Werk & Studie alle pijlers

NCOI. Is het wat?

12-08-2018 21:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic niet voor mezelf maar voor iemand anders.(diegene wil zelf wel een account en topic openen maar dat lukt nu niet)

Deze persoon heeft op dit moment een baan, en is op zoek naar een opleiding.
Vanwege huurkosten is het niet mogelijk om te stoppen met werken en een fulltime opleiding te volgen.
Diegene is zoekende naar een opleiding die bijvoorbeeld 1 dag in de week is.
Nu viel het oog op NCOI.
Heeft iemand hier ervaring mee. Is een diploma van NCOI een volwaardig mbo diploma?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een opleiding gevolgd, post-bachelor, en was zeer tevreden over de inhoud en het niveau van de docenten. Het was gewoon hard werken. Ook de verwerkingsopdrachten waren zinvol en uitdagend. Wel duur, maar gelukkig betaalde de werkgever. Kortom, de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
NCOI, doe vooral niet!

Echt, wat een geldwolven en onprofessionele robots werken er daar. Ik stap vanaf september over naar een échte hogeschool (deeltijdopleiding) omdat ik NCOI spuugzat ben.

Ik betaalde de opleiding zelf, was ruim € 500 per maand kwijt. Het is veel geld maar ik vind het niet erg om veel te betalen aan opleidingen maar er moet dan wel iets tegenover staan. Dit laatste bleek helaas niet het geval.

Voor elke scheet vragen ze nog meer geld, als je het ergens niet mee eens bent, moet je een klacht indienen bij de examencommissie wat ook weer € 75 kost en dan weet je nog niet eens of je klacht als gegrond wordt verklaard, hele onvriendelijke mensen, tonen geen begrip voor je situatie, wijzen je constant door naar iemand anders, niemand voelt zich ergens verantwoordelijk voor.

Echt, ik adviseer je (of je kennis / vriend) elders te laten studeren. Een rondje Googlen op NCOI zegt ook al veel: het halve internet staat vol met klachten. De meeste klachten zijn van een aantal jaar geleden, maar er is inmiddels (in mijn optiek) bar weinig veranderd.

De enige lat die zij hoog leggen, is de geldlat en ik zou iedereen ervan willen weerhouden om ooit een opleiding bij NCOI te starten.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een absolute no go! Iedere nieuwe module ben je al een les kwijt, omdat alle studenten hun frustraties over het NCOI moeten spuien. Ik kan persoonlijk wel een boek schrijven met verhalen die ik in worst case scenario nog niet had kunnen bedenken.
Het mooiste is nog dat ik eergisteren een sollicitant had die nu bij het NCOI werkt. Hij wilde er weg omdat ze ook richting de eigen medewerkers hun beloften niet nakomen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, 2 tegen 1 dus.

Kunnen jullie een idee geven of het überhaupt mogelijk is om een baan te hebben en daarnaast een opleiding te volgen die een volwaardig mbo diploma geeft?
Vanwege de huurkosten valt een bbl opleiding eigenlijk ook af.

Iemand ervaring bij Schoevers?

Het is allemaal een beetje algemeen omdat betreffende persoon niet echt een opleiding op het oog heeft.
We zijn zoekende naar mogelijke opleidingen die te combineren zijn.
En dan een keus maken uit die opleidingen.
Oeps, ik ga ook een (klassikale) opleiding volgen via NCOI. Wordt door de werkgever betaald en ik had niet de keus om de opleiding elders te volgen.

Ik heb goede ervaring met Schoevers maar zij geven voor de meeste (volgens hun site mbo)opleidingen geen erkend mbo diploma. Voor de hbo opleidingen wel. Desondanks staat Schoevers bij veel werkgevers nog wel goed aangeschreven, al zijn er ook werkgevers die Schoevers helemaal niet meer kennen.
De diploma's via NCOI moet je trouwens apart aanvragen en betalen, zit niet bij de prijs van de opleiding inbegrepen.
Zeker niet doen! Slechte begeleiding, trage communicatie en idd kun je met problemen nergens terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel goede ervaringen met NCOI. Deskundige docenten, goede lesstof en ik heb gewoon een diploma gekregen zonder daarvoor extra te moeten betalen :-).
En nee ik heb geen aandelen. Gewoon een positieve ervaring. Ik had overigens al HBO en deed een aanvullende HBO opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een hbo bachelor bij NCOI en herken me niet in de negatieve reacties. Ze communiceren veel en op tijd, heb ook niet de ervaring dat ik vaak extra moet betalen(ik betaal de hele studie zelf). In de lessen heb ik ook nooit geklaag van medeklasgenoten gehoord. Vind de docenten tot nu toe ook allemaal erg kundig en behulpzaam. Oh, ik doe de studie naast mijn fulltime baan. Is pittig, maar met een goede planning en discipline goed te doen.
Ik ben juist erg positief over noci. Goede docenten, erkend diploma en vriendelijke mensen als je belt. Ik vond het wel zwaar om naast werk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 2 jaar geleden een 1-jarig HBO programma gevolgd bestaande uit 3 modules. De eerste module was specifiek gericht op het programma dat wij volgden. Maar de andere 2 modules (o.a. communicatie) waren niet toegespitst op ons programma, dus volkomen zinloos voor ons om die te volgen. Per module is de groepssamenstelling ook anders, ook met mensen die een compleet andere opleiding volgen, dus de docenten moeten de module ook heel algemeen houden.
De organisatie/communicatie was in mijn geval wel prima. Alleen werd de klacht die wij indienden met een aantal mensen van de groep t.a.v bovenstaande niet gegrond verklaard.
Verder: behoorlijk prijzig als ik kijk wat ik er uiteindelijk voor heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Zou het verschil maken of je een mbo of hbo opleiding volgt?
De positieve reacties komen nu van forummers met hbo studie.
Bij de negatieve reacties staat het er niet bij. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het om mbo opleidingen gaat.
Maar ik vraag het me zomaar af.

Mijn vraag gaat over een mbo opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hangt het ook af van de bedrijfstak. Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een opleiding naast een baan en ben in mijn speurtocht (richting MBO pedagogisch werk kinderopvang) al een aantal keer tegen gekomen dat werkgevers duidelijke voorkeur hebben voor ROC-diploma.
Alle reacties Link kopieren
Vooral peperduur.

Als cursisten (apart) moeten gaan betalen voor wat men noemt "arrangement" en voor zoiets als locatiekosten, dan haak ik af.
Prima dat er bij een opleidingsinstituut een koffiemachine staat waar je als cursist desgewenst tegen betaling van bijv. 0,50 een kopje koffie kunt tappen, nog beter is het dat je als instituut gewoon een kan koffie klaar zet.

Ik reken(de) altijd even globaal uit hoeveel elke cursist gemiddeld per opleidingsdag kwijt is - dus lesgeld, inschrijfgeld, arrangement, locatie, repro, studie, materiaal (nog afgezien van dat btw gedoe) per lesdag.

Voor dat geld moet zo'n cursist wel héél veel wijzer terugkomen na elke lesdag....
En de docenten zijn doorgaans niet echt toppers uit het betreffende vakgebied en/of mensen met heel veel praktijkervaring.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
13-08-2018 08:15
Zou het verschil maken of je een mbo of hbo opleiding volgt?
De positieve reacties komen nu van forummers met hbo studie.
Bij de negatieve reacties staat het er niet bij. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het om mbo opleidingen gaat.
Maar ik vraag het me zomaar af.

Mijn vraag gaat over een mbo opleiding.
MBO heb ik geen ervaring mee. Ik heb een HBO opleiding bij NCOI gevolgd.

Ondanks de verschillende reacties zou ik er in ieder geval rekening mee houden dat je hoe dan ook flink de portemonnee gaat trekken als voor NCOI kiest.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben één van de negatievelingen en studeer HBO HRM. Mijn man is nog negatiever dan ik en heeft een master gevolgd.

Overigens heb ik wel veel fijne docenten gehad, maar heb ik meer problemen met beoordelaars die heel anders beoordelen dan de handleiding aangeeft. (Ik sta een 8,2 gemiddeld, dus ik gooi er niet bepaald met de pet naar).

En qua organisatie is het een ramp. Als je voorkeurslocatie Amsterdam, Rotterdam of Utrecht is dan zit je wel goed. Heb je een andere voorkeurslocatie dan krijg je de ene na de andere module te horen dat er niet genoeg aanmeldingen op die locatie waren. Ik heb zelfs meegemaakt dat een vak helemaal nergens in Nederland werd aangeboden, dus toen moest ik hem ineens online volgen. Toegewezen docent heeft nooit ergens op gereageerd. Ik heb dus gewoon zelf die opdrachten zitten maken en zonder enige uitleg of toelichting mijn eindopdracht ingeleverd.

Nu bij mijn scriptie is het echt pure ellende. Ik ben zelfs persoonlijk op het hoofdkantoor uitgenodigd voor een gesprek om excuses te ontvangen, mijn begeleider die letterlijk zei dat ik tot het afvoerputje van de studenten van het NCOI behoorde, is mijn begeleider niet meer en ik heb al mijn kosten vergoed gekregen. Nu heb ik wel een fijne begeleider, maar ik houd mijn hart vast voor de beoordeling...
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet misselijk @bambam.
Ik kan me voorstellen dat je broek daar van afzakt.
Wat een achterlijke begeleider.

Ik denk dat het beter is voor mijn "kennis" om via een andere organisatie een opleiding te zoeken.
Die kennis zou daar totaal niet mee om kunnen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven