Werk & Studie alle pijlers

Collega erg claimend

18-07-2018 12:17 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet zo goed of ik hier moest plaatsen maar goed.

Ik heb een collega op het werk die erg claimen is.
Het is een leuke meid en kan goed met haar opschieten maar zij wil privé meer contact als ik wil. ( wil best een keer wat doen maar ze appt me bijna wekelijks voor film /eten enz..)
Maar nou weet ik niet zo goed hoe ik dit zou moeten brengen, ik weet namelijk dat ze het niet goed op gaat oppakken.
Ze schiet altijd gelijk in de verdediging en word dan boos.

Ik vind dit soort situaties altijd heel erg moeilijk.
Hebben jullie tips voor mij ?
Als je wel zin hebt en kunt, zeggen: leuk!

Als je geen zin hebt of je kan niet, zeggen: ik kan niet.

Dat is toch niet moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
draakje87 schreef:
18-07-2018 12:17
Maar nou weet ik niet zo goed hoe ik dit zou moeten brengen, ik weet namelijk dat ze het niet goed op gaat oppakken.
Ze schiet altijd gelijk in de verdediging en word dan boos.
Dit kunnen inderdaad moeilijke dingen zijn. Wees vooral duidelijk. Dat kan op twee manieren :

- je zegt eerlijk dat je haar een leuke meid vindt, maar wat meer tijd voor jezelf nodig hebt.
- je geeft je grenzen 'per keer' aan. Dus appt ze vandaag om mee naar de film te gaan, dan app je dat je niet kunt, maar dat je wél volgende week donderdag kunt shoppen/wandelen/fietsen of whatever.

Dat laatste doe ik zelf. Ik heb ook iemand in mijn omgeving die dit doet. Overigens echt een leuk mens, dus afkappen wil ik niet, maar ze wil wel altijd meer dan ik. Dit werkt goed, ook omdat je geen argumenten geeft. Dat is belangrijk. Niet uitleggen hoe of wat, gewoon zeggen dat je niet kunt. Uitleg geeft zulke mensen teveel ruimte voor discussie.
Alle reacties Link kopieren
plan de zaken die je wel leuk, watr verder vooruit.
Dus:
"ja leuk naar de film, ik kan vrijdag over twee weken"
Alle reacties Link kopieren
gewoon een keertje zeggen dat je weinig behoefte hebt aan veel contact
(in het algemeen)

het hoeft toch ook niet te gaan over dat zij claimend is, dat is jouw mening, het gaat over dat jij niet veel nodig hebt
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Vertel haar dat je werk en privé graag zoveel mogelijk gescheiden houdt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Gewoon: nee. Helemaal niet meer prive afspreken met iemand die jouw grenzen niet respecteert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik maar gewoon het gesprek aan moet gaan en kijken wat er van komt.
Vind haar oprecht aardig maar ze wil teveel om het werk heen en daar zit ik zelf gewoon niet op de wachten.
Af en toe is leuk.
Alle reacties Link kopieren
ga je weer, jij benoemt dat zij teveel wil
dat word een leuke insteek van het gesprek

als je het neutraal en gezellig wil houden ga je het 'gesprek' aan door te zeggen dat je haar gezellig en aardig vind en merkt dat ze jou ook opzoekt maar dat je persoonlijk buiten werktijd om weinig zal willen ondernemen omdat dat niet bij je past (dus; dat jij wat minder wil)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Waarom jezelf verdedigen? Ik zou heel duidelijk zijn en zeggen dat je niet buiten het werk wil afspreken maar dat je haar verder wel en fijne collega vindt.

Niet jezelf verontschuldigen of eerst zeggen dat zij zo leuk en aardig vind om daarna te melden dat je niet wil afspreken daar wordt de boodschap vaag van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lief dat je het vraagt, leuk idee, maar andere keer misschien. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hou het bij jezelf! Dat je privé en werk graag gescheiden houdt. Betrek het niet op haar...
Aangeven dat je in het algemeen niet zo houdt van heel regelmatig afspreken? Omdat je bijvoorbeeld hecht aan niks hoeven en willen doen tijd? Dat werkt voor mij bij mijn vrienden iig prima. Iedereen weet dat ik niet veelvaak wil afspreken, omdat het aan mijn behoefte van rust ligt.
MiniMe3 schreef:
18-07-2018 12:20
Als je wel zin hebt en kunt, zeggen: leuk!

Als je geen zin hebt of je kan niet, zeggen: ik kan niet.

Dat is toch niet moeilijk?
Nou sommige mensen zijn hardleers hoor, toer kan beter heel duidelijk maken dat ze er geen zin in heeft en als ze het nog niet snapt dan maar op een onvriendelijke toon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst proberen als diyer. Aangeven dat je in het algemeen behoefte hebt aan meer/veel vrije avonden bijvoorbeeld en als ze dan appt over morgenavond afspreken dat je dat aangeeft, en dag over twee weken voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij het over een collega die jou midden in de nacht een appje stuurt? :proud:
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
19-07-2018 20:40
Heb jij het over een collega die jou midden in de nacht een appje stuurt? :proud:
???
Mijn telefoon staat s'nachts uit als ik lig te slapen.
Ik krijg dan nooit appjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven