Werk & Studie alle pijlers

Ziek

17-08-2018 12:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend heb ik mij ziek gemeld op werk. Mijn leidinggevende vertelde mij dat er nog iemand ziek was dus dat het niet zo mooi was dat ik ook ziek was.. en hij vroeg wat ik had dus ik legde uit dat ik koorts had en last van mijn keel (dit is al de hele week zo) dus dit zal wel de laatste dag zijn dat ik ziek ben.
Er werd in de appgroep geappt dat ze hulp nodig hadden aangezien er 2 ziek waren alleen nu voel ik me dus een beetje schuldig erover.
Is het verstandig om morgen weer te gaan werken of is dat te vaag? als hij er naar zou vragen wat zal ik dan zeggen?
Dat ik me al iets beter voel en toch kwam komen werken of iets anders.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Ziek is ziek, je bent bovendien niet verplicht je daarover te verantwoorden tegenover je leidinggevende.
Ziek is ziek. Alleen voor keelpijn blijf je niet thuis, maar koorts is een reden om thuis te blijven.

Schuldig voelen hoeft niet. Neem aan dat je niet maandelijks ziek bent of je aanstelt.
Je leidinggevende mag niet aan je vragen wat je hebt, alleen wanneer je denkt weer aan de slag te kunnen.

Ik zou uitzieken, als je morgen weer begint dan toon je aan dat het allemaal wel meeviel, doordat je met koorts werkt duurt het langer voordat je goed hersteld en waarschijnlijk steek je de groep ook nog eens aan. Uitzieken dus.
Alle reacties Link kopieren
Je moet weer gaan werken als je beter bent, zo simpel is het.
En ze mogen inderdaad eigenlijk niet vragen waarom je je ziek meldt, als ze dat willen weten kunnen ze een arboarts inschakelen. Maargoed, als ik me ziek meld geef ik ook altijd waarom het is.
anoniem_374723 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 12:14
0.39% gewijzigd
Nou idd, jij kunt er niets aan doen dat er nog iemand ziek is en dat de baas niet uitkomt. Bovendien hoef je idd niets te vertellen over wat je hebt. Ik ben ziek is voldoende. Niet schuldig voelen, niet op laten jutten en pas beginnen als je je daar echt toe in staat voelt
Alle reacties Link kopieren
Als je koorts hebt, blijf je sowieso thuis punt.
Kijk hoe je je morgen voelt en beslis dan, ze redden het heus wel zonder jou.
Moest je je beter voelen kan je wel gewoon gaan en je niet schuldig voelen dat het maar 1 dag was en dus niet ernstig leek.
Je moet zeker niet morgen al gaan werken! Dan denkt je werkgever dat het allemaal wel los liep met dat ziek zijn en dat je je aanstelde. Blijf goed uitzieken en het is onprofessioneel van je werkgever zijn probleem van teveel zieken bij jou aan te kaarten. Hij is de werkgever, daar krijgt ie een rianter salaris voor dan jij, dus hij lost 't maar op.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-08-2018 12:19
Je moet zeker niet morgen al gaan werken! Dan denkt je werkgever dat het allemaal wel los liep met dat ziek zijn en dat je je aanstelde. Blijf goed uitzieken en het is onprofessioneel van je werkgever zijn probleem van teveel zieken bij jou aan te kaarten. Hij is de werkgever, daar krijgt ie een rianter salaris voor dan jij, dus hij lost 't maar op.
Dit meen je toch niet serieus?
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Alle reacties Link kopieren
ziek is ziek, zet jezelf op nummer 1 en zet die groepsapp meldingen van je werk uit
Alle reacties Link kopieren
GV72 schreef:
17-08-2018 12:21
Dit meen je toch niet serieus?
Zou het raar zijn dan als ik morgen zou komen werken of niet?
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
17-08-2018 12:10

.....Is het verstandig om morgen weer te gaan werken......
Dat ligt er aan hoe jij je voelt morgen. Als je nog koorts hebt moet je nog lekker thuis blijven
Alle reacties Link kopieren
Als je beter bent ga je werken, als je ziek bent blijf je thuis.
Niet omdat iemand een rianter salaris heeft en het moet oplossen, maar omdat je ziek bent of niet.
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
17-08-2018 12:31
Zou het raar zijn dan als ik morgen zou komen werken of niet?
Als je weer beter bent is dat niet raar. Als je nog koorts hebt, zou ik thuis blijven.
Je meldt je beter als je hersteld bent....ben je morgen nog ziek dan blijf je thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar het kan toch binnen 1 dag over zijn aangezien ik het de hele week al had..
Of lijkt dit vaag
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je je hebt ziekgemeld omdat je echt flink ziek bent. Voor een keelpijntje of een verkoudheidje zou ik me niet durven ziekmelden. En als je dus echt flink ziek bent, is dat vaak de dag daarna niet beter.
Ik zou me als baas in ieder geval wel even mijn wenkbrauwen optrekken over het feit dat je de ene dag echt te ziek bent om te komen werken, terwijl je weet dat het onderbezet is, en de dag daarna gewoon weer vrolijk aan het werk bent.
Me 1 dag ziekmelden zou ik dus nooit doen, tenzij je echt kotsend boven de pot hangt ofzo, en dat later op de dag weer wegtrekt. Maar is persoonlijk hoor!
GV72 schreef:
17-08-2018 12:40
Als je beter bent ga je werken, als je ziek bent blijf je thuis.
Niet omdat iemand een rianter salaris heeft en het moet oplossen, maar omdat je ziek bent of niet.
Ik neem maar zo aan dat RB bedoelde dat de werkgever het probleem moet oplossen en dit niet bij (zieke) werknemers moet neerleggen. En dat hij daarvoor een hoger salaris krijgt. Om dit soort problemen zelf op te lossen.

En ik zou het wel raar over vinden komen als je morgen weer beter bent. Beter het weekend nog even uitzieken. Ziek is ziek. En uitzieken hoort er ook bij. Als je te snel weer gaat werken, kan je maar zo volgende week weer ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
17-08-2018 17:25
Ik neem maar zo aan dat RB bedoelde dat de werkgever het probleem moet oplossen en dit niet bij (zieke) werknemers moet neerleggen. En dat hij daarvoor een hoger salaris krijgt. Om dit soort problemen zelf op te lossen.

En ik zou het wel raar over vinden komen als je morgen weer beter bent. Beter het weekend nog even uitzieken. Ziek is ziek. En uitzieken hoort er ook bij. Als je te snel weer gaat werken, kan je maar zo volgende week weer ziek zijn.
Zou ik dan vanavond bellen dat ik nog niet beter ben geworden is dat prima?
valeriexo12 schreef:
17-08-2018 17:37
Zou ik dan vanavond bellen dat ik nog niet beter ben geworden is dat prima?
Je bent al ziek gemeld, je hoeft dus niet nog 'ns te bellen.
MiniMe3 schreef:
17-08-2018 17:25
Ik neem maar zo aan dat RB bedoelde dat de werkgever het probleem moet oplossen en dit niet bij (zieke) werknemers moet neerleggen. En dat hij daarvoor een hoger salaris krijgt. Om dit soort problemen zelf op te lossen.

En ik zou het wel raar over vinden komen als je morgen weer beter bent. Beter het weekend nog even uitzieken. Ziek is ziek. En uitzieken hoort er ook bij. Als je te snel weer gaat werken, kan je maar zo volgende week weer ziek zijn.
Dit ja.
Alle reacties Link kopieren
valeriexo12 schreef:
17-08-2018 17:37
Zou ik dan vanavond bellen dat ik nog niet beter ben geworden is dat prima?
Hoe voel jij je nu? Heb je nog koorts? Wij kunnen niet voor jou beslissen. Zoals iemand al eerder zei: heb je koorts, dan ben je ziek en blijf je nog thuis. Als ik ziek ben en heb koorts dan wil ik graag eerst een dag koortsvrij zijn voordat ik ga werken. De weinige keren dat ik ziek ben wil ik goed herstellen en niet half ziek weer beginnen want dan is de kans groter dat ik snel weer uitval vanwege ziekte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven