Werk & Studie alle pijlers

SPSS uitleg in jip&janneke taal gezocht, tips?

24-07-2018 23:30 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste medemensen,
Er zitten vast wel een paar mensen op dit forum die ook met SPSS te maken gehad hebben. Ik kom van het HBO af en schrijf nu mijn masterthesis. SPSS en statistiek heb ik natuurlijk wel gehad in de pre-master, maar op de een of andere manier vind ik dit nu heel moeilijk toe te passen op het eigen onderzoek dat ik uitgevoerd heb.

Ik heb inmiddels mijn data, maar nu moet ik het analyseren. Zijn er mensen die weten waar ik uitleg kan vinden in jip en janneke taal? Ik ben echt heel bang om er fouten conclusies uit te trekken. Ik vind het moeilijk te bepalen op welke manier ik het beste mijn data kan analyseren.

Alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het boek van Andy Field?

Op welke universiteit zit je? Op veel universiteiten is er een “scriptiewerkplaats”; daar zitten dagelijks mensen met verstand van spss waar je binnen kunt lopen met al je vragen. Ik heb de analyses van mijn masterscriptie destijds samen met deze mensen gedaan. Tip: neem het gesprek op met je mobiel, dan kun je t later terugluisteren want spss is echt abracadabra soms. Als je eenmaal weet wat je moet doen, kun je het vaak verder zelf met dat boek van andy field. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Andy Field is inderdaad helder met een beetje zoeken kun je op google een pdf vinden, maar ook heel uitgebreid, ik merk dat sommige mensen Field juist lastig vinden omdat het zo uitgebreid is. En inderdaad hulp zoeken bij anderen, op de uva hebben ze de methodologiewinkel waar je hulp kunt vragen bij alles wat om statistiek gaat.

Misschien heb je ook wat aan de volgende wikipagina aan de uva, daar staan onderwerpen vrij overzichtelijk gelinkt naar een pagina met bondige uitleg, wat je moet toetsen bij welke toets etc. (en ook het toetskeuzeschema).

https://wiki.uva.nl/methodologiewinkel/ ... oofdpagina

(zoals je merkt heb ik aan de uva gestudeerd ;) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven