Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met huiscleaning

12-08-2018 22:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het bedrijf huiscleaning?
Een vriendin van mij wil bij dit bedrijf gaan werken maar ik heb er een erg slecht gevoel bij.
Ten eerste moet ze haar bankgegevens verifiëren en daar €5,- euro voor betalen, dat lijkt mij al heel vreemd. Ik heb geprobeerd telefonisch contact met het bedrijf te krijgen maar ze nemen nooit op. De site ziet er best betrouwbaar uit en uit recensies haal ik hele negatieve maar ook hele positieve ervaringen. Ik denk dat het niet betrouwbaar is en dat deze vriendin er niet moet gaan werken maar ze blijft twijfelen. Ze heeft morgen een gesprek met een klant voor een kennismakingsgesprek terwijl ze nog geen contract of iets ondertekend heeft of zelfs een persoonlijk gesprek bij dat bedrijf. Wat raden jullie aan?

Wel of niet werken bij dit bedrijf?

Totaal aantal stemmen: 24

Wel (13%)
Niet (83%)
Gewoon proberen (4%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op de site dat je zelfs met ze kan chatten en whatsappen.
Op beide geen respons...?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Dat ze een gesprek heeft met een klant zomer dat ze een contract heeft dat klopt. Ze gaat namelijk niet voor huiscleaning werken maar voor de klant. Huiscleaning bemiddelt alleen maar.

Ik zocht een hulp, en in mijn woonplaats hadden ze niemand beschikbaar, dus bij mij is de match mislukt.
|Courage| schreef:
12-08-2018 22:30
Ik zie op de site dat je zelfs met ze kan chatten en whatsappen.
Op beide geen respons...?

Mijn Whatsapp werd direct beantwoord. Dus dat werkte wel.
Alle reacties Link kopieren
Klopt via de chat reageren ze wel maar dan chat je met zo’n robot. Ik wil graag mijn vragen telefonisch bespreken maar dat gaat dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
12-08-2018 22:30
Dat ze een gesprek heeft met een klant zomer dat ze een contract heeft dat klopt. Ze gaat namelijk niet voor huiscleaning werken maar voor de klant. Huiscleaning bemiddelt alleen maar.

Ik zocht een hulp, en in mijn woonplaats hadden ze niemand beschikbaar, dus bij mij is de match mislukt.
Oké moet er dan geen contract ondertekend worden of hoe word dat geregeld?
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:33
Klopt via de chat reageren ze wel maar dan chat je met zo’n robot. Ik wil graag mijn vragen telefonisch bespreken maar dat gaat dus niet.
.
En WA?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:35
Oké moet er dan geen contract ondertekend worden of hoe word dat geregeld?
.
Ik ken het via een ander bedrijf, zelfde constructie.
Contract teken je met degene met wie je schoonmaakt.
Maar dat ze geld moet betalen om haar bankgegevens te kunnen geven, dat klinkt raar.
Ik zou al ik haar was ook geen bankgegevens afstaan. Als dat dezelfde constructie is als ik ken, dan hoeft dat ook niet.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
12-08-2018 22:36
.
En WA?
Heb ik nog niet geprobeerd maar dat kan ik morgen wel proberen, vervelende is wel dat ze dan gelijk je nummer hebben.
Hier erg goede ervaringen! Geweldige schoonmaakster! Zij geeft haar gewerkte uren door aan huiscleaning, wij keuren de uren goed en krijgen 1 keer per maand een factuur. Zij krijgt dan betaald via huiscleaning. Schoonmaakster tekent een contract met de klant en maakt ook met de klant te afspraken over wat er moet gebeuren. Nu al een jaar erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
12-08-2018 22:38
.
Ik ken het via een ander bedrijf, zelfde constructie.
Contract teken je met degene met wie je schoonmaakt.
Maar dat ze geld moet betalen om haar bankgegevens te kunnen geven, dat klinkt raar.
Ik zou al ik haar was ook geen bankgegevens afstaan. Als dat dezelfde constructie is als ik ken, dan hoeft dat ook niet.
Precies, toen ze dat zei ging er bij mij wel een lampje branden. Tegen fraude zeggen ze dan maar ik geloof er niks van.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
12-08-2018 22:38
Hier erg goede ervaringen! Geweldige schoonmaakster! Zij geeft haar gewerkte uren door aan huiscleaning, wij keuren de uren goed en krijgen 1 keer per maand een factuur. Zij krijgt dan betaald via huiscleaning. Schoonmaakster tekent een contract met de klant en maakt ook met de klant te afspraken over wat er moet gebeuren. Nu al een jaar erg tevreden.
Krijgt zij ook altijd netjes op tijd uitbetaald of weet je dat niet? Lees namelijk veel berichten dat betalingen te laat komen of dat ze nog steeds op hun salaris wachten en niet goed worden geholpen door huiscleaning maat worden afgesnauwd.
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:35
Oké moet er dan geen contract ondertekend worden of hoe word dat geregeld?
Dat wordt per klant geregeld door de klant zelf. Als deze daar behoefte aan heeft. Een contract hoeft niet perse. Het zegt ook niet zo veel. Het is makkelijk opzegbaar. Wanneer je 3 klanten hebt heb je bijv 3 contracten van een paar uur per week. Ik heb als klant gebruik gemaakt van huiscleaning en vond het prima. Maar je vriendin krijgt dus geen contract bij huiscleaning zelf. En huiscleaning gaat ook niet actief er voor zorgen dat je vriendin heel veel uren krijgt. Opdrachten van klanten stellen ze online beschikbaar en daar kunnen geïnteresseerden op reageren. Van de reactie krijgt de klant een melding en die nodigt kandidaat wel/niet uit. Huiscleaning zelf moet je eigenlijk meer zien als een soort marktplaats waar wat basis dingen geregeld zijn, maar meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Oké volgende gebeurd nu net, mijn vriendin leest in haar account dat als ze de afspraak met de klant voor het kennismakingsgesprek afzegt ze een boete van €10,- krijgt. Er is nog helemaal niks getekend ze is alleen voorgesteld door huiscleaning aan de klant. Dit is echt bizar toch of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:41
Krijgt zij ook altijd netjes op tijd uitbetaald of weet je dat niet? Lees namelijk veel berichten dat betalingen te laat komen of dat ze nog steeds op hun salaris wachten en niet goed worden geholpen door huiscleaning maat worden afgesnauwd.
Late uitbetalingen kunnen ook komen doordat de klant nog niet betaald heeft. De klant betaalt aan huiscleaning. En huiscleaning betaalt vervolgens aan de schoonmaker. Wanneer de klant nog niet betaald heeft krijgt de schoonmaker ook niks. Er zitten wel een paar dagen verwerkingstijd tussen moment van betaling klant en moment uitbetaling schoonmaker.
Alle reacties Link kopieren
Bumba2018 schreef:
12-08-2018 22:44
Dat wordt per klant geregeld door de klant zelf. Als deze daar behoefte aan heeft. Een contract hoeft niet perse. Het zegt ook niet zo veel. Het is makkelijk opzegbaar. Wanneer je 3 klanten hebt heb je bijv 3 contracten van een paar uur per week. Ik heb als klant gebruik gemaakt van huiscleaning en vond het prima. Maar je vriendin krijgt dus geen contract bij huiscleaning zelf. En huiscleaning gaat ook niet actief er voor zorgen dat je vriendin heel veel uren krijgt. Opdrachten van klanten stellen ze online beschikbaar en daar kunnen geïnteresseerden op reageren. Van de reactie krijgt de klant een melding en die nodigt kandidaat wel/niet uit. Huiscleaning zelf moet je eigenlijk meer zien als een soort marktplaats waar wat basis dingen geregeld zijn, maar meer ook niet.
Maar hun zorgen wel samen met payrol dat de uitbetalingen gedaan worden toch?
knopper schreef:
12-08-2018 22:35
Oké moet er dan geen contract ondertekend worden of hoe word dat geregeld?
De klant regelt dat met degene die komt poetsen. Voorbeeld contract kun je als opdrachtgever van hun site halen.
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:53
Maar hun zorgen wel samen met payrol dat de uitbetalingen gedaan worden toch?
Jazeker, zij betalen uit en zorgen voor de schoonmaker geloof ik ook voor een jaaroverzicht. Wanneer je als klant te laat bent met betalen krijg je ook een herinnering dat dit nog moet. Dus ze proberen dat volgens mij wel goed te regelen.
Ik denk dat de vertraging komt door hoe het gaat: schoonmaker dient online uren in, klant keurt deze goed, dan maakt huiscleaning factuur en stuurt deze naar de klant. Als je een klant hebt die snel goedkeurt en betaalt heb je als schoonmaker ook op een normale tijd je geld denk ik.
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:47
Oké volgende gebeurd nu net, mijn vriendin leest in haar account dat als ze de afspraak met de klant voor het kennismakingsgesprek afzegt ze een boete van €10,- krijgt. Er is nog helemaal niks getekend ze is alleen voorgesteld door huiscleaning aan de klant. Dit is echt bizar toch of ben ik nou gek?
Oplichters.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 22:47
Oké volgende gebeurd nu net, mijn vriendin leest in haar account dat als ze de afspraak met de klant voor het kennismakingsgesprek afzegt ze een boete van €10,- krijgt. Er is nog helemaal niks getekend ze is alleen voorgesteld door huiscleaning aan de klant. Dit is echt bizar toch of ben ik nou gek?
.
Dat is bizar.
Ik zou dat gesprek dus door laten gaan en dan verder afzien van bemiddeling.
Overigens wél alleen als zoiets in de algemene voorwaarden stond.

Ik heb op afstand één keer gezien hoe het bij wittewerkster.nl gaat.
Dat lijkt hierop, maar de factuur wordt zeker niet door de wittewerkster.nl betaalt en dus is het ook niet nodig om je bankgegevens te geven.
Dat gebeurt door de klant zelf.

Het lijkt erop alsof huiscleaning dezelfde formule hanteert, maar dan ook het geld wil managen. Waarschijnlijk om de commissie niet mis te lopen. Maar in dat geval zijn ze een uitzendbureau of payrolbedrijf en moeten ze volgens mij aan veel meer regels voldoen.
Ik vind het allemaal raar klinken.
anoniem_370003 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 23:08
0.79% gewijzigd
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Oké even paar punten waar ik grote vraagtekens bij heb, wat moet ze nu doen?

- Je moet je bankgegevens verifiëren en daar €5,- voor betalen
- Je krijg een boete van €10,- als je het kennismakingsgesprek met de klant afzegt. (Wat gebeurd er als je wel naar die klant gaat en dan besluit het niet te doen)?
knopper wijzigde dit bericht op 12-08-2018 23:06
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bumba2018 schreef:
12-08-2018 22:44
Huiscleaning zelf moet je eigenlijk meer zien als een soort marktplaats waar wat basis dingen geregeld zijn, maar meer ook niet.
.
Dat klopt dus niet als zij ook de facturatie doen.
En dan moet er dus ook wel degelijk een contract met huiscleaning gesloten worden en niet met degene waarbij wordt schoongemaakt.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
knopper schreef:
12-08-2018 23:03
Oké even paar punten waar ik grote vraagtekens bij heb, wat moet ze nu doen?

- Je moet je bankgegevens verifiëren en daar €5,- voor betalen
- Je krijg een boete van €10,- als je het kennismakingsgesprek met de klant afzegt. (Wat gebeurd er als je wel naar die klant gaat en dan besluit het niet te doen)?
.
Heeft je vriendin algemene voorwaarden gekregen toen ze zich inschreef?
Per mail, dus verwijzing naar de site is niet voldoende.
Staan er überhaupt wel (duidelijke) AV's op de site?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
|Courage| schreef:
12-08-2018 23:08
.
Heeft je vriendin algemene voorwaarden gekregen toen ze zich inschreef?
Per mail, dus verwijzing naar de site is niet voldoende.
Staan er überhaupt wel (duidelijke) AV's op de site?
Nee ze heeft per mail geen algemene voorwaarden gekregen en bij de algemene voorwaarden op de site kan ik niks over een boete vinden. Dit ziet zij dus pas zodra zij inlogt.
Alle reacties Link kopieren
10. Betaling
Huiscleaning stuurt maandelijks in naam van, voor rekening van en in opdracht van de huishoudelijke hulp een factuur. Voor de (uit)betaling wordt gebruik gemaakt van de derdengeldenrekening van betalingsprovider Online Betaalplatform. Online Betaalplatform zorgt voor directe uitbetaling van het loon aan de hulp. Indien betaling van de klant uitblijft, zal Huiscleaning hier achteraan gaan.
Er worden transactiekosten (€0,30) in rekening gebracht per factuur per overboeking. Om uitbetaald te kunnen worden, is het nodig uw IBAN-nummer te verifiëren. Op deze manier is het zeker dat u de eigenaar bent van het rekeningnummer. Deze verificatie is wettelijk verplicht bij ontvangers van gelden door middel van online betaalmethodes. Dit ook ter voorkoming van fraude. Het eenmalig verifiëren van het rekeningnummer bedraagt €5,- . Dit eenmalige bedrag betaalt u pas op het moment dat u werkt via Huiscleaning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven