Werk & Studie alle pijlers

Van MBO naar HBO (Studiefinanciering)

25-07-2018 11:55 6 berichten
Goedemorgen!

Omdat ik geen zin heb om weer uren in de wacht te staan bij DUO en omdat ik niet wijzer wordt van de DUO-website, stel ik mijn vraag maar hier! En wordt ik wellicht beter geholpen door iemand die nu in dezelfde positie zit!


Op 12 juli ben ik uitgeschreven op mijn MBO opleiding omdat ik ben geslaagd (hoera!) en ben ik toegelaten op een nieuwe HBO opleiding, dit is beide bekend bij Duo. Toen ik die uitschrijf datum doorgaf kon ik aangeven tot wanneer ik mijn stufi wou laten doorlopen, ik deed juli EN vinkte het vakje "Overbrugging aan". Ik wil vandaag mijn studentenOV stopzetten bij een automaat.

In "Mijn producten" staat rechts: Studiefinanciering is beëindigd per augustus 2018. En ik kan niet verder kijken dan de maand juli.

Maar... wat nu?

Opnieuw stufi aanvragen, rechts ook bij "Mijn producten"? Wat heeft de "overbrugging" nog voor zin?
Stufi voor de HBO is een lening. Daar moet je inderdaad iets voor aanvragen. De overbrugging is ook een lening toch? En is ter overbrugging tot nieuwe schooljaar en je nieuw aangevraagde lening.
Ik zou toch weer bellen en in de wacht gaan staan trouwens. Tenminste als je dingen goed wil regelen.
@lucifer2018 Ja, ik ga zeker weer even bellen nog!

Ik heb een halfjaar ook bijgeleend op het MBO, maar z'on soort lening is/wordt hetzelfde als op het HBO. Dus was even in de war :)
Kan ook zijn dat het nog niet verwerkt is...
Alle reacties Link kopieren
"En word ik wellicht beter geholpen door iemand die nu in dezelfde positie zit!"

Situaties zijn vaak niet helemaal gelijk of men weet het allemaal niet meer zo goed meer of regels zijn in tussentijd veranderd etc..

Neem aan dat je een betrouwbaar en correct antwoord wilt hebben en niet zomaar een antwoord. Het gaat nota bene om je financiën. Daarom dus toch in de wacht gaan staan bij DUO. Al duurt het eindeloos. Daarna de informatie die je hebt gekregen van DUO dubbel checken in de regels voor stufi, zodat je er zeker van bent dat de informatie ook klopt.

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven