Werk & Studie alle pijlers

Hoe ziet jouw bureau eruit?

19-07-2018 11:57 48 berichten
Ik was net aan het rondkijken voor nieuwe kantoorspullen en ik vroeg mij ineens af wat anderen zoal op hun bureau hebben staan of liggen. Als ik om mij heen kijk, zie ik bureaus die netjes opgeruimd zijn, maar ook werkplekken die vol liggen met allerlei dingen.

Dus, heb jij een eigen bureau en zo ja, wat staat of ligt er zoal op?

TO trapt af:

Laptop (met de standaard accessoires en twee aparte computerschermen), agenda, notebook, telefoon, mok, pennen, pasje om gebouw en kantoor binnen te komen en een fles water.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 12:10
3.92% gewijzigd
Twee pc-schermen, toetsenbord en muis. Boxen, externe HD's, lader, postbakje, fotolijstje, pennen, kladblokje, nietmachine, perforator en plakbandrol, oogdruppels, vaste telefoon, laptop.
Mijn bureau op werk is chaos. De standaard zaken zoals laptop en 2 beeldschermen, pennenbakjes, plakbandrollen en niet- en rekenmachines. Handcrème, mokken en glazen,

Maar ook heel veel paperassen en printjes van allerlei presentaties, artikelen, vaktijdschriften, dit alles verspreid over mijn bureau. Niks ligt netjes op stapels.

Grappig dat je er over begint, want ik was net van plan om een beetje op te gaan ruimen deze zomer. Nou ja, ik zie wel. Het stoort me niet.
Scherm, toetsenbord, muis, boxjes, printer, bureaulamp, ventilator, agenda's, bujo, pennenbak, bakje met adressen, afsprakenkaartjes, haarborstel, deo, portemonnee, elastiekjes, drop, paar naslagwerken, zooitje post-its, beker water op onderzetter, en iets te veel stof eigenlijk.
Gewoon gezellig met een fotolijstje van man en drie boys, een plantje, droppot en uiteraard laptop, pennenbakje en kantoordingen als paperclips, nietmachine etc.
Altijd heel netjes opgeruimd wel. Dat vind ik fijn en gezellig.
Mijn werkplek is ook altijd netjes opgeruimd, ik kan absoluut niet tegen rommel. Al ligt er wel behoorlijk wat stof, de schoonmaakster is met vakantie. :proud:

Ik ben van plan dit weekend een plantje te kopen om het allemaal iets op te frissen. Ik vind het leuk om wat groens/fleurigs in mijn buurt te hebben.
Alle reacties Link kopieren
pc, 2 computerschermen, toetsenbord , muis en muismat.
blaadjeshouder met blaadjes erin
een leeg kopje met lippenstiftafdruk
een bakje zeezoutboter
een mes
een lege verpakking van rijstewafels
een lege verpakking van een theezakje
Mijn sleutelbos
mijn telefoon
De deksel van een rekenmachine

Ik geloof dat ik mijn bureau even moet opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Desktop met twee schermen, daaronder 2 van die standaards die vol liggen met papier. De éne stapel is kladpapier, de andere aantekeningen (op kladpapier) waar ik nog iets mee moet. Die laatste zou wel wat kleiner mogen en kunnen, misschien lukt het deze zomer.... (denk het niet :mrgreen: )
Verder een bureaulamp, vaste telefoon, twee mobiele telefoons, een kalendertje van een leverancier, een fles water en een kopje waar koffie in gezeten heeft. Oh en een toetsenbord en muis natuurlijk.

Wij hebben een clean-desk-policy waar ik me grotendeels aan houd door de bladen met aantekeningen netjes met de beschreven kant naar beneden in die scherm-standaard te gooien. Daardoor ziet het er bij vertrek altijd wel weer netjes uit. Nadeel is dat die aantekeningen dan ook uit mijn zicht zijn en de verleiding groot is er niks mee te doen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Twee beeldschermen, mn pc zelf (mini ding) een ventilator, labello, flesje water en mn telefoon. Ik hou van een leeg bureau haha
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Beeldscherm, toetsenbord, muis, laptop en koffiebekertje.

Werken hier tegenwoordig in kantoortuinen zonder vaste plekken en ook nog eens papierloos.
Mis het hebben van een eigen bureau, dat je een beetje kunt aankleden.
Alle reacties Link kopieren
Thuis heb ik mijn eigen bureau en daar staat niks op. Op het werk (in een klaslokaal) deel ik mijn bureau met anderen en daar liggen vooral rommeltjes. Persoonlijke werkingen hebben we in onze eigen kast en tas.
Thuis delen mijn man en ik een kantoor.We hebben wel elk een eigen bureau met computer en printer.En onze bureau;s zijn overladen.Totaal 30 postvakjes,8 pennebakken waarvan 6 op mijn bureau,4 bakken met adresblaadjes,2 agenda's,2 nietmachines,2 perforators,2 plakbandhouders,2 schrijfmappen,2 telefoons en een mobiel. Mijn bureau is meestal opgeruimd,die van mijn man is altijd een zooitje.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vanuit huis en heb daar - al zeg ik het zelf - een prachtig kantoor ingericht. Op het bureau staan/liggen mijn laptop, een groene plant, een orchidee, een fotolijstje, een oud zilveren doosje van mijn opa voor kleine dingetjes, een agenda en notitieblok. Als ik er aan werk, ligt er ook nog een telefoon en staat er meestal iets te drinken.

Ik werk waar mogelijk papierloos, en waar dat niet kan zit alles netjes opgeborgen in laatjes. Daar komt het alleen uit als ik het nodig heb, en gaat het weer in als ik er klaar mee ben.

Toen ik nog op kantoor werkte, had ik ook altijd een opgeruimd bureau. Elke dag alle paperassen in een la of kast. Ik wordt heel onrustig van veel rommel op mijn bureau.
Alle reacties Link kopieren
Docking station, laptop, vaste telefoon, schermverhoger, scherm, pennen in bakje, knuffel beest.

Als ik werk: koffie en kladblok em 2 mobiele telefoons. Ik werk papierloos.

Thuis werk ik aan eetkamer tafel en gaat alles weg zodra ik klaar ben.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 19-07-2018 13:14
8.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pc, pennen, token en heel veel dossiermappen
Wish you were beer
Geen vaste werkplek. dus persoonlijke spulletjes hier niet vindbaar.

Laptop, mobiele telefoon, schrijfblok, pen, doosje tissues, pasjes om me middels big-brother-is-watching-you door het pand te begeven, koffiehouder met inhoud.

Interessante tegenvraag: wat ligt er in jullie ladekastje op kantoor? (Indien aanwezig).
Ik heb er geen, echter toen ik die had........plastic lepels, allerlei formaten en kleuren papier, pennen voor 10 hele voetbalelftallen, kaartjes met en zonder teksten, plastic instophoezen. Niet spannend, wel interessant.
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 13:17
Interessante tegenvraag: wat ligt er in jullie ladekastje op kantoor? (Indien aanwezig).
Vooral veel servetjes, een aantal paar extra schoenen (hakken), tandenborstel/tandpasta, deo, kaarten en postzegels, want ik schrijf altijd veel kaartjes naar mensen.
Alle reacties Link kopieren
Twee beeldschermen, toetsenbord + muis, paperassenhouder voor het beeldscherm (handig als je zaken moet overtikken, dan kun je de boel voor je leggen ipv naast je), vaste telefoon, kan limonade,perforator, leeg doosje voor snoeptomaatjes, post-it blokje, gebruikte post-its, paperclips, ontnieter, theezakjes, glas limonade, glas thee, dopper, theekan, meerdere pennen, oorjes, horloge, nog een post-it blokje, schoteltje voor gebruikte theezakjes, plakbandhouder, nietmachine, dossiermap, stapel facturen.

Valt best mee dus. :-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 13:17

Interessante tegenvraag: wat ligt er in jullie ladekastje op kantoor? (Indien aanwezig).
Ik heb meerdere lades, en die zijn gevuld met: dossiers en overig papierwerk, wat magazines, mini ipad, ereader, USB lader en oortjes voor telefoon, random reader, pennen, wat cadeaukaarten die nog verzilverd moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
In mijn kast liggen alleen maar werkspullen en een deo. Dus methodes, docentenboeken, nakijkmodellen, extra oefenmateriaal, nog meer extra oefenmateriaal, examentraining bundels, toetsen, ooit in het verleden leuke opdrachten en wellicht nog bruikbaar in de toekomst, werkstukken die er leuk zien voor de open dag of als voorbeeld voor latere werkstukken etc. dvd's, paar cdtjes nog en een etui met extra pennen en potloden in alle kleuren en maten en elk jaar stapelt de hoop 'nog uit te delen/ in magister in te voeren toetsen en de leerling was ziek dus dat komt later wel'. En een volle plank met leerlingschriften.
Alle reacties Link kopieren
Computer,beeldscherm,toetsenbord en muis en luidsprekers( die ik eigenlijk nooit gebruik).
Zo’n paperassending van 3 verdiepingen. Een paar multomappen met van alles en nog wat van mijn 2 functies . Naast mijn toetsenbord een mapje waar ik mee bezig ben. Verder verschillende soorten paperclips,pennen en potloden, nietmachine,perforator, papieren zakdoekjes, elastiekjes.
In de lades liggen papieren( lees honderden uitgeprinte en gekopieerde e-mails , krantenartikelen en folders etc) van degene van wie het bureau eerst was.Af en toe zet ik de papierbak erbij en gooi ik van alles weg. Ik zit er maar een uurtje of 4 per week en ik probeer het netjes te houden want soms wil een andere collega mijn bureau gebruiken als het zo uitkomt en dan kan ze er zo aan.

Oh en als ik aan het werk ben mijn tas en mijn fruit/ brood en altijd een glas water.
Ttroeteltje schreef:
19-07-2018 13:17
Interessante tegenvraag: wat ligt er in jullie ladekastje op kantoor? (Indien aanwezig).
Ik heb er geen, echter toen ik die had........plastic lepels, allerlei formaten en kleuren papier, pennen voor 10 hele voetbalelftallen, kaartjes met en zonder teksten, plastic instophoezen. Niet spannend, wel interessant.
Een extra oplader voor mijn laptop, een stapeltje catalogussen, een boek, wat folders, een iPhone-oplaadkabel, oogdruppels, ibuprofen, thee en snacks.
Een desktop, make-up, pennen, veel losse papieren, een printer, een fax, een vaste telefoon met headset, een tube rituals creme, een fles drinken, mijn mobiel.. dat is het op dit moment.
Grote monitor, laptop die ik daarop inplug, toetsenbord, waterkoker, pennenbakje en rommelbakje (met bv paperclips), een foto van ons team, bakjes met heel veel rotzooipapieren, notitieblok, heel veel kopjes aan het einde van de dag
Alle reacties Link kopieren
Kantoor (flexplek):
laptop
monitor
toetsenbord
(eigen) muis
notitieboekje
(en wat lege koffiebekertjes, maar die gooi ik aan het einde van de dag weg)

Thuis:
laptop
printer/scanner - waarvan ik alleen de scanner af en toe gebruik, de inkt is op dan wel volkomen ingedroogd
(eigen) muis
notitieboekje

Het notitieboekje is iets gevoelsmatig, want ik gebruik het eigenlijk nooit meer sinds ik OneNote heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven