Werk & Studie alle pijlers

Moderne CV

15-08-2018 22:58 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik wil graag mijn cv wat oppimpen, want het is tijd voor een nieuwe leuke baan. Een rondje google leert mij dat dat tegenwoordig kan met een modern cv of een infographic.

Nu valt mij op dat eigenlijk nergens meer plek is om te beschrijven wat de taken zijn geweest bij je werkervaring. Hooguit ruimte voor 1 a 2 zinnen. Is het tegenwoordig uit om dat er bij te vermelden? Want dat je voor werkgever x hebt gewerkt in functie y is mooi, maar het zegt de P&O'er natuurlijk helemaal niks.
Idem voor opleiding/trainingen, ik heb er wel wat meer gevolgd dan dat ik op zn cv kwijt kan, laat ik dat dan maar weg? En voor skills moet je jezelf tegenwoordig punten geven?

Ik heb nu een traditioneel cv van 3 pagina's en dat is al erg beknopt, ik heb gewoon veel gedaan in 20 jaar werkervaring. En mn eerste vakantiebaantjes staan er echt niet op. Het lijkt me bijna dat de moderne cv's meer voor schoolverlaters zijn, maar niet als je aardig wat ervaring hebt.

En dan heb je een super gepimpte cv, doe je er dan nog wel een brief bij? In dezelfde stijl, of gewoon op een wit A4tje.

(voelt zich een beetje nitwit nu)
Alle reacties Link kopieren
Een goed CV is maximaal 2 A4-tjes lang. Als je op een gegeven moment 20 jaar werkt, dan zet je daar echt niet meer op wat je bij je eerste banen hebt gedaan: alleen functie en bedrijf is voldoende.

Het gaat op je CV om de relevante werkervaring. Dus ja, als je eerste baan buschauffeur is, je daarna jarenlang in een restaurant ober bent geweest en nu weer buschauffeur wil worden, dan besteed je wel meer aandacht aan die eerste baan. Anders zet je er dus alleen maar op: Buschauffeur niveau 2, van 1 jan 2000 tot 1 jan 2005, 10h/week. Bij je meest recente functie zou ik wel uitweiden over de inhoud van je functie, maar dat kan prima puntsgewijs. Je CV is een houvast tijdens het sollicitatiegesprek, niet een uitdraai van alles wat je precies gedaan hebt. Hou er ook rekening mee dat mensen wel begrijpen wat voor een taken er bij een functie komen kijken. Als jij manager van een afdeling bent geweest, hoef je niet apart te vermelden dat je wekelijks gesprekken met je teamleden hebt gevolgd en vergaderingen hebt geleid. Dat snappen mensen wel bij een bepaalde functie.

Bij opleidingen vermeld je je hoofdopleidingen en relevante vervolgopleidingen. Die ene cursus van een paar dagen, vijf jaar terug, hoeft er echt niet meer bij. Mensen verwachten dat je in je carrière regelmatig bij- en nascholing hebt gevolgd. Vuistregel: als je geen examen hoeft te doen of een cursus minder dan 2 weken aan full time tijd kost, dan is hij vaak niet het vermelden op je CV waard.

Drie pagina's worden gewoon niet gelezen. Iemand is echt niet heel erg geïnteresseerd in die baan die je had toen je 25 was als je nu 40 bent.

Zelf zou ik erg oppassen met die hippe CV's: het werkt vast wel als je er heel goed in bent en in een bepaalde branche wil werken. Ik zie inderdaad voor functies bij startups dat ze bijvoorbeeld om een infographic, filmpje of iets dergelijks vragen. Maar bedenk ook dat een CV bij jou moet passen. Als je nu al niet goed weet hoe je dit moet doen, dan is de kans vrij groot dat het ook niet slaagt in de opzet. En denk ook aan degene bij wie je gaat solliciteren. Als die denkt: "wat móet ik hiermee???" dan heb je ook niets bereikt.

Maar moderniseren kan zeker: Geen ellenlange verhalen, een schreefloos lettertype, een kleurtje: dat kan prima!

Hou het rustig en overzichtelijk. Zorg voor een strakke opmaak waarin meteen duidelijk is waar je opleiding, werkervaring etc. staat. Iemand moet niet hoeven te zoeken in je CV.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al veel geschrapt van mijn cv en heb de overtuiging dat wat er nu op staat toch relevant is. Het zou raar zijn van 20 jaar werkervaring de helft weg te laten.

Op de 1e pagina staat een foto, personalia, korte omschrijving van mezelf, opleiding, trainingen/cursussen, competenties.
Op de 2e pagina staat mijn werkervaring, inclusief de belangrijkste taken (hooguit 3 tot 5 per functie).
Op de 3e pagina staan belangrijke nevenfuncties die ik naast mn werk doe en erkenningen.
Ik werk maar parttime en ben daarnaast behoorlijk actief in verenigingen en commissies. En ja die zijn belangrijk, want die heb ik om kennis en ervaring op te doen mbt bepaalde capaciteiten die iets zeggen over wie ik ben en hoe ik in het leven sta. In sollicitatiegesprekken heeft dat altijd leuke gespreksstof opgeleverd. Alle overige fluf, eendaagse trainingen, hobby's etc zijn geschrapt. Verder is hij overzichtelijk en strak ingedeeld.

Overigens, als je al 20 jaar werkervaring hebt en je hebt niet meer te vertellen dan 1,5 A4'tje, dan heb je ook weinig ondernomen is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vraag ik me af wat de P&O'ers momenteel dan het liefst zien. Een traditioneel opgemaakte cv of toch iets moderners met meer grafische aspecten?
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tips stampertje!

Ik heb een semi gepimpte cv aangeleverd:

Ik begon met een opsomming van kenmerken die bij mij passen als blikvanger. Daarnaast ook een foto.

Ik heb verder mijn relevante diploma’s/ cursussen/ werkervaring benoemd. Maar mijn werkgerelateerde bijbanen van 12 jaar geleden er al uitgelaten.

Ook had ik een kopje met ambities omdat ik me reeds had ingeschreven voor een opleiding.

Het paste allemaal op 1 A4 met wat passen en meten. Heb er mooie complimenten voor gekregen. Het template heb ik op een site opgeduikeld en gekocht voor een paar euro. Ik ben zelf niet zo handig in de opmaak knutselen dus dit was voor mij de perfecte oplossing.

Kijk anders eens bij je eigen netwerk op LinkedIn..... dan kan je een beetje oriënteren op wat gebruikelijk is in jouw werkomgeving.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wow, 1 pagina o_o is dat niet veel te druk dan?
En wat vermeld je dan over je werkervaring? Alleen naam bedrijf, functie en jaartal? Of ook iets inhoudelijks?
3 pagina's is echt te lang. Maximaal 2 anders wordt er toch niet naar gekeken. Zorg voor een goed LinkedIn profiel, daar kun je meer info kwijt. Zet een link of button naar je profiel in je cv. Als ze je interresant vinden kunnen ze daar verdere info vinden.
yoshe schreef:
15-08-2018 23:45
Ik heb al veel geschrapt van mijn cv en heb de overtuiging dat wat er nu op staat toch relevant is. 1. Het zou raar zijn van 20 jaar werkervaring de helft weg te laten.

Op de 1e pagina staat een foto, personalia, korte omschrijving van mezelf, opleiding, trainingen/cursussen, competenties.
Op de 2e pagina staat mijn werkervaring, inclusief de belangrijkste taken (hooguit 3 tot 5 per functie).
Op de 3e pagina staan belangrijke nevenfuncties die ik naast mn werk doe en erkenningen.
Ik werk maar parttime en ben daarnaast behoorlijk actief in verenigingen en commissies. En ja die zijn belangrijk, want die heb ik om kennis en ervaring op te doen mbt bepaalde capaciteiten die iets zeggen over wie ik ben en hoe ik in het leven sta. In sollicitatiegesprekken heeft dat altijd leuke gespreksstof opgeleverd. Alle overige fluf, eendaagse trainingen, hobby's etc zijn geschrapt. Verder is hij overzichtelijk en strak ingedeeld.

2. Overigens, als je al 20 jaar werkervaring hebt en je hebt niet meer te vertellen dan 1,5 A4'tje, dan heb je ook weinig ondernomen is mijn mening.
1. Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Echt alleen de relevante, recente ervaring opnemen.
2. Men leest jouw cv niet omdat ze geïnteresseerd zijn in jouw carrière- en levensverloop, men is op zoek naar een passende kandidaat. Een cv is niet een compleet overzicht van wat je ondernomen hebt, het is een relevante selectie, die ze moeten kunnen scan-readen. Natuurlijk maak je in 20 jaar een hoop mee, maar ik mag toch hopen dat je takenpakket zich heeft ontwikkeld. Dat je in het begin van je carrière als projectassistent rapporten uitwerkte en afspraken inplande is nu misschien niet meer relevant en dan volstaat het om te zeggen dat je van periode X tot Y die functie had, daar hoef je geen verdere invulling aan te geven met 3 tot 5 taken. Bovendien spreken veel functies ook juist wel voor zich en maakt het niet zoveel meer uit welke invulling er destijds in 2004 aan jouw functie als medior sales manager werd gegeven. Dat is alleen maar van belang voor je recente functies.

Verder is er vaak een overlap in het takenpakket en heb je in meerdere opeenvolgende banen min of meer hetzelfde gedaan. Dat hoef je dan niet steeds weer op te sommen. Als je vorige functie min of meer gelijk was, zet je er misschien alleen de verschillen duidelijk in, dat je toen 5FTE aanstuurde en nu 20FTE bijvoorbeeld, dan hoef je niet weer die hele riedel af te draaien.

Verenigingsleven en commissies zijn inderdaad relevant en trekken de aandacht, maar als het soortgelijke werkzaamheden zijn kun je dat ook groeperen en de commissies gecombineerd noemen in een alinea.

Ik heb zelf alleen mijn twee meest recente banen uitgewerkt, verder alles heel beknopt. Opleidingen en cursussen breng ik meestal terug tot wat men vraagt.

Dat je een volle pagina nodig hebt voor personalia en competenties lijkt me wat veel. Een mens heeft wel honderden competenties, dus het is sowieso een selectie. Pak er alleen één à twee uit die ook genoemd worden in de vacature (wel SMART beschrijven). En mijn personalia nemen slechts twee regels in beslag in de header van mijn cv:

Voornaam Naam
adres | tel | email | geboortedatum (optioneel) | nationaliteit | rijbewijs | link naar LinkedIn

Geboortedatum (zonder plaats) zet ik er trouwens zelden meer bij, maar dat komt omdat ik voor Amerikaanse bedrijven werk, en daar is dat absoluut taboe. Burgelijke staat en geboorteplaats en andere flauwekul heb ik er al jaren niet meer op staan. Ook maar 1 telefoonnummer.

Mijn cv is ruim binnen de 2 pagina's, ongeveer 1 3/4 ofzo en ik zorg ook echt dat het daarbij blijft en haal er steeds aan de onderkant dingen vanaf. Leuk of niet, mensen willen dat niet lezen en printen op 2 velletjes wil al helemaal niemand.

Ik krijg altijd veel complimenten over mijn cv, en vrienden (zeker 5 man) die moeite hadden met het op gesprek uitgenodigd worden hadden met mijn cv-opzet daarna allemaal meteen een gesprek. Ik word ook letterlijk altijd bij alles waar ik op reageer uitgenodigd. Ik heb overigens geen infographics, maar ik heb wel een strak vormgegeven cv. Als ik duidelijke targets had, zoals groeiende portfolio's, een toename in de omzet of een dataset van projecten, dan zou ik dat zeker in een infographic zetten.

Oh ja, en ik stuur inderdaad altijd een aparte motivatie, want daarin leg ik uit waarom de functie me aanspreekt en wat ik te bieden heb.

Kill your darlings!
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 08:05
8.53% gewijzigd
Oh, dus inderdaad, wat Stampertje12 al zei.
yoshe schreef:
15-08-2018 23:45
Overigens, als je al 20 jaar werkervaring hebt en je hebt niet meer te vertellen dan 1,5 A4'tje, dan heb je ook weinig ondernomen is mijn mening.
Tja... werk nu een aantal jaar en ik kan wel 100 pagina vol lullen over mijn werk. De vraag is echter wie zou dat willen lezen?

Beetje overbodige reactie... Iemand die 1.5pagina nodig heeft kan zichzelf goed beknopt presenteren. En als de recruiters ergens nog meer over willen weten dan vertel je ze dat gewoon...
Op bepaalde sollicitaties komen er hier 300 CV's binnen ...

Denk je echt dat mijn personeelsverantwoordelijke zich gaat bezig houden met telkens 3 à 4 bladen te lezen?

Handgeschreven of meer dan 2 bladzijden betekent hier standaard "prullenbak" of wordt niet eens afgedrukt.

Wat doet ervaring van 20 jaar geleden er bovendien toe, vooral als je recentere ervaring hebt? Zet het erop, maar hou het bij naam bedrijf, jobtitel en de tijdsperiode.

Te moderne CV's betekenen hier overigens ook meestal "prullenbak" want passen niet bij 't bedrijf.
Kijk naar bij welk bedrijf en voor welke functie je solliciteert.
Bij een reclamebureau of als software-ontwikkelaar kan het best leuk zijn zo'n gepimpt CV.
Bij een doorsnee kantoorfunctie doet het niets terzake.
yoshe schreef:
15-08-2018 23:45
Ik heb al veel geschrapt van mijn cv en heb de overtuiging dat wat er nu op staat toch relevant is. Het zou raar zijn van 20 jaar werkervaring de helft weg te laten.

Op de 1e pagina staat een foto, personalia, korte omschrijving van mezelf, opleiding, trainingen/cursussen, competenties.
Op de 2e pagina staat mijn werkervaring, inclusief de belangrijkste taken (hooguit 3 tot 5 per functie).
Op de 3e pagina staan belangrijke nevenfuncties die ik naast mn werk doe en erkenningen.
Ik werk maar parttime en ben daarnaast behoorlijk actief in verenigingen en commissies. En ja die zijn belangrijk, want die heb ik om kennis en ervaring op te doen mbt bepaalde capaciteiten die iets zeggen over wie ik ben en hoe ik in het leven sta. In sollicitatiegesprekken heeft dat altijd leuke gespreksstof opgeleverd. Alle overige fluf, eendaagse trainingen, hobby's etc zijn geschrapt. Verder is hij overzichtelijk en strak ingedeeld.

Overigens, als je al 20 jaar werkervaring hebt en je hebt niet meer te vertellen dan 1,5 A4'tje, dan heb je ook weinig ondernomen is mijn mening.

Alles wat minder relevant is kun je samenvatten.

Omdat ik een carrièreswitch geen gemaakt staan mijn eerste drie jobs, zeven functies en drie bedrijven in één regel ze omvatten ongeveer twintig jaar. Er staat: Diverse commerciële en administratieve functies. Bij diverse bedrijven.

Eerst had ik ze er niet op staan, maar regelmatig werd er gevraagd wat ik tussen pakweg mijn 20e en mijn 45e had gedaan, want het leek net of ik toen voor het eerst een baan ging zoeken.
Alle reacties Link kopieren
En zeker een motivatiebrief toevoegen. Verbaasde mij bij de laatste vacature die wel hadden dat sommigen alleen een cv opstuurden.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
15-08-2018 23:46
Overigens vraag ik me af wat de P&O'ers momenteel dan het liefst zien. Een traditioneel opgemaakte cv of toch iets moderners met meer grafische aspecten?
Recent een PA aangenomen. Het complete proces van werving en selectie tot het eerste gesprek liep via LinkedIn, en dat werkte prima. Ik zou zeggen: zorg voor een goed profiel op LinkedIn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik weiger foto's te plakken op mijn C.V.

Maar ik heb een template die wat mooier is dan de oude Wordversie die het prima deed de eerste 20 jaar.

En samenvatting/heel kort vermelden van niet al te relevante werkzaamheden doe ik ook.

Een motivatiebrief is natuurlijk kul. Maar het hoort jammer genoeg nog steeds dat een kulverhaal ophangt over waarom je per se die baan bij dat fantastische bedrijf wil en waarom jij daar perfect voor zou zijn. ;-)

Liefst zo origineel mogelijk bij sommige bedrijven.

Maar die brief is al jaren toch gewoon een kort emailtje waar de C.V. aanhangt?
Alle reacties Link kopieren
Als je geen grafisch ontwerper bent, ga alsjeblieft niet rommelen met info graphics. 9 van de 10 keer ziet het er niet uit en kan je er geen enkele info uithalen. Want, wat betekent een blokje dat voor ¾ vol is met daarnaast “SPSS”? ¾ wat? Etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan 20 jaar werkervaring en mijn CV is 1 A4-tje. De eerste paar banen die ik had zijn echt niet meer relevant hoor, ik laat dat gewoon achterwege.

Toen ik nog op HR werkte keek ik altijd heel specifiek naar een aantal zaken, zoals opleiding afgemaakt, hoe snel hopte iemand naar een andere baan, zag het CV er netjes en verzorgd uit, de huidige functie + baan voor huidige functies.

Een CV langer dan 2 A4, daar moet je dan wel een verdomd goede reden voor hebben. Voor een reguliere (kantoor)baan gewoon niet doen. Ik heb wel eens een CV van 4 kantjes ontvangen voor een medior functie. Ik heb dat ding niet eens volledig gelezen. Wel dacht ik dat het een persoon zou moeten zijn die geen onderscheid tussen hoofd- en bijzaak kan maken.

En geen hobbies of andere niet relevante zaken vermelden.

W.b. grafische elementen, niet doen tenzij het er echt professioneel uitziet. Dus niet zelf creatief gaan prutsen in Microsoft Word.
Alle reacties Link kopieren
Mijn standaard cv is 4 pagina's. Veel te lang. Ik heb elk werk uitgebreid beschreven net als alle cursussen. Als ik solliciteer dan kijk ik naar de functie en wat er van belang is en haal ik het één en ander weg en pas ik beschrijvingen aan naar wat relevant is. Uiteindelijk stuur ik dan 2 kantjes op. Geen enkele werkgever krijgt dus het zelfde cv van mij.

Kopjes:
personalia
opleidingen (inclusief welke keuzevakken, minoren, onderzoeksvragen)
werkervaring
werkervaring buitenland
cursussen
vrijwilligerswerk
talen

Competenties heb ik er niet in staan. Daarover vertel ik dan in een motivatiebrief.
Ik vind het vooral fijn voor mezelf om het zo uitgebreid te hebben zodat ik kan kijken hoe ik mezelf het beste kan verkopen.

Overigens afgelopen 2 jaar niet meer gesolliciteerd want ik heb 2 leuke banen nu, maar ik hou het cv zo voor als ik weer eens wat anders wil.
Suikerwafel Eens, ik ben ook geen fan van competenties op cv’s, ik heb ze er zelf ook niet op staan. Je kunt een cv het beste feitelijk houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig bezig (voor t eerst dat ik dit zelf doe) met het aannemen van mensen. Betreft externe consultants. Wat me opvalt is dat vrijwel alle cvs in powerpoint zijn opgemaakt . Opgedeeld in vakken met koppen en alleen puntgewijze toelichtingen. Leest heel prettig. Verder valt me op dat echt alleen relevante ervaring voor de functie wordt toegelicht. Heel prettig. Alle rest zal me worst wezen.

Prettige indeling: linkdboven foto, daarnaast wat personalia, eigenschappen. Daaronder max 5 meest relevante functies. Evt 1 regel met samenvatting van eerder/overig werk.
Helemaal onderaan balk met opleidingen en hobbies. Rechtsboven relevante werkervaring binnen mijn branche: "dit en dat project, die en die rol en liefst ook nog meetbaar resultaat (stijging kpi met xx procent, omzetverhoging van xxxx euro etc.).

Is voor mij echt meer dan genoeg info!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip: als je al 20 jaar werkervaring hebt op een bepaald niveau, zet dan alsjeblieft dat boven je opleidingen. Ik heb twee studies op wo-niveau afgerond, maar na 10 jaar werkervaring is dat echt veel belangrijker dan wat ik heb gestudeerd en hoe lang ik daarover heb gedaan.

Verder eens met de vorige commentaren: max 2 pagina's lang, alles wat minder relevant is alleen benoemen, geen belangrijkste taken noemen. Bij een zelfde baan waarin je meerdere keren promotie hebt gemaakt (van junior naar medior naar senior bv), alleen bij de laatste op de taken/verantwoordelijkheden ingaan.
Goede professionele foto doet heel veel, maar heb je geen goede foto, kun je hem beter weglaten. Bij een brievenselectie moet je cv en motivatie wel verdomde goed zijn als ik je een vakantiefoto vergeef (en daar word je dan wel nog stevig over bevraagd tijdens het eerste gesprek).

Infographic en al dat soort ding poespas zou ik niet doen, tenzij je als vormgever aan de slag wil. Kleurtje, apart design, hartstikke leuk, maar het belangrijkste vind ik dat je hoofd- en bijzaken kunt scheiden op je cv, het duidelijk en overzichtelijk is en ik in een minuut kan zien of je een geschikte kandidaat bent of niet. Oh en driedubbelcheck op spellingsfouten, slordigheden in data, etc. Als je niet eens een netjes cv kunt maken en sturen, maakt het me niet uit in wat voor format je het hebt gestoken.
Flomo schreef:
16-08-2018 13:43
Nog een tip: als je al 20 jaar werkervaring hebt op een bepaald niveau, zet dan alsjeblieft dat boven je opleidingen. Ik heb twee studies op wo-niveau afgerond, maar na 10 jaar werkervaring is dat echt veel belangrijker dan wat ik heb gestudeerd en hoe lang ik daarover heb gedaan.
Hele goeie, ook mee eens, op een gegeven moment is die opleiding gewoon een gegeven. Je noemt het omdat je de opleiding moet hebben, maar het is je werkervaring die telt. Waar ik in het begin van mijn carrière nog wel mijn scriptie-onderwerp etc. noemde, staat er bij mij nu alleen de de opleiding en wanneer ik die aan welke instelling heb afgerond, zonder startdatum en het is inderdaad het allerlaatste blokje op mijn CV.

De comments hierboven lezend ben ik volgens mij één van de weinigen die geen foto op zijn cv heeft. Die bekijken ze maar op mijn LinkedIn hoor!
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
16-08-2018 15:52
Hele goeie, ook mee eens, op een gegeven moment is die opleiding gewoon een gegeven. Je noemt het omdat je de opleiding moet hebben, maar het is je werkervaring die telt. Waar ik in het begin van mijn carrière nog wel mijn scriptie-onderwerp etc. noemde, staat er bij mij nu alleen de de opleiding en wanneer ik die aan welke instelling heb afgerond, zonder startdatum en het is inderdaad het allerlaatste blokje op mijn CV.

De comments hierboven lezend ben ik volgens mij één van de weinigen die geen foto op zijn cv heeft. Die bekijken ze maar op mijn LinkedIn hoor!
Ik doe ook nooit een foto en deze heb ik ook niet op linkedin of andere sociale media. Natuurlijk als je doorzoekt kom je heus wel iets van mij tegen. Maar ik zou er echt nooit eentje op mijn CV plakken.
Zijn hier recruiters die mij kunnen uitleggen wat de meerwaarde is?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een foto ook niks toevoegen hoor, lekker weglaten. Staat toch een foto op je Linkedin?

Wij kregen hier recent ook een paar CV's binnen, we hebben het ook gehad over de gekke foto's die erbij zaten ( 1 had een soort stapfoto erbij, hoe kom je erop?). dat wil je toch niet besproken hebben?

Oh ik heb wel eens zo'n sollicitatietraining gehad op de uni met 2 recruiters. 1 was pro-foto en 1 was anti-foto haha. Het helpt natuurlijk wel in de beeldvorming, daarom vinden sommigen het wel prettig.
Takkie1 schreef:
16-08-2018 16:02
Ik vind een foto ook niks toevoegen hoor, lekker weglaten. Staat toch een foto op je Linkedin?

Wij kregen hier recent ook een paar CV's binnen, we hebben het ook gehad over de gekke foto's die erbij zaten ( 1 had een soort stapfoto erbij, hoe kom je erop?). dat wil je toch niet besproken hebben?

Oh ik heb wel eens zo'n sollicitatietraining gehad op de uni met 2 recruiters. 1 was pro-foto en 1 was anti-foto haha. Het helpt natuurlijk wel in de beeldvorming, daarom vinden sommigen het wel prettig.
Ik ben niet blank en helaas heb ik altijd het idee dat een foto mij in de beeldvorming juist niet helpt. Dat zal misschien wel meevallen, maar als het niet hoeft doe ik het zeker niet.

Ja, wat betreft die stapfoto's; in sommige sectoren kan het wel. Maar die inschatting kun je vaak moeilijk maken, en als jullie er raar van opkeken is dat inderdaad verkeerd ingeschat. Sommige startups hebben wel zo'n website met mensen in allerlei jolige poses. Geen foto is zoveel makkelijker, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven