Werk & Studie alle pijlers

Ervaring loopbaancoaching

15-08-2018 15:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel overweeg ik een carrièreswitch. Ik ben er echter niet helemaal over uit wat ik wil. Ik weet voornamelijk wat ik niet wil.

Nu is het een optie om naar een loopbaancoach te gaan om daar uit te zoeken wat bij me zou passen.

Heeft iemand daar ervaring mee? Positief of juist negatief?

Is het het geld waard?

Tips hoe ik een goede coach kan uitzoeken?

Of heb je op een hele andere manier uitgezocht wat je wilde? Dan ben ik daar ook benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Het kan je helpen om dingen inzichtelijk te krijgen.
Zelf heb ik vorig jaar iemand bezocht en daar gesprekken mee gevoerd omdat ik mijn werk bijna niet meer volhield en wat anders wilde, wist ook niet wat.
Nu een jaar later doe ik nog steeds hetzelfde kunstje maar ik laat de druk makkelijker van me afglijden en spreek het ook gewoon uit ongeacht of mijn leidinggevende daar nou blij van wordt of niet.
Ik doe mijn uiterste best maar door de enorme werkdruk moet je keuzes maken en dat heb ik door loopbaancoaching wel geleerd.
Nu hou ik rustig mijn ogen open voor wat anders, de stress is eraf zeg maar.
Een andere weg inslaan is ook eng en daar moet je ballen voor hebben.
Succes
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via de vakbond eens met een loopbaancoach gesproken, dus dat was niet heel uitgebreid. Ik had eigenlijk al te veel voorbereid. Maar normaal kan het best intensief zijn omdat je echt de diepte in gaan. En doordat het geld kost, ga je er meestal wel serieuzer mee aan de slag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een loopbaantraject afgerond en ben zeer positief. Denk ook echt dat ik precies die coach getroffen heb die ik nodig had!

Hoe zoek je dat uit? Ik ben eerst websites gaan bekijken welke me het meest aanspraken. Kennismakingsgesprekken zijn in de meeste gevallen gratis, dus probeer er gewoon een paar.

Deze man had mij binnen een half uur zowat door en legde gelijk zijn vinger op een aantal pijnpunten. Toen wist ik dat het goed was.

Succes!!
CMI is een goede certificeringsinstantie. De coaches die daar werken zijn allemaal goed geschoold, verplicht om zich te blijven bijscholen en moeten om de paar jaar opnieuw certificering aanvragen. Kijk ook eens bij NOLOC.

Verder: wat vinden mensen in jouw omgeving die loopbaancoaching hebben gedaan een hele goede? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
Wat doet zo'n coach dan precies? Laat hij /zij je eerst beroepstesten doen? Of wordt er juist veel gepraat?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Heel goede ervaring mee, heeft mij over de drempel geholpen om drastisch leven om te gooien. Mijn coach deed geen beroepentest oid maar vooral gesprekken en opdrachten die veel inzicht geven wasr ik goed on ben en wat ik belangrijk vindt en blij van wordt. Daarna zijn we gaan kijken welke stappen ik kan nemen om zo'n functie te kunnen krijgen.


Het heeft me kleine duizend euro gekost, en heb een gedeelte terug gekregen van belasting omdat het als opleiding opgegeven kon worden. Elke cent waard geweest,!
Ik vond het helemaal niets.
Mijn werkgever gaf mij die kans nadat ik ernstig ziek was geweest en het roer om wilde gooien. Maar ik vond het a. vooral het intrappen van open deuren en b. volledig gespeend van de realiteit. Dit was midden in de crisis en de loopbaancoach deed het voorkomen alsof ik zomaar overal aan de slag zou kunnen zonder de juiste papieren of ervaring. Dit was een gerenommeerd (en duur) bureau dus ik wil er niet eens aan denken hoe het bij de gemiddelde loopbaancoach aan toegaat.
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt voor aandacht, in de basis.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
15-08-2018 21:05
Je betaalt voor aandacht, in de basis.
Ja, dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Best leuk om een beetje over mezelf te filosoferen, maar dat kan ik ook met mijn man, moeder of vriendin.
Als je je eigen sterke en zwakke punten nog niet zo goed in kaart hebt, kan het misschien wel behulpzaam zijn.
Ik kreeg ook vragen als: wat deed je als kind graag?
Met mijn antwoord “lezen, in bomen klimmen en hutten bouwen” kwamen we niet echt veel verder ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bedankt tot zover.

Wisselende ervaringen zo te lezen. Ik heb Mn sterke en zwakke punten helder maar hoopte met zo’n coach nieuwe inzichten te krijgen in welke banen daar bij passen. Maar zoals ik dat lees is dat dus niet het geval?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het zeer zeker wel het geval. Ik denk echt dat het aan de kwaliteiten van de coach ligt. Want zoals poppy het schetst herken ik totaal niet! Ik ging erheen met behoorlijk wat zelfkennis en tóch heeft hij me zeer goed geholpen en verrassende inzichten gegeven, waardoor ik nu weer richting heb nadat ik vorig jaar mijn oorspronkelijke vakgebied achter me heb gelaten.

Dus ga op zoek en doe een aantal kennismakingsgesprekken. Je merkt snel genoeg of je wat aan iemand kan hebben of niet. In het slechtste geval kost het je alleen wat tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven