Werk & Studie alle pijlers

Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief?

12-08-2018 15:48 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik kwam van de week een geweldige vacature tegen maar durfde er niet op te solliciteren. Maar vanochtend kreeg ik opeens een kickgevoel van 'doe gewoon, wat heb je te verliezen?'...
Maar voordat ik mijn sollicitatie verstuur dacht ik vraag het even hier of het een goede brief is geworden. Wil natuurlijk niet afgewezen worden door domme fouten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw Xxx,

Op uw website zag ik uw vacature staan. Omdat ik zeer geïnteresseerd ben in deze vacature wil ik hier graag naar solliciteren.

Na jarenlange ervaring als verkoper in de detailhandel bij diverse winkels heb ik besloten om een switch te maken en mijzelf verder te ontwikkelen in de administratieve branche. Daarom start ik aankomende september met de 1 jarige avondopleiding ‘(financieel) administratief medewerker’. Natuurlijk heb ik nog wat ervaring door mijn middelbare school opleiding ‘handel en administratie’ wat ik destijds had gevolgd, maar door deze avondopleiding ga ik mijn kennis versterken.

Toen ik uw vacature doorlas werd ik door en door enthousiast. Alles spreekt mij behoorlijk aan, van standplaats tot de functie-eisen. Ik beschik over alle functie eisen. Met de software's die er genoemd worden heb ik ruim 10jaar ervaring. Ik zie dit als een behoorlijke kans en zal zeker niet overdrijven als ik zeg dat dit mijn droombaan is! In uw vacature geeft u aan dat het om een tijdelijke baan gaat van minimaal een half jaar. Dat vind ik een hele ideale tijd om ervaring en kennis op te doen. Per direct beginnen is voor mij absoluut geen probleem. Ik ben zeer flexibel.

Graag zou ik een bijdrage willen leveren binnen uw bedrijf met mijn spontaniteit en motivatie.

Graag zou ik uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek, zodat ik mijn motivatie mondeling kan toelichten.

Voor persoonlijke gegevens verwijs ik u door naar mijn curriculum vitae.

Hoogachtend,
Xxx


------------------------------------------------------------------------------------------

Ziet het er goed uit? Ik ben zo benieuwd! Ik wil alvast iedereen die dit gaat lezen hartelijk bedanken :)
Ik vind het geen goede brief maar heb nu geen tijd om andere opties te geven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind helemaal hartstikke mooi.
1 tip wel: Je kan beter die Xxx in Xoxoxo veranderen
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb ik nog wat ervaring door mijn middelbare school opleiding ‘handel en administratie’ wat ik destijds had gevolgd, maar door deze avondopleiding ga ik mijn kennis versterken.
Tijdens mijn opleiding ( havo ? Mavo ? ) heb ik het vak” handel en administratie “ gevolgd en afgerond met cijfer x.
Per ... start ik een avondopleiding voor....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Toen ik uw vacature doorlas werd ik door en door enthousiast. Alles spreekt mij behoorlijk aan, van standplaats tot de functie-eisen. Ik beschik over alle functie eisen.

Ik zou behoorlijk weglaten.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
12-08-2018 15:55
Tijdens mijn opleiding ( havo ? Mavo ? ) heb ik het vak” handel en administratie “ gevolgd en afgerond met cijfer x.
Per ... start ik een avondopleiding voor....
Opleidingsniveau kunnen ze in haar CV lezen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
12-08-2018 15:52
Ik vind het geen goede brief maar heb nu geen tijd om andere opties te geven
Wat een stomme opmerking. Als je geen tijd hebt, roep dan helemaal niks.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Welke skills die vereist zijn heb je en hoe heb je ze opgedaan? Nu klink je enkel enthousiast zonder dat de recruiter weet welke kwaliteiten je hebt.
puck-en-hans schreef:
12-08-2018 15:57
Wat een stomme opmerking. Als je geen tijd hebt, roep dan helemaal niks.
eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik beschik over alle functie eisen. Met de software's die er genoemd worden heb ik ruim 10jaar ervaring.

Volgens mij is het: Ik voldoe aan alle functie eisen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik uw vacature doorlas werd ik door en door enthousiast. Alles spreekt mij behoorlijk aan, van standplaats tot de functie-eisen. Ik beschik over alle functie eisen. Met de software's die er genoemd worden heb ik ruim 10jaar ervaring. Ik zie dit als een behoorlijke kans en zal zeker niet overdrijven als ik zeg dat dit mijn droombaan is! In uw vacature geeft u aan dat het om een tijdelijke baan gaat van minimaal een half jaar. Dat vind ik een hele ideale tijd om ervaring en kennis op te doen. Per direct beginnen is voor mij absoluut geen probleem. Ik ben zeer flexibel.
Ik weet niet eens waar ik beginnen moet, eerlijk gezegd.
Zowel de...als ...spreken mij erg aan.

Kun je niet beter zeggen, als begin “ met enthousiame reageer ik op de functie van .... “ ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is een enthousiaste brief.

Je schrijft dit : Graag zou ik een bijdrage willen leveren binnen uw bedrijf met mijn spontaniteit en motivatie.

Misschien daar ook iets van bijzetten over je kennis of vaardigheden?
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
12-08-2018 15:56
Opleidingsniveau kunnen ze in haar CV lezen.
Ze kunnen alles in haar CV lezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja het is taalkundig misschien niet perfect, maar ik vind het wel een aangename brief en niet te gemaakt of zo.
Alle reacties Link kopieren
Is het iets wat je al goed kan ('voldoet aan alle functieeisen') of iets wat je nog moet gaan leren ('ervaring en kennis opdoen')? Daarin spreek je jezelf eigenlijk tegen.

En ik kan ook niet uit je brief opmaken waarom dit precies je droombaan is. Het woord 'droombaan' vind ik sowieso wat overdreven klinken, dus dat zou ik helemaal niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
12-08-2018 16:01
Ja het is taalkundig misschien niet perfect, maar ik vind het wel een aangename brief en niet te gemaakt of zo.
Ik vind hem behoorlijk hieperdepieper.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Matige brief.

Alinea 2 en 3 omdraaien. Software’s vervangen door ‘software pakketten’.

“Toen ik uw vacature doorlas werd ik dolenthousiast, van standplaats to...” —> standplaats is voor jou het belangrijkste?

“Ik beschik over alle functie eisen. “ waar blijkt dit uit? Voorbeelden noemen.

“een switch te maken en mijzelf verder te ontwikkelen in de administratieve branche.” Waarom? Toelichten.

“Graag zou ik een bijdrage willen leveren binnen uw bedrijf met mijn spontaniteit en motivatie.” zin loopt niet. “ Met mijn spontaniteit (dat is een functie-eis?!) en enthousiasme zou ik graag....

“Alles spreekt mij behoorlijk aan” Zo “door en door enthousiast” ben je dus niet?

“Ik zie dit als een behoorlijke kans en zal zeker niet overdrijven als ik zeg dat dit mijn droombaan is! In uw vacature geeft u aan dat het om een tijdelijke baan gaat van minimaal een half jaar. Dat vind ik een hele ideale tijd om ervaring en kennis op te doen”
Je droombaan? Terwijl je nog de opleiding moet starten en geen werkervaring in de functie hebt? Is dat niet wat overdreven?

Etc etc.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
12-08-2018 16:01
Ja het is taalkundig misschien niet perfect, maar ik vind het wel een aangename brief en niet te gemaakt of zo.
Echt? Ik vind de brief heel, heel matig. Niet alleen taalkundig, ook qua onderbouwing en inhoud.
Alle reacties Link kopieren
stephaniee92 schreef:
12-08-2018 15:48
Hoi iedereen,

Ik kwam van de week een geweldige vacature tegen maar durfde er niet op te solliciteren. Maar vanochtend kreeg ik opeens een kickgevoel van 'doe gewoon, wat heb je te verliezen?'...
Maar voordat ik mijn sollicitatie verstuur dacht ik vraag het even hier of het een goede brief is geworden. Wil natuurlijk niet afgewezen worden door domme fouten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw Xxx,

Op uw website zag ik uw vacature staan. Omdat ik zeer geïnteresseerd ben in deze vacature wil ik hier graag naar solliciteren.

Na jarenlange ervaring als verkoper in de detailhandel bij diverse winkels heb ik besloten om een switch te maken en mijzelf verder te ontwikkelen in de administratieve branche. vanuit mijn vooropleiding heb ik al de kennis opgedaan op het gebied van handel en administratie en zal ik vanaf september beginnen met de 1 jarige avondopleiding (finanancieel) administratief medewerker om mijn kennis verder te verruimen op het gebied van bedrijfsadministratie. Daarom start ik aankomende september met de 1 jarige avondopleiding ‘(financieel) administratief medewerker’. Natuurlijk heb ik nog wat ervaring door mijn middelbare school opleiding ‘handel en administratie’ wat ik destijds had gevolgd, maar door deze avondopleiding ga ik mijn kennis versterken.

Toen ik uw vacature doorlas werd ik door en door erg enthousiast. Alles spreekt mij behoorlijk aan wat mij heel erg aanspreekt is naast de standplaats ook (benoem hier minimaal 2 functie eisen die ze hebben benoemd) , van standplaats tot de functie-eisen. Ik beschik over alle functie eisen. welke heel goed aansluiten bij mijn kennis en ervaring Met de software's verschillende softwarepakketten die er genoemd worden heb ik ruim 10 jaar ervaring. Ik zie dit als een behoorlijke uitdagende kans en zal zeker niet overdrijven als ik zeg dat dit mijn droombaan is en voelt heel erg als mijn droombaan! In uw vacature geeft u aan dat het om een tijdelijke baan gaat van minimaal een half jaar. Dat vind ik een hele ideale tijd om ervaring en kennis op te doen. Per direct beginnen is voor mij absoluut geen probleem. Ik ben zeer flexibel.

Graag zou ik een bijdrage willen leveren binnen uw bedrijf met mijn spontaniteit en motivatie.

Graag zou ik uitgenodigd willen worden voor een kennismakingsgesprek, zodat ik mijn motivatie mondeling kan toelichten.

Voor persoonlijke gegevens verwijs ik u door naar mijn curriculum vitae.

Hoogachtend,
Xxx

------------------------------------------------------------------------------------------

Ziet het er goed uit? Ik ben zo benieuwd! Ik wil alvast iedereen die dit gaat lezen hartelijk bedanken :)


Ik heb hem een beetje aangepast. Alles wat vet gedrukt is is van wat jij geschreven hebt en heb ik een iets andere variatie op gemaakt wat cursief is. Ps het is niet software's maar verschillende software pakketten.

Persoonlijk zou ik hem wel anders schrijven, maar heb zoveel mogelijk jouw stijl gehanteerd wat bij jou past zoals je hem geschreven hebt.
Succes! Hopelijk heb je er iets aan.
anoniem_151072 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 16:10
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
12-08-2018 16:02
Ik vind hem behoorlijk hieperdepieper.
Nou en? Fijn toch dat een kandidaat enthousiast is en er zin in heeft.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
12-08-2018 16:07
Nou en? Fijn toch dat een kandidaat enthousiast is en er zin in heeft.
Je kan ook heel enthousiast zijn, én in een brief overkomen, zonder hieperdepieper te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik krijg halverwege de cursief en bold niet meer gescheiden terwijl het volgens mij qua tags wel goed staat. Hopelijk kun je er alsnog wat mee. Succes!
Alle reacties Link kopieren
mignonne schreef:
12-08-2018 16:11
Hmm ik krijg halverwege de cursief en bold niet meer gescheiden terwijl het volgens mij qua tags wel goed staat. Hopelijk kun je er alsnog wat mee. Succes!

Je mist ergens een [ / b] en even verderop mis je een [ / i] (zonder spaties)
pergamon wijzigde dit bericht op 12-08-2018 16:14
6.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
12-08-2018 16:07
Nou en? Fijn toch dat een kandidaat enthousiast is en er zin in heeft.
Daarom hoeft je solliciatiebrief nog niet hieperdepiep te zijn. Je kunt ook een enthousiaste brief schrijven met goed lopende zinnen en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
12-08-2018 16:02
Ik vind hem behoorlijk hieperdepieper.
Dat wel maar ik ga er maar van uit dat zij ook zo is. Ik zelf vind het al hyper als iemand twee keer per minuut knippert met zijn ogen, maar ik ben geen goed voorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven