties Link kopieren
Teaus schreef:
12-07-2018 00:12
Kunnen we je feliciteren?
Overigens vind ik je vraag helemaal niet raar, in dit soort situaties ben ik (ook) niet op mijn scherpst ;-D
Jazeker! Ik ben blij en ook wel trots op mezelf. Solliciteren was onderdeel van de therapie en dat er dan ook een baan uit rolt die ik graag wil is helemaal te gek! Een grote stap vooruit.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven