Werk & Studie alle pijlers

Ontslagen

15-08-2018 11:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden ben ik ontslagen bij een supermarkt omdat ik de alcoholcontrole niet heb gehaald. Dit houdt in dat er een mystery guest aan de kassa komt en controleert of je wel goed om ID etc vraagt, dit heb ik dus fout gedaan.
Later heb ik gesolliciteerd bij de andere supermarkt en ben ik daar aangenomen ik heb hier niets over het verleden verteld waarom ik bij de andere supermarkt weg moest.

Nu maak ik mij een beetje zorgen, om het feit dat de supermarkten dichtbij elkaar staan zouden de eigenaren contact hierover hebben onderling?
Of zou de baas mij allang zijn vergeten in het verleden is dit vaker gebeurt namelijk bij andere meiden.
anoniem_366581 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 11:17
4.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er een probleem? Nee.

Je pas zorgen maken als er een probleem is.

Zet het uit je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, maak je niet zo druk.

Na je eerste zin dacht ik even dat je zelf bezopen achter de kassa zat. Maar je hebt een ID niet gevraagd. Nou, tjongejonge.

Dat doe je nooit weer fout.

En ja, ze hebben vast contact onderling. Nou én??
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even de namen ven de supermarkt weghalen.
En als ze jou niet gevraagd hebben waarom je wegging bij de eerste supermarkt, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
15-08-2018 11:14
Jeetje, maak je niet zo druk.

Na je eerste zin dacht ik even dat je zelf bezopen achter de kassa zat. Maar je hebt een ID niet gevraagd. Nou, tjongejonge.

Dat doe je nooit weer fout.

En ja, ze hebben vast contact onderling. Nou én??
Haha dat is waar maar zou dit een reden voor ontslag kunnen zijn bij mijn nieuwe werk of??
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
15-08-2018 11:15
Ik zou even de namen ven de supermarkt weghalen.
En als ze jou niet gevraagd hebben waarom je wegging bij de eerste supermarkt, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Top dankjewel!
En ik heb gewoon gezegd dat ik meer dingen wilde doen en dat kon bij de nieuwe supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
15-08-2018 11:16
Haha dat is waar maar zou dit een reden voor ontslag kunnen zijn bij mijn nieuwe werk of??
Nee, want je maakt bij je nieuwe werk dezelfde fout niet weer. Dus dan kan je daar ook niet op ontslagen worden.

Veel plezier bij je nieuwe baan!
Word je daarvoor gelijk ontslagen? Niet eerst een waarschuwing?
anoniem_64626895e1994 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 11:19
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die eigenaar is jou allang vergeten, zo belangrijk ben je niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heb je erover gelogen tijdens je sollicitatie bij de supermarkt waar je nu werkt? Zo nee, niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Potplant schreef:
15-08-2018 11:19
Word je daarvoor gelijk ontslagen? Niet eerst een waarschuwing?
Ja helaas wel dit komt omdat er hoge boetes opstaan en hij de vergunning van alcohol kan verliezen na zoveel keer het fout gaat
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-08-2018 11:20
Heb je erover gelogen tijdens je sollicitatie bij de supermarkt waar je nu werkt? Zo nee, niet druk over maken.
Ik heb het niet gemeld eigenlijk omdat ik dit graag achter me wou laten..
ik dacht een nieuwe start voor mijzelf
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-08-2018 11:19
Die eigenaar is jou allang vergeten, zo belangrijk ben je niet.
Hahah dat is waar
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
15-08-2018 11:23
Ik heb het niet gemeld eigenlijk omdat ik dit graag achter me wou laten..
ik dacht een nieuwe start voor mijzelf
Zij hebben dus niet gevraagd. Prima toch? Niet zo druk over maken. Ik neem aan dat je tegenwoordig wel de ID check doet zoals het hoort.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-08-2018 11:29
Zij hebben dus niet gevraagd. Prima toch? Niet zo druk over maken. Ik neem aan dat je tegenwoordig wel de ID check doet zoals het hoort.
Ja dat is waar ik heb alleen gezegd dat ik bij hun wilde werken omdat ik hier meer afwisselend werk kon doen dan bij de andere supermarkt.
En dat doe ik zeker! ik maak zo'n fout nooit meer
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
15-08-2018 11:16
Haha dat is waar maar zou dit een reden voor ontslag kunnen zijn bij mijn nieuwe werk of??

Alleen als je die fout nog eens maakt.

Stel, je had iets gestolen. En de oude en nieuwe baas treffen elkaar. Dan ontslaat je nieuwe baas je heus niet omdat je van de oude gestolen hebt. Hij zal je waarschijnlijk wel wat beter in de gaten houden.

Aangezien jij die ID de komende vijftig jaar niet weer vergeet, zal dit nooit een reden voor ontslag zijn.
Zou wat zijn zeg, dat je na één fout nooit meer ergens zou kunnen werken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
15-08-2018 11:16
Haha dat is waar maar zou dit een reden voor ontslag kunnen zijn bij mijn nieuwe werk of??
Nee. Geen zorgen (-:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je leeftijd is. Het is wel makkelijk van de eigenaar om de hele verantwoordelijk bij bijvoorbeeld een 17 jarige te leggen voor een paar euro per uur. En als je dan 1x vergeet te vragen naar de ID tijdens grote drukte..... Er zijn supermarkten waarbij de drank compleet gescheiden is van de rest van de supermarkt, zodat het een en ander duidelijker is.
je bent niet verplicht om dit soort dingen te melden bij je nieuwe werkgever. En het is een stomme fout geweest, maar geen doodzonde. Je hebt ervan geleerd en je kijkt wel uit dat het je nog eens zal gebeuren. Gewoon je mond houden en lekker werken. (en mochten ze erachter komen dan mogen ze je hier niet om ontslaan).
Alle reacties Link kopieren
reneviva schreef:
15-08-2018 11:45
Ik weet niet wat je leeftijd is. Het is wel makkelijk van de eigenaar om de hele verantwoordelijk bij bijvoorbeeld een 17 jarige te leggen voor een paar euro per uur. En als je dan 1x vergeet te vragen naar de ID tijdens grote drukte..... Er zijn supermarkten waarbij de drank compleet gescheiden is van de rest van de supermarkt, zodat het een en ander duidelijker is.
Ja dat klopt ik was toen 16 jaar toen het gebeurde inmiddels ben ik 17 jaar en in de supermarkt waar ik nu werk verkopen ze veel minder alcohol dan bij de andere, en wordt er ook veel minder over gepraat dan bij mijn vorige werk.
Ik heb gehoord dat ik bij mijn nieuwe baan als dit weer zou gebeuren een tweede kans zou krijgen dus dat is al helemaal prima,
Niet dat dit mij nog een keer overkomt maar alsnog.
Alle reacties Link kopieren
Je vorige werkgever màg dit niet eens vertellen tegen je nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
15-08-2018 11:58
Je vorige werkgever màg dit niet eens vertellen tegen je nieuwe.
Hoe weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
15-08-2018 12:14
Hoe weet je dat?
Hij zou je baankansen dan belemmeren en jou schade toe brengen.
Daar zijn rechtzaken over geweest.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
reneviva schreef:
15-08-2018 11:45
Ik weet niet wat je leeftijd is. Het is wel makkelijk van de eigenaar om de hele verantwoordelijk bij bijvoorbeeld een 17 jarige te leggen voor een paar euro per uur. En als je dan 1x vergeet te vragen naar de ID tijdens grote drukte..... Er zijn supermarkten waarbij de drank compleet gescheiden is van de rest van de supermarkt, zodat het een en ander duidelijker is.
of ze heb het aan vriendinnen ofzo verkocht
(ik ben een mooie vrouw)
Word je om zoiets ontslagen?! Wat erg. Vergeet het gewoon. Volwassenen die werken maken lompere fouten met minder zware consequenties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven