Werk & Studie alle pijlers

MBO verpleegkunde

16-08-2018 11:23 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben afgelopen januari afgestudeerd als ziekenverzorgende ( VIG ) ik heb tijdens deze studie ontzettend ontzettend mijn best gedaan om alles zo goed mogelijk te leren, dit was omdat de docenten zeiden dat over alles een vraag gesteld kon worden tijdens de examens.

Ik heb alle hoofdstukken die behandeld werden geleerd en ik haalde dan ook echt alleen maar goede cijfers.


Ik ben van mening dat ik teveel werk in mijn studie heb gestoken, heeft er iemand tips om wat mindert tijd erin te steken?


Ik ben voor mijn vervolgopleiding ( MBO verpleegkunde ) bijvoorbeeld van plan alleen maar te leren wat er in de les aangegeven wordt en dit in het boek op te zoeken in plaats van een heel hoofdstuk te leren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op meerdere manieren leren: zo leren dat je zo veel mogelijk van een onderwerp af weet omdat je kennis in de praktijk van pas gaat komen, of zo leren dat je je toets (net aan) haalt en in de praktijk maar zien wat je tegenkomt en dan opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je studeert als het goed is niet alleen om je examens te halen, maar om goed te worden in het vak waarin je wordt opgeleid. Je patiënten en collega’s zullen zich er niks van aantrekken dat over bepaalde stof geen examenvragen gesteld werden en gaan ervan uit dat je goed bent in je vak. Dan kun je niet aankomen met: dat weet ik niet hoor, dat stond niet in de alinea’s die ik voor het examen heb geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven