Werk & Studie alle pijlers

Collega die alles beter weet.

14-08-2018 14:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik werk in de productie als operator. Met mijn collega‘s kan ik het erg goed vinden. Iedereen is aardig en helpt graag. Ik heb met helemaal niemand een probleem. Alleen is daar een collega die ik erg lastig vind, want hij denkt altijd alles beter te weten. Hij zit over alles en iedereen te klagen. Als ik met hem moet werken vind ik het erg lastig, dat hij constant aan mij verteld hoe dat moet. En het is dan niet zo dat hij zegt, dat hij dat zo beter vindt, nee!!! Hij zegt dat het zo is en laat ook geen ander mening toe. Als ik dan een keer zeg van, nee dat probleem was door..., dan zegt hij gelijk nee. Dan heeft het ook helemaal geen nut hem uit te leggen, hoezo ik (denk dat) gelijk heb. Ik snap best wel dat hij het goed bedoeld en mij wilt helpen, maar dat is niet zo. Ik heb nou een paar keer zijn advis gevolgd en zag, dat hij gewoon van niks wat weet.
Mijn probleem is nou dat ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik wil hem gelieve niet erop aanspreken, maar ik erger me verschikkelijk aan zijn gedrag. Vandaag had ik al BIJNA aan hem gevraagd of hij niet een keer zijn bek kan houden. Heeft misschien iemand tips, hoe ik het beste met hem kan omgaan?

Alvast bedankt!

Groet, Rebecca20
Alle reacties Link kopieren
O gatver. Zulke lopen er in ieder bedrijf.

Kan je hem een keer op zn bek laten gaan met iets wat jij wel kan/weet en hij niet? :devil:

Verder ene oor in andere oor uit. Paar kilo zout bij wat hij zegt

1 op 1 discussies uit de weg gaan en hem een keer op zn nummer zette als er anderen bij zijn.
Niet netjes, wel effectief vaak.
Been there, done that, got the T-shirt.
Gewoon je schouders ophalen en je werk op je eigen manier doen zou ik zeggen. Hij is een collega en geen leidinggevende, dus je hoeft zijn "raad" niet op te volgen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Start een eigen bedrijf en kies zelf eventueel je personeel.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Zeker ga ik nou niet meer zijn advis volgen, want daar krijg ik allen maar storingen door. Mestaal zeg ik gewoon ja of oké als hij iets aan het uitleggen is, maar dat gepraat is zo vervelend.🙄 Ik erger me daar helaas erg veel aan. Vooral als je het 8 uur per dag hoor. In de pauzes gaat hij gewoon door met zijn gedoe. Ben gewoon bang dat ik echt een keer per ongeluk iets tegen hem zeg daarover. Ben er vandaag helemaal geirriteerd naar huis gegaan. Bij de meeste dingen weet ik wel dat hij niet gelijk heeft. Trouwens heeft hij ook een ander funtie en de maschines zijn helemaal niet zijn zaak.
Alle reacties Link kopieren
Als hij jou van je werk houd en zich bemoeit met zaken die jou verantwoorselijkheid zijn en niet de zijne dan stuur hem gewoon weg.
'Zou je even je mond willen houden ik wil me hier op concentreren / ik ben druk en je leid me af'
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
14-08-2018 14:43
Bedankt voor de reacties. Zeker ga ik nou niet meer zijn advis volgen, want daar krijg ik allen maar storingen door. Mestaal zeg ik gewoon ja of oké als hij iets aan het uitleggen is, maar dat gepraat is zo vervelend.🙄 Ik erger me daar helaas erg veel aan. Vooral als je het 8 uur per dag hoor. In de pauzes gaat hij gewoon door met zijn gedoe. Ben gewoon bang dat ik echt een keer per ongeluk iets tegen hem zeg daarover. Ben er vandaag helemaal geirriteerd naar huis gegaan. Bij de meeste dingen weet ik wel dat hij niet gelijk heeft. Trouwens heeft hij ook een ander funtie en de maschines zijn helemaal niet zijn zaak.
Niks terugzeggen en je concentreren op je werk. Pas als hij over iets relevants begint reageren. Klaar.
We should have each other with cream.
Oh, en ik zou gaan werken aan mijn assertiviteit als ik jou was. Want iemand aan durven spreken, op een normale, fatsoenlijke manier hoort ook bij professioneel handelen. Dat moet je echt gaan leren. Als je een keer uitbarst omdat je je irritaties de hele tijd opkropt ben je zelf ook niet goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het toch meer als jouw probleem, je laat je te makkelijk afleiden door stompzinnig gebazel.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
14-08-2018 14:50
Niks terugzeggen en je concentreren op je werk. Pas als hij over iets relevants begint reageren. Klaar.

Dit zou ik gelijk morgen proberen. Ik wil wel aardig blijven tegen hem. Juist omdat ik denk, dat hij het goed bedoeld. Maar mijn reacties op dit moment helpen gewoon helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
14-08-2018 14:53
Dit zou ik gelijk morgen proberen. Ik wil wel aardig blijven tegen hem. Juist omdat ik denk, dat hij het goed bedoeld. Maar mijn reacties op dit moment helpen gewoon helemaal niet.
Als hij de boodschap niet vat dan heeft hij wel een dikke plaat voor zijn neus.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
catskin schreef:
14-08-2018 14:53
Ik zie het toch meer als jouw probleem, je laat je te makkelijk afleiden door stompzinnig gebazel.
Oh ja zeker is het mijn probleem. Ik weet gewoon nog niet hoe ik ermee moet omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
14-08-2018 14:51
Oh, en ik zou gaan werken aan mijn assertiviteit als ik jou was. Want iemand aan durven spreken, op een normale, fatsoenlijke manier hoort ook bij professioneel handelen. Dat moet je echt gaan leren. Als je een keer uitbarst omdat je je irritaties de hele tijd opkropt ben je zelf ook niet goed bezig.
Daar hebt je ook helemaal gelijk in. Helaas kan daar niet iedereen tegen en ben bang voor zijn reactie. Ik ben iemand die heel snel een slecht geweten kan krijgen. Dus ik denk er altijd er goed over na wat ik doe en zeg.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
14-08-2018 14:55
Oh ja zeker is het mijn probleem. Ik weet gewoon nog niet hoe ik ermee moet omgaan.
En blijf de dingen op jouw manier doen, tenzij er echt wat in zijn advies zit. Dat hoef je niet uit te proberen, dat hoor je meteen, o iets efficiënter of handiger is.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Hem erop wijzen dat je zelf hier ook al tig jaren werkt en niet achterlijk bent?
Gewoon eens van je af bijten. Deed ik vroeger ook nooit maar nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
14-08-2018 14:55
Oh ja zeker is het mijn probleem. Ik weet gewoon nog niet hoe ik ermee moet omgaan.

Ik zal je mijn schoonmoeder sturen. Binnen een week weet je hoe je door het geklets heen kunt slapen en op het juiste moment hmhm moet zeggen. Meer is meestal niet nodig.

Onthoud; mensen die zo de nadruk leggen op wat ze weten, kunnen vaak het minst. Maar hij heeft zoveel jaar ervaring en jij bent nog jong (denk ik). Zulke collega´s houd je altijd. Over een jaar of 20 heb je zelf jongere collega´s die in jouw ogen nog niks kunnen.

Afijn. Voor nu oordopjes in, dan hoor je al een stuk minder. En wat bij dit soort figuren goed werkt; vol bewondering zeggen dat hij er zoveel van weet, als je er niet uitkomt zul je hem wel om advies komen vragen. Daarnaast, jij bent een meisje? Je bent terecht gekomen in een mannenwereld. Sommige oudere mannen hebben er een beetje moeite mee dat een meisje dit soort dingen ook kan, en als ze het ook nog beter kan vinden ze dat al helemaal niet leuk.
Maar het komt wel goed. Je hebt die opleiding niet voor niks gedaan tenslotte.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook werkzaam als operator en ik denk aan je nick te zien zo'n 15 jaar ouder maar ook nog maar kort werkzaam. Laat je idd niet op je kop zitten.

Probeer er eens op een afstandje naar te kijken wat jij doet en hoe hij doet.
Vergeet de leeftijdsverschillen. Ook jik werkt daar en weet prima waar je mee bezig ben. Bijt maar van je af, en dan ben je nog lief denk ik.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-08-2018 16:09
Ik zal je mijn schoonmoeder sturen. Binnen een week weet je hoe je door het geklets heen kunt slapen en op het juiste moment hmhm moet zeggen. Meer is meestal niet nodig.

Onthoud; mensen die zo de nadruk leggen op wat ze weten, kunnen vaak het minst. Maar hij heeft zoveel jaar ervaring en jij bent nog jong (denk ik). Zulke collega´s houd je altijd. Over een jaar of 20 heb je zelf jongere collega´s die in jouw ogen nog niks kunnen.

Afijn. Voor nu oordopjes in, dan hoor je al een stuk minder. En wat bij dit soort figuren goed werkt; vol bewondering zeggen dat hij er zoveel van weet, als je er niet uitkomt zul je hem wel om advies komen vragen. Daarnaast, jij bent een meisje? Je bent terecht gekomen in een mannenwereld. Sommige oudere mannen hebben er een beetje moeite mee dat een meisje dit soort dingen ook kan, en als ze het ook nog beter kan vinden ze dat al helemaal niet leuk.
Maar het komt wel goed. Je hebt die opleiding niet voor niks gedaan tenslotte.
Ik ben 28 jaar en idd al vaker mensen tegen gekomen (vooral om de 40 of 50) die dachten dat ze alles weten, maar hij is echt extreem. Ook is het zo, dat ik vaak de enige vrouw in de ploeg ben. Dat vind ik aan zich niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Best wel makkelijk zo'n wandelende vraagbaak waarbij je met al je vragen terecht kunt toch ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
14-08-2018 16:13
Ik ben ook werkzaam als operator en ik denk aan je nick te zien zo'n 15 jaar ouder maar ook nog maar kort werkzaam. Laat je idd niet op je kop zitten.

Probeer er eens op een afstandje naar te kijken wat jij doet en hoe hij doet.
Vergeet de leeftijdsverschillen. Ook jik werkt daar en weet prima waar je mee bezig ben. Bijt maar van je af, en dan ben je nog lief denk ik.
Ik heb wel al 7 jaar ervaring als operator, maar ben nog niet zo heel lang in dit bedrijf. Andere collega‘s die me helpen en me iets willen leren, geven mij ook nuttige informaties. Ze vragen ook eerst wat er aan de hand is en kijken zelf even heel goed. En dan heb ik het over de andere operators en niet over iemand met een andere functie.
Alle reacties Link kopieren
Haal t duveltje in je naar boven en schuif hem gewoon aan de kant als hij kn de weg loopt en als hij zich bemoeid met jou werk. Je red je verder prima klinkt t dus laat je niet op je kop zitten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Deel hem mee dat je voortaan in stilte wil werken, en zodra hij zijn mond opendoet zeg je 'dankjewel, maar ik wil liever concentreren op mijn werk' en dan kijk je weer voor je. Waarschijnlijk gaat hij dan bij anderen klagen over jou maar dat is wel mooi toch eigenlijk?
Lorem Ipsum
"Dank voor je hulp, maar soms moet ik dingen eerst even zelf uitvogelen, dan snap ik uiteindelijk beter hoe het hier werkt en kan ik het ook beter onthouden."
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
14-08-2018 18:59
"Dank voor je hulp, maar soms moet ik dingen eerst even zelf uitvogelen, dan snap ik uiteindelijk beter hoe het hier werkt en kan ik het ook beter onthouden."

Dank je wel! Dat is een goede! 👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven