Werk & Studie alle pijlers

Stomme baan en veel geld of leuke baan, minder geld

07-08-2018 23:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, wat zouden jullie doen in mijn situatie:

Ik ben 24, bezig met mijn master. Ik heb sinds kort een hele leuke baan gevonden die perfect staat op mijn C.V., helemaal aansluit bij mijn studie en een leuk bijbaantje is. Echter, ik heb tot december een contract, daarna is het allemaal nog vaag of ik er überhaupt kan blijven.

Hiernaast heb ik ook nog een andere baan. Dit verdient goed, maar ik ben de baan ontzettend zat. Ik heb veel klantcontact in deze baan, en dit is totaal niet in de richting waarin ik uiteindelijk terecht wil komen. Ik wil in dit bedrijf ook echt niet doorgroeien. Banen met klantcontact heb ik al jaren en ik ben het zat. Ik ben de klanten zat, ik ben het zat om altijd begripvol te moeten zijn voor fouten die gemaakt zijn waar ik niks aan kan doen, ik ben het zat om uitgescholden te worden voor geen enkele reden, noem maar op.

'C.V-technisch' gezien, is deze baan dus niet echt een toevoeging en toch eist de baan nog best veel van mijn aandacht en tijd, omdat ik maar parttime werk (telkens inlezen, mails beantwoorden, noem maar op). Deze baan verdient beter dan de leuke baan.

Alles op een rijtje;

1. Stomme baan verdient goed, ik kan er makkelijk mijn huur mee betalen, noem maar op.
2. Leuke baan verdient minder. Zou wel genoeg zijn van te kunnen leven als ik meer uren maak.
3. Meer uren maken bij leuke baan is nu mogelijk, maar in november loopt contract af, en het is onzeker of ik daarna nog kan blijven.
4. Stomme baan ben ik COMPLEET ZAT.

Iemand tips?
Kan je baan 2 niet onderbreken?

Tot november baan 1 gaan doen en dan eventueel baan 2 terug oppikken?
Alle reacties Link kopieren
Tot november stomme baan houden en als je kunt blijven blij leuke baan en meer uren daar kunt maken de stomme baan opzeggen
Alle reacties Link kopieren
Leuke baan gaan doen, daar word je veel gelukkiger van. Bovendien klinkt het alsof die baan ook meer mogelijkheden geeft tot een leuke baan hierna.
In Oktober/November beslissen. En als je dan mag blijven bij leuke baan... kutbaan meteen opzeggen.

Bij geen verlenging meteen op zoek naar hele andere baan zodat je kutbaan ook kan opzeggen uiteindelijk.
Een stomme baan is vreselijk, zeker als je er vijf dagen per week heen moet. Ik zou daar dus sowieso mee stoppen als ik met een andere baan genoeg kon verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zon dilemma gehad. Ben toen voor de stomme baan gegaan met veel inkomen. Wat heb ik daar spijt van gehad!
Alle reacties Link kopieren
knabbelenbabbel schreef:
07-08-2018 23:43
Ik heb ook zon dilemma gehad. Ben toen voor de stomme baan gegaan met veel inkomen. Wat heb ik daar spijt van gehad!
oh echt? hmm...

ja weetje iedere keer met een rotgevoel naar werk gaan is gewoon niet leuk. En dan denk ik echt: durf toch eens de knoop door te hakken!

In het allerergste geval kan ik nog gaan lenen bij DUO, heb nu toch geen studieschuld.
Alle reacties Link kopieren
Dus:
Of tot okt/nov je kutbaan blijven doen totdat je zeker weet dat je je leuke baan nog hebt.
Of nu al je kutbaan opzeggen en eventueel bij DUO lenen.
Dat zijn volgens mij je 2 opties.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Optie 3: solliciteren naar andere leuke baan met genoeg uren.
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval voor minder betaalde baan. Als het aansluit op je studie heb je daar later veel meer aan want beter CV. In mijn geval heb ik liever een stomme baan die veel betaald. Maar dat komt meer omdat ik een gezin heb en parttime werk. Dus andere prioriteiten op dit moment dan voldoening halen uit werk. Ik werk puur voor het geld.
Als je de baan echt zat bent, ging ik voor de nieuwe
cv
En ik zou gaan voor de nieuwe baan.
1-Aapje schreef:
08-08-2018 01:52
Optie 3: solliciteren naar andere leuke baan met genoeg uren.
Precies wat ik dacht :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ongelukkiger wordt van een stomme baan dan van minder geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je stomme baan opzeggen en kijken wat er gebeurd in november en of je dan nog iets anders kunt vinden.
Nooit voor stomme baan kiezen. Maar ga die andere baan nemen en meer uren draaien. En die onzekerheid? Je zal zien dat er weer iets op je pad komt. Je bent jong, dus blijf niet hangen in zo'n baan maar kies voor jezelf.

Een stomme baan kost veel energie, en dat werkt de hele week door, ook als je vrij bent. En stomme baan zal steeds stommer worden en steeds zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou geen dilemma voor mij zijn.dj
Leuke baan die ook nog beter aansluit bij jr studie en toekomstige banen.
Een stomme baan vreet zoveel energie en behalve het extra geld, levert het geen andere voordelen.

Dus: leuke baan!

Tenzij je het geld eigenlijk niet kan missen.
Alle reacties Link kopieren
Stel je neemt ontslag bij baan A en krijgt die leuke baan B. B stopt in november? En dan? Heb je dan inkomen?

Ik zou nu vooral focussen op het afronden van de studie. Daar je energie in steken. Een baan is op dit moment vooral een manier om inkomen te krijgen. Wisselen van baan kost ook tijd en energie. Heeft dit invloed op afronding van je studie?

Prioriteit is dus zo snel mogelijk je studie afronden, en dan opzoek gaan naar een baan die past bij je afgeronde studie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren een baan gehad die ik niet leuk vond. Reden: er moest brood op de plank komen en in mijn eigen vakgebied was het werk toen heel dun gezaaid.
Heb het alleen vol gehouden, omdat ik leuke collega's had en ik liever mijn eigen geld verdien.
Ben al die tijd blijven solliciteren naar een baan in mijn eigen vakgebied en heb die ook gevonden.
Ik heb liever een leuke baan met een lager salaris dan een hoog salaris en een verschrikkelijke baan. Voor mij is het makkelijker om minder geld te hebben dan werk te doen dat ik niet leuk vind.
Hoezitdit schreef:
08-08-2018 08:37

Een stomme baan kost veel energie, en dat werkt de hele week door, ook als je vrij bent. En stomme baan zal steeds stommer worden en steeds zwaarder.
En vanuit een stomme baan een nieuwe baan zoeken is ook lastiger. Zo’n kandidaat straal toch vaak frustratie en weinig energie uit. Vanuit een leuke baan kun je veel beter verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
08-08-2018 08:46
Stel je neemt ontslag bij baan A en krijgt die leuke baan B. B stopt in november? En dan? Heb je dan inkomen?

Ik zou nu vooral focussen op het afronden van de studie. Daar je energie in steken. Een baan is op dit moment vooral een manier om inkomen te krijgen. Wisselen van baan kost ook tijd en energie. Heeft dit invloed op afronding van je studie?

Prioriteit is dus zo snel mogelijk je studie afronden, en dan opzoek gaan naar een baan die past bij je afgeronde studie.

Nee geen inkomen, dan kan ik lenen bij duo
Alle reacties Link kopieren
Stephje123 schreef:
08-08-2018 16:28
Nee geen inkomen, dan kan ik lenen bij duo

Wil je meer studieschuld gaan opbouwen? Is dat de meest verstandige keuze?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Uit eigen ervaring: ga voor de leuke baan.
Ik ben ooit een baan blijven doen omdat het enorm goed betaalde. Niet alleen een goed salaris, ook een flinke winstdeling jaarlijks en behoorlijk wat vakantiedagen.
Maar het bedrijf stond me niet aan, het werk niet en eigenlijk ook de collega’s niet.
Het werd zó erg dat ik er bijna overspannen van ben geworden.

Toen kwam mijn huidige baan voorbij, waarbij ik terug ben gegaan in salaris, geen winstdeling meer had en minder vakantiedagen kreeg.
En ik heb er geen seconde spijt van gehad. De enige spijt die ik had is dat ik de advertentie voor deze baan niet eerder had gezien.
Ik werk hier nu 16 jaar en sinds het bedrijf is overgenomen door een groot bedrijf is het met de vakantiedagen weer goed gekomen en is het salaris ook beter geworden.
Maar het werk is nog steeds een soort betaalde hobby.

Als je van je hobby je werk maakt heb je een leuke baan, maar geen hobby meer.
Als je van je werk je hobby kunt maken, hoef je nooit meer te werken, maar kun je altijd hobbyen.
When in doubt, the auditor is always right!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven