Werk & Studie alle pijlers

Vragen over BSA

11-07-2018 20:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zit momenteel al een halfjaar thuis. Ik deed eerst de opleiding Accountancy op het HBO doordat ik burn-out / depressie klachten had kon ik niet meer naar school. Een paar maanden geleden heb ik samen met mijn psycholoog ontdekt dat ik gewoon totaal de verkeerde opleiding doe. Dus heb me aangemeld voor een nieuwe opleiding. Wel op dezelfde school. Ik sta ook officieel ingeschreven voor mijn nieuwe opleiding en begin er in september mee.

Het probleem waar ik nu een beetje mee zit is dat ik bindend negatief studie advies heb. Ik ben niet van plan om weer Accountancy te doen of iets in die richting. Maar ik vraag me wel af of dit invloed heeft op mijn nieuwe studie aangezien het op dezelfde school is. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ben vergeten uit te schrijven van Accountancy toen ik aangenomen werd op mijn nieuwe opleiding. (Ik zat echt niet lekker in mijn vel)

Hopelijk kan iemand me meer duidelijkheid geven!
Alvast bedankt!

groetjes
Maya
anoniem_365652 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 20:58
Reden: verkeerd getypt
1.13% gewijzigd
Leave a little sparkle wherever you go!
Alle reacties Link kopieren
Heb je jezelf gemeld bij de studentendecaan toen je uitviel? Dit klinkt namelijk als een bijzondere omstandigheid.
Ga je een opleiding in dezelfde sector doen? (Dus ipv accountancy bedrijfseconomie of management economie en recht) Of ga je naar een totaal andere sector? (bijv. social work of de pabo). Als je naar een andere sector gaat, dan is er geen probleem met je bsa. In dezelfde sector, dan adviseer ik je contact op te nemen met de studentendecaan.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je reactie!

Mijn mentor en decaan waren op de hoogte gesteld toen ik 'even stopte'. Dus ik was niet verdwenen zonder dat ze wisten wat er was. Ik ga totaal andere kant op, ik ga alleen rechten doen. Geen economie en recht. Gewoon alleen Rechten.
Leave a little sparkle wherever you go!
Alle reacties Link kopieren
Hbo rechten valt vaak binnen dat wat vroeger de heao was, ik zou dus even goed informeren of een eventueel BSA geldt voor alle opleidingen binnen de faculteit.

Op naar je studentendecaan dus, komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, negatief BSA op de ene opleiding heeft geen invloed op een andere opleiding. Tenminste, op de universiteit mocht ik niet door met de ene opleiding door negatief BSA, maar voor een andere opleiding was het geen probleem.

Maar inderdaad, als je er écht over in zit kun je met je SLB'er/opleidingscoördinator contact opnemen.

Uitschrijven van een opleiding kan het hele jaar door, dus dat kun je voor Accountancy alsnog doen.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even opgezocht en Accountancy valt onder de faculteit financieel management en rechten valt onder de faculteit management en recht.

in de OER van Accountancy staat er dat ik alleen niet voor bedrijfseconomie kan inschrijven. Dus ik denk dat het wel duidelijk is.

Ik ga ook naar het inloopspreekuur die vrijdag staat ingepland.

Bedankt voor jullie reacties!
Leave a little sparkle wherever you go!
Alle reacties Link kopieren
Vraag het even aan Tinus, die weet echt alles van de BSA
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
11-07-2018 23:06
Nee hoor, negatief BSA op de ene opleiding heeft geen invloed op een andere opleiding. Tenminste, op de universiteit mocht ik niet door met de ene opleiding door negatief BSA, maar voor een andere opleiding was het geen probleem.

Maar inderdaad, als je er écht over in zit kun je met je SLB'er/opleidingscoördinator contact opnemen.

Uitschrijven van een opleiding kan het hele jaar door, dus dat kun je voor Accountancy alsnog doen.
Dat is niet altijd zo. Soms zijn er clusterafspraken.
Alle reacties Link kopieren
Maya_xo schreef:
11-07-2018 23:22
Ik heb even opgezocht en Accountancy valt onder de faculteit financieel management en rechten valt onder de faculteit management en recht.

in de OER van Accountancy staat er dat ik alleen niet voor bedrijfseconomie kan inschrijven. Dus ik denk dat het wel duidelijk is.

Ik ga ook naar het inloopspreekuur die vrijdag staat ingepland.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop dat je vrijdag inderdaad gehoord hebt dat het geen probleem is, succes met je opleiding volgend jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven