Werk & Studie alle pijlers

Vrijstelling Schoolvak

23-07-2018 00:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik zoek mensen die vrijstelling hebben gekregen voor een bepaald schoolvak, ook de reden waarom je vrijstelling hebt gevraagd en hoe jij dat hebt gedaan.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Veel te algemene vraag. Dat verschilt per school, niveau, opleiding, leerjaar enz enz.

Ikzelf kreeg bv op het HBO vrijstellingen omdat ik een relevante MBO opleiding afgerond had.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Je vraag is te algemeen.

En het riekt naar een onderzoekje.
Nou TO, ik liet mijn pielemuis aam de lerares zien. Nog nooit zo’n makkelijk wiskunde jaar gehad.


Disclaimer: Uiteraard ben ik niet serieus.
Alle reacties Link kopieren
Als je bewijs hebt dat je bepaalde vakken op een bepaald nivo gehaald hebt kan je daar vrijstelling voor krijgen.

Maar ligt per school en per opleiding hoe ze daar mee om gaan.

Vb: ik had wiskunde op mijn 1 opleiding gehaald. Maar ik heb toen de switch gemaakt naar een andere opleiding waarbij ik ook wiskunde zou krijgen op het zelfde nivo maar heb geen vrijstelling gekregen aangezien deze school vooral beroepstechnisch wiskunde gaf .

Dus ik had wettelijk gezien mijn wiskunde gehaald op het nivo wat ik moest halen alleen mijn opleiding vroeg om andere kennis op het zelfde nivo.
Ik kreeg vrijstellingen voor een aantal vakken op het MBO omdat bij mijn 2de opleiding een aantal dezelfde certificaten behaald moesten worden in het eerste jaar die ik bij een vorige opleiding al had behaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere vrijstellingen gekregen bij meerdere opleidingen. Je moet dan een formulier invullen waarbij je vrijstelling aanvraagt en dat aan de examencommissie mailen. Dat formulier staat ergens bij je opleiding. Als je niet weet waar je dat kunt vinden moet je het even vragen aan een studiebegeleider ofzo.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan altijd af waarom je vrijstelling wilt. Je beweert daarmee dat je de stof beheerst. Dan is het toch een eitje dit nog een keer te laten zien (en eventueel je kennis op te frissen en kleine hiaten te vullen)?
Omdat het retesaai en niet motiverend is om verplicht lessen te volgen in een vak dat je al hebt gehaald en je die tijd liever besteedt aan iets leren dat je nog niet beheerst of, in deze tijd van geen stufi, te werken om je lening binnen de perken te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven