Werk & Studie alle pijlers

Wat is wijsheid!

23-07-2018 09:07 8 berichten
Ik ben sinds 1 december werkloos thuis na een 21 jaar bij vorige werkgever gewerkt te hebben. Ontslag is niet niks geweest en heeft heel veel met mij gedaan zowel emotioneel, geestelijk. Ook omdat ik vondt dat het niet eerlijk is gegaan. Heb de afgelopen maanden nog heel veel woede en verdriet gevoeld naar vorige werkgever toe. Maar dat verder ter zijde. Ben in januari begonnen met vrijwilligerswerk bij een verzorgingstehuis in de buurt, om wat om handen te hebben en ook om te kijken is dit iets voor mij ivm evt omscholingswens in deze richting. Ik vindt het fantastisch. Op een gegeven moment werd ik benaderd door leidinggevende in dit tehuis voor een baan in de leefomgeving. Dit houdt in oa helpen ‘s ochtends ontbijt, in de keuken, kamers cliënten schoonmaken, helpen broodmaaltijd ‘s middags ect. Niet de gewenste uren, heb minimaal 10 uur en max ongeveer 20 uur per week. Maar ik vindt het erg leuk werk voor nu. En ik wordt weer gewaardeerd in mijn werk, wat ik lange tijd niet meer gehad heb. Ga weer blij naar mijn werk toe. Ben weer de vrolijke ik. Ben nu nog wel verplicht gezien mijn gedeeltelijke ww om over andere uren te solliciteren. Doe dit dan ook wel. Ben ook druk opzoek naar een leerplek om mijn wens een BBL opleiding verzorgende ig te kunnen gaan doen. Bij mijn huidige werkgever weten ze dit ook wel dat dat mijn wens is, maar hier hebben ze momenteel geen plek. Nu heb ik de afegelopen maanden al 2 sollicitatiegesprekken gehad bij andere instellingen, ook meegelopen en een AMN test gemaakt maar helaas op niets uitgelopen. Nu zit ik in dubio. Toch iets anders gaan zoeken voor 36 uur zodat ik uit de ww kom, iets naast mijn huidige baan erbij zoeken om hier binnen te blijven om misschien de hoop te houden dat ik in de toekomst misschien hier alsnog een werkleerplek kan krijgen. Ik blijf ook zeker nog solliciteren naar andere BBL leerplekken hoor. Is het niet voor schooljaar beginnende in sept dan evt febr 2019. Geef niet op. Heb nog recht op ww tot april 2020 voordat ik in de bijstand kom. Tja wat is wijsheid.
Een goede vriend van mij zei, waarom begin je alvast niet met een thuisstudie verzorgende ig? Kan, maar wat dan wel is, dat ik deze dan zelf moet betalen, ik toch ergens mijn handelingen moet doen en ik weet niet of een thuisstudie iets is voor mij. Wie heeft een tip, of zat evt zelf in een soortgelijke situatie en wat heb je toen gedaan?
Ik ga nu iets on-viva's zeggen maar ik zou zeker proberen om in de zorg te blijven als je dit zo leuk vind.
Dus niet zomaar het eerste het beste pakken nu. Je hebt 21 jaar gewerkt en ik vind dat je als je zoiets hebt gevonden moet proberen om in de zorg te blijven.
Jammer dat het bij die andere instellingen niet is gelukt, weet je ook waar dat aan lag? Wat is je vooropleiding en je niveau, kun je nog iets doen zodat je je amn testen kunt verbeteren of je sollicitatievaardigheden (als dit was waar het aan lag).
En er is ook in de kinderopvang heel veel werk nu, zou zoiets iets voor je zijn? Ik zou zeker nu het de kans hebt inzetten op omscholen en deze tijd als kans daarvoor zien.
Het-groepje schreef:
23-07-2018 09:48
Ik ga nu iets on-viva's zeggen maar ik zou zeker proberen om in de zorg te blijven als je dit zo leuk vind.
Dus niet zomaar het eerste het beste pakken nu. Je hebt 21 jaar gewerkt en ik vind dat je als je zoiets hebt gevonden moet proberen om in de zorg te blijven.
Jammer dat het bij die andere instellingen niet is gelukt, weet je ook waar dat aan lag? Wat is je vooropleiding en je niveau, kun je nog iets doen zodat je je amn testen kunt verbeteren of je sollicitatievaardigheden (als dit was waar het aan lag).
En er is ook in de kinderopvang heel veel werk nu, zou zoiets iets voor je zijn? Ik zou zeker nu het de kans hebt inzetten op omscholen en deze tijd als kans daarvoor zien.
ANM test viel me tegen, erg moeilijk. Wist ook niet wat me te wachten stond. Maar nu dus wel en dat kan ik gaan oefenen. Verder bij mijn meeloopdagen vonden ze dat ik iets assertiever mocht zijn, iets wat ik van mezelf wel weet en ga ik ook wat mee doen. Ik was wel heel lief,behulpzaam en iemand die kalmte over brengt qua persoon. Dus dit zijn punten waar ik zeker wel mee verder kan. Kinderopvang is niet wat voor mij evenals gehandicaptenzorg. Mijn hart ligt echt in de ouderenzorg. Bedankt voor je reactie.
Wat jammer Cinderella, ik herinner me je vorige topic hierover nog wel.

Verder eens met Het-Groepje, je haalt hier voldoening en plezier uit, dus probeer te blijven.
Ik zou inderdaad blijven zoeken naar voldoende uren voor ernaast en blijven proberen voor die bbl plek.
MIsschien is het een idee om een stapje lager op niv 2 te beginnen (helpende)?

Verder kun je je altijd inschrijven bij diverse uitzendbureaus om je uren wat op te vullen. Dan kun je om het even wat voor werk doen, zodat het UWV tevreden blijft.
En probeer inderdaad aan je aandachtspunten te werken. Geef dat ook aan op je huidige werk zodat collega's je er feedback op kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Vraag bij je huidige werk of ze je willen coachen, zodat je de volgende keer bij de testen beter beslagen ter ijs komt. Ze staan volgens mij te springen om mensen zoals jij in de ouderenzorg, dus zou zeker de stap gaan maken. Ook als dat een paar maanden langer duurt.
-Darkside- schreef:
23-07-2018 10:33
Wat jammer Cinderella, ik herinner me je vorige topic hierover nog wel.

Verder eens met Het-Groepje, je haalt hier voldoening en plezier uit, dus probeer te blijven.
Ik zou inderdaad blijven zoeken naar voldoende uren voor ernaast en blijven proberen voor die bbl plek.
MIsschien is het een idee om een stapje lager op niv 2 te beginnen (helpende)?

Verder kun je je altijd inschrijven bij diverse uitzendbureaus om je uren wat op te vullen. Dan kun je om het even wat voor werk doen, zodat het UWV tevreden blijft.
En probeer inderdaad aan je aandachtspunten te werken. Geef dat ook aan op je huidige werk zodat collega's je er feedback op kunnen geven.
Een goede vriend van mij zei ook al om misschien met helpende te beginnen. Overweeg dit ook serieus wel. Heb me al bij enkele uitzendbureaus ingeschreven. En ben blij met mijn contactpersoon bij UWV. Hij ziet dat ik graag wil en ook echt serieus werk van dingen maak dus ze zitten vanuit UWV nog niet in mijn nek te hijgen hahaha. Hij zei een tijd geleden nog toen ik zelf een gesprek had aangevraagd, je moet nu onderzoeken of de zorg wat voor je is en of het haalbaar is. Dus dat is wel fijn. Je hebt ook van die contactpersonen die je koste wat het kost weer zo snel mogelijk uit de ww willen hebben en dat is bij deze meneer echt niet zo. Ik ga echt voor de zorg.
Cinderella76 schreef:
23-07-2018 11:22
Een goede vriend van mij zei ook al om misschien met helpende te beginnen. Overweeg dit ook serieus wel. Heb me al bij enkele uitzendbureaus ingeschreven. En ben blij met mijn contactpersoon bij UWV. Hij ziet dat ik graag wil en ook echt serieus werk van dingen maak dus ze zitten vanuit UWV nog niet in mijn nek te hijgen hahaha. Hij zei een tijd geleden nog toen ik zelf een gesprek had aangevraagd, je moet nu onderzoeken of de zorg wat voor je is en of het haalbaar is. Dus dat is wel fijn. Je hebt ook van die contactpersonen die je koste wat het kost weer zo snel mogelijk uit de ww willen hebben en dat is bij deze meneer echt niet zo. Ik ga echt voor de zorg.
Ik voel me bij mijn huidige collega’s echt op mijn gemak en merk dat dit mijn assertiviteit al ten goede komt. We blijven oefenen😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven