Werk & Studie alle pijlers

oordeel op het werk

11-07-2018 16:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een grote (overheid bestuurachtige richting) organisatie. Waar ook mijn nichtje heeft gewerkt. (wel een andere afdeling gelukkig met fijne mensen waar ik zit) 3 jaar geleden heeft ze een nare werkervaring gehad namelijk dat ze op inhoud en persoonlijkheid afgekraakt werd. Dit terwijl ze haar werk heel normaal uitvoerde. Zo werd er gezegd door een manager dat ze maar een paar functies lager moest werken achter de balie want daar hoorde ze thuis. ze heeft geen stomme fouten gemaakt maar werd verkeerd ingeschat en er werd nooit geluisterd als ze het probeerde te weerleggen. Inmiddels rond deze nicht over een haf jaar haar HBO-opleiding met mooie cijfers af. Wat vinden jullie iemand met HBO is toch niet te stom om “ alleen achter de balie te staan” hoe steek ik haar een hart onder de riem want ze gelooft dit gezever van die ex-baas nog steeds......
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe weet jij dan dat ze haar functie goed uitvoerde?

Even los van of het netjes is hoe die manager het zei.
Alle reacties Link kopieren
nou sorry maar als ze daar na drie jaar nog niet overheen is.......(en eh... 3 jaar geleden had ze dus nog geen hbo ;-)
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien, je weet niet wat er echt is gebeurd, een verhaal heeft 2 kanten
Ik zou vooral willen adviseren niet te blijven hangen in wat er 3 jaar geleden is gebeurd. Duidelijk was dit niet de plek voor haar. Of ze wel of niet haar werk naar behoeven heeft gedaan kan je nu niet meer beoordelen. Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.

En als die manager een eikel was moet ze dit vooral zien als leerpunt.

Ik heb ook wel eens een stomme ervaring op het werk gehad: schouders eronder en verder.

Ze rond straks HBO af, hartstikke goed.

Neem haar mee voor een high tea en praat hier vooral niet meer zoveel over.
Geef je nichtje over een half jaar een mooie bos bloemen en een kaartje met 'vandaag is de eerste dag van de rest van je leven' of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden had ze geen hbo maar was gewoon een leuke, ontwikkelde slimme meid. Die wellicht niet geliefd was door de manager en hij iets anders verwachtte voor die functie. Maar waarom
zo gemeen doen als je bent alleen maar zo’n functie waard. Hij heeft nooit de moeite genomen om haar echt te leren kennen of kwaliteiten kunnen laten ontwikkelen. Ik ken hem van lunches en vergaderingen en het lijkt mij echt zo’n typ om het HBO ook te bagatalliseren en te zeggen o dan zal ze zich wel o
gehoog gewerkt hebben of een flutopleiding bij een flutschooltje ed zo zit ie wel in elkaar. Met alle respect baliewerk vergt veel vaardigheden en kan pittig zijn. Het is een baan op LBO/MBO niveau 2-3 volgens mij. Dan kan je toch meer als je HBO hebt?
merel2014 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 16:33
2.55% gewijzigd
ik zou eerder op de succesverhalen gaan zitten: iedereen krijgt wel 1 of 2 keer in hun leven een baan waarin ze totaal verkeerd ingeschat worden. Je leert er veel van, zoals inschatten of een bepaalde baan iets voor je is en of een veranderd team nog wel bij jou past (dus op tijd weggaan).
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-07-2018 16:23
Geef je nichtje over een half jaar een mooie bos bloemen en een kaartje met 'vandaag is de eerste dag van de rest van je leven' of zoiets.
Dit zal ik sowieso voor haar doen want ze mag er trots op zijn. Maar ze heeft nog steeds in haar hoofd dat wat die manager heeft gezegd waar is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Gaat dat zo bij de overheid? Manager brandt jong meisje af die daar een carrière-trauma aan overhoudt... Vervolgens zeg jij iets over LBO/MBO want da's toch echt minder dan HBO. Wat een zieligerds allemaal.

Dit gaat waarschijnlijk niet eens over opleidingsniveau, maar over temperament.
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het echte leven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar daarover in zitten is wel heel veel. Je komt nou eenmaal mensen tegen met wie het niet klikt, en als ze je leidinggevenden zijn, dat kan dat vervelend zijn. That's live. Get over it.

En daarnaast zal je nichtje misschien niet zo'n perfecte werknemer zijn geweest als jij denkt. Iedereen maakt fouten .
Those who don’t believe in magic will never find it
Wier paard dat een baliefunctie een “lage” of “lagere” functie is?
Er bestaat ook zoiets als plezier in je werk ongeacht werk-, en denkniveau. Vele malen belangrijker dan functieniveau!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
11-07-2018 17:02
Wier paard dat een baliefunctie een “lage” of “lagere” functie is?
Er bestaat ook zoiets als plezier in je werk ongeacht werk-, en denkniveau. Vele malen belangrijker dan functieniveau!
Die manager zei letterlijk meer dan achter de balie staan kan jij niet aan. Voor andere functies ben je niet geschikt die hoger zijn. Dan vind hij baliewerk dus lager dan ander werk. Hij zei het ook heel vernederend “ baliewerk” alsof je de goorste riolen ter wereld schoon moet maken. Deze man heeft een Drs. titel. Hoe zou hij het vinden als professoren of doctoren op hem neerkeken?
Alle reacties Link kopieren
Dat niet geschikt zijn bleek nergens uit want ze kreeg steeds gewoon haar werk af zonder fouten of wat dan ook
merel2014 schreef:
11-07-2018 16:32
Dit zal ik sowieso voor haar doen want ze mag er trots op zijn. Maar ze heeft nog steeds in haar hoofd dat wat die manager heeft gezegd waar is.
Daar zal ze dan toch echt zelf mee aan de slag moeten.

En wat ik nu ga roepen is een schot voor de boeg, maar ga je alsjeblieft niet schuldig zitten te voelen omdat jij het wel naar je zin hebt bij die werkgever.Jij bent namelijk niet degene die zo naar hebt gedaan tegen je nichtje, en je bent ook al niet degene die blijkbaar zo'n moeite heeft met het loslaten van dingen die ooit gebeurd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij hier precies mee?

Wat of wie je nichtje gelooft dat bepaalt zij zelf. Bijna elke vrouw maakt dit soort tegen wind mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-07-2018 17:32
Wat wil jij hier precies mee?

Bijna elke vrouw maakt dit soort tegen wind mee.
Erger nog: bijna elke man ook.
Alle reacties Link kopieren
merel2014 schreef:
11-07-2018 17:28
Die manager zei letterlijk meer dan achter de balie staan kan jij niet aan. Voor andere functies ben je niet geschikt die hoger zijn. Dan vind hij baliewerk dus lager dan ander werk. Hij zei het ook heel vernederend “ baliewerk” alsof je de goorste riolen ter wereld schoon moet maken. Deze man heeft een Drs. titel. Hoe zou hij het vinden als professoren of doctoren op hem neerkeken?

Je bent goed op de hoogte van de situatie van je nichtje he?
:sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig werk ik op een andere afdeling maar baal als hij bij een vergadering zit. Zou hem wel een foto van mijn nicht willen sturen, hoe ze in een hoekje zit te mokken en al heeft aangegeven niet te durven solliciteren om types zoals hem te treffen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
11-07-2018 17:34
Je bent goed op de hoogte van de situatie van je nichtje he?
:sarcastic:
klopt, ik ken mijn nicht al haar volle 26 jaar en geloof haar als zei mij iets op een bepaalde manier vertelt. Tevens ken ik deze man een beetje dus en kan het mij helemaal voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
merel2014 schreef:
11-07-2018 17:35
Nee gelukkig werk ik op een andere afdeling maar baal als hij bij een vergadering zit. Zou hem wel een foto van mijn nicht willen sturen, hoe ze in een hoekje zit te mokken en al heeft aangegeven niet te durven solliciteren om types zoals hem te treffen.

Mijn god/Allah/buddha, wat een kleutergedrag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oké. En nu?
Ik snap de conclusies die je trekt niet helemaal. Die manager is toch gewoon een lul als hij zo'n opmerking maakt? En je opleidingsniveau zegt niks over wie je als persoon bent. Ten tijde van die opmerking had je nichtje overigens geen HBO, maar de vraag in je OP gaat wel over HBO. Er zijn allerlei verschillende functies die verschillende opleidingen vragen en die ook weer wel of niet bij je zullen passen. Ik begrijp niet waarom je de generalisatie maakt van deze situatie naar de vraag of HBO-ers 'stom zijn' en alleen achter de balie kunnen zitten. Dit was gewoon iets tussen jouw nichtje en haar manager.
merel2014 schreef:
11-07-2018 17:35
Nee gelukkig werk ik op een andere afdeling maar baal als hij bij een vergadering zit. Zou hem wel een foto van mijn nicht willen sturen, hoe ze in een hoekje zit te mokken en al heeft aangegeven niet te durven solliciteren om types zoals hem te treffen.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is je nicht niet de enige die dingen niet los kan laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven