Werk & Studie alle pijlers

Ziek? Moet ik toch werken?

15-07-2018 10:50 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ziek, heel erg duizelig, koorts, alles doet mij zeer. Nu heb ik mij vorige week hiervoor ziekgemeld omdat het werken echt niet ging.

Ik werk gedetacheerd via een uitzendbureau in de zorg. Vorige week contact gehad met werkgever over de nieuwe week (morgen dus). Zij verwachten eigelijk dat ik morgen weer kom omdat ze erg krap zitten in het personeel. Maar ik voel nog steeds ellendig, duizelig etc. Ik moet nu voor 14.00 vanmiddag laten weten of ik kom. Maar uit hun mail maakte ik wel op dat er druk achter zit. (Dat ze mij eigelijk verwachten) Ik moet er een half uur voor in de auto en dat met duizeligheid en koorts?

Wat is wijsheid in deze?
Ziek is ziek. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Niet werken. Ziek is ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek
Ziek is ziek, maar als je al een week zo ziek bent, zou ik eens naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch ziek?
ik geef mn bek ook maar een douw
Wijsheid is, jezelf niet te pletter rijden. Dus ziek is thuis blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu vanaf donderdag ziek. Ga morgen idd afspraak maken bij huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ja vind ik ook. Ziek = ziek. Ik weet niet wat voor werk je doet in de zorg? Maar het lijkt mij ook niet verstandig als je koorts hebt, dat je dan in contact komt met andere (oudere of zieke? ) mensen. Dat zij geen personeel hebben is dan even pech gehad voor jou. Zij moeten hun probleem niet jou probleem maken. Er zijn genoeg mensen die misschien extra willen werken of misschien kunnen ze een andere uitzendkracht regelen. Maar als ik jou was zal ik gewoon goed uitzieken. En misschien even een controle bij de huisarts als het te lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet zo opjutten en blijf thuis. Je bent ziek. Dat zij geen personeel hebben is niet jouw probleem. Dat lossen ze vast wel weer op en zo niet dan is het nog steeds niet jouw probleem.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 15-07-2018 14:17
Reden: Tikfout
0.52% gewijzigd
We’re all mad here
Zomergriep heerst. En ziek is ziek. En wil je de mensen die je zorgt geeft ook ziek maken? Nee toch.

Zeg gewoon nu al dat je nog niet komt. Dat het ook nog wel een paar dagen kan duren want griep. Met koortst.
Niet gaan werken. Ziek is ziek.

En niet rot over voelen. Niemand is onmisbaar. Ik werk ook in de zorg en gaten worden altijd opgevuld hoor. Hoe krap het ook is qua personeel

Beterschap!
Ziek is ziek wat de rest al zegt. Het is niet jouw probleem dat er een personeelstekort is.
Je werkt in de zorg! Vind jij het verantwoord om te gaan? Je kan kwetsbare mensen aansteken met alle gevolgen van dien, dat moet je niet willen!
Alle reacties Link kopieren
Ziek is ziek inderdaad! En met duizeligheid en koorts de auto instappen heel onverantwoord! Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er toch iets anders over......

Als je echt zo ziek bent dat je niet kunt werken en koorts hebt, snao ik niet waarom je wel kunt forummen.

Ziek is ziek. Klopt. En dat het niet jouw probleem is dat je werkgever geen personeel is, klopt in theorie ook.
Maar als je hier kunt forummen, kun je ook werken.

Ik meld me pas ziek als ik echt alleen maar doodziek op bed lig.

1
Yasna schreef:
15-07-2018 12:13
Ik denk er toch iets anders over......

Als je echt zo ziek bent dat je niet kunt werken en koorts hebt, snao ik niet waarom je wel kunt forummen.

Ziek is ziek. Klopt. En dat het niet jouw probleem is dat je werkgever geen personeel is, klopt in theorie ook.
Maar als je hier kunt forummen, kun je ook werken.

Ik meld me pas ziek als ik echt alleen maar doodziek op bed lig.

1
Ik kan ziek vanuit bed een vraag plaatsen op een forum, dan een aantal uur slapen en daarna de reacties checken. Zo moeilijk en vermoeiend is dat niet.

Daarbij moet ze voor 14u laten weten of ze morgen wel of niet komt. Zoals jij redeneert kan ze dat ook niet als ze echt ziek is. ;)
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
15-07-2018 12:13
Ik denk er toch iets anders over......

Als je echt zo ziek bent dat je niet kunt werken en koorts hebt, snao ik niet waarom je wel kunt forummen.

Ziek is ziek. Klopt. En dat het niet jouw probleem is dat je werkgever geen personeel is, klopt in theorie ook.
Maar als je hier kunt forummen, kun je ook werken.

Ik meld me pas ziek als ik echt alleen maar doodziek op bed lig.

1
Goed verhaal, maar je kunt niet de héle dag alleen slapen en TO wil misschien ook wel héél even wat afleiding van het forum, en daarnaast, goede raad. Daarbij komt dat TO in de zorg werkt, en het niet kan riskeren patiënten aan te steken.
Nee dus TO, niet gaan werken.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
15-07-2018 12:16
Ik kan ziek vanuit bed een vraag plaatsen op een forum, dan een aantal uur slapen en daarna de reacties checken. Zo moeilijk en vermoeiend is dat niet.

Daarbij moet ze voor 14u laten weten of ze morgen wel of niet komt. Zoals jij redeneert kan ze dat ook niet als ze echt ziek is. ;)




Als ik ziek ben, kan ik inderdaad amper iets doen. Ik moet me echt doodziek voelen wil ik me ziek melden.

Als ik dan lees dat iemand hier gewoon forumt met koorts nota bene, ja dan heb ik daar vraagtekens bij. :)

Maar goed, iedereen heeft een andere grens. De één meldt zich sneller ziek dan de ander.

Ik wil alleen maar de andere kant belichten.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
15-07-2018 12:13
Maar als je hier kunt forummen, kun je ook werken.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
15-07-2018 12:22
Als ik ziek ben, kan ik inderdaad amper iets doen. Ik moet me echt doodziek voelen wil ik me ziek melden.

Als ik dan lees dat iemand hier gewoon forumt met koorts nota bene, ja dan heb ik daar vraagtekens bij. :)

Maar goed, iedereen heeft een andere grens. De één meldt zich sneller ziek dan de ander.

Ik wil alleen maar de andere kant belichten.
Applaus hoor

Er zijn een heleboel ziektes en banen die niet te combineren zijn. Ook ziektes waarbij je niet alleen maar halfdood in je bed ligt.
Tjezus, wat vals
ziek is ziek
beterschap
Alle reacties Link kopieren
Wat wijsheid is? Niet werken. Wat denk je zelf nou?

En laat je vooral niet onder druk zetten. Ik denk dat je werkgever niet met het personeelstekort zit. Maar meer met het feit dat ze geld mislopen als jij niet werkt. Detacheringsbureaus verdienen veel geld aan medewerkers. Ik werk zelf in de zorg o.a. voor zo'n uitzendbureau en op mijn eigen afdeling hebben we ook wel eens uitzendkrachten. Ik geloof dat we een paar honderd euro per dienst betalen aan het uitzendbureau.

Het klinkt voor mij alsof je werkgever vooral begaan is met het geld dat ze verdienen door jou in te zetten. En dat jouw gezondheid ze verder weinig kan schelen.

je bent duizelig en hebt koorts. Je kan niet werken. Klaar! Als ze het niet aanstaay: pech. Dan nemen ze maar robots in dienst. Die zijn nooit ziek.
Yasna schreef:
15-07-2018 12:13


Ik meld me pas ziek als ik echt alleen maar doodziek op bed lig.

1
ik ben nu ook ziek
en ga zo ijsje eten.....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als ze druk op de ketel zetten je wel vaker van dit soort akkefietjes hebt gehad, een beetje werkgever pusht vaak als het vervelend begint te worden maar ik begrijp ook wel dat TO zal zeggen dat dit absoluut niet aan de hand is en zo wordt de werkgever weer als boeman weggezet. Heb daar altijd wat mijn twijfels over.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven