Werk & Studie alle pijlers

Duits en Spaans

18-07-2018 23:26 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee ,

Ik heb hier lang research voor gedaan maar kon niks bruikbaars vinden dus dacht laat ik het maar even vragen.

Ik doe een toerisme opleiding op De Rooi Pannen en dan is talen natuurlijk vereist. Ik ben ook zeker goed in talen, alleen wil ik nog beter zijn. Ik heb sinds dit jaar Spaanse les en vind dat nog een beetje lastig en wil dit goed kunnen. Wel is dit al mijn 5e jaar dat ik Duits leer, alleen het spreken gaat nog niet helemaal soepeltjes.

Iemand tips / ideeën hoe ik dit kan aanpakken en kan zorgen dat dit goed kan gaan leren.

Ben echt wel bereid er iets voor te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het veel doen. Iets andere zit er niet op. Liefst met een native speaker.
Hoe ik talen leerde was door Netflix or simpelweg series volgen.

Talen zitten zo in elkaar dat je een bepaalde woordvolgorde (grammatica) hebt (Hij loopt weg bijv Onderwerp - Werkwoord - Overig) en woordenschat.

Als ik jou was zou ik een examenbundel VWO (Spaans & Duits) kopen en dan de woordenschat achterin die boeken leren (beide dik 1200 woorden) deze woorden worden op het algemeen het meest gebruikt in hedendaagse kranten / nieuwsberichten en de signaalwoorden (denk aan woorden “daar, daarmee, waarheen, omdat, etc.). Daarna zou ik series gaan kijken in de desbetreffende taal (zowel geluid als ondertiteling in die taal).

En geloof mij maar als je dat doet gaat je taalvaardigheid super snel vooruit.
Language exchange websites, maak een profiel en skype met de mensen die je er leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
ben je lid van de bieb kun je daar altijd gaan kijken of ze easy riders hebben. dat zijn gewone leesboeken die ze iets versimpeld hebben, maar dat leest leuker dan kinderboeken. En kijk eens naar tijdschriften in die taal, vaak korte stukken en redelijk makkelijk te begrijpen, dus ga je nog op vakantie naar Spanje, of ken je iemand, laat ze wat tijdschriften me terugbrengen. Daar zijn vast ook wel reismagazines, of iets wat je leuk vindt om te lezen, hobby of muziek of eten en drinken, net als in Duitsland
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Netflix zoals hiervoor gezegd en je zou eens italki kunnen proberen.
Je kunt ook een taalcursus volgen in het land zelf. Als je de taal overal om je heen hoort, gaat je spreekvaardigheid sneller vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar het land, al is het 2 weken, en je pikt het zo op. Dus plan wat vakanties en ga die niet nederlands spreken tijdens je vakantie, maar echt de taal van de landen oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt iedereen voor de reacties ! Ga er zeker mee aan de slag. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven