Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie stress

22-08-2018 17:52 32 berichten
Lieve forummers,

Ik werk in een sector waar weinig werk is en waar de concurrentie enorm is. Na vele sollicitatiebrieven verstuurd te hebben, werd ik onverwacht uitgenodigd voor een gesprek. Het is een enorme kans voor iemand die zo junior is als ik.
Het is echt mijn droombaan. Mooie functie voor iemand die zo junior is als ik en ook hele mooie voorwaarden met een super salaris.

Na het laatste sollicitatiegesprek maak ik me echter enorme zorgen of ik wel een baanaanbod krijg. Ik moet nog vier weken wachten tot ik hoor of ik ben aangenomen.

Wie helpt me de komende vier weken door?
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 21:11
49.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk kan je iets en weet je dat over te brengen. Ook als je het niet wordt heb je al bewezen geen loser te zijn. Of denk jij dat dit bedrijf al die moeite doet voor losers?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ze zullen je vast niet helemaal over laten vliegen als ze geen serieuze interesse in je hebben.

Vraag me wel af waarom je pas over 4 weken iets hoort? Dat is best lang! Lijkt me super spannend voor je!

Probeer een goed plan B te bedenken voor als het niet doorgaat. Dus lekker verder kijken voor leuke banen. Misschien opties onderzoeken voor bijscholen of iets dergelijks. Zo voorkom je hopelijk dat je wereld instort als plan A niet doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ben je overigens gebonden aan die lastige sector?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Herkenbaar. Hier ook een tijdje werkloos geweest en veel gesolliciteerd. Soms op banen die ik heeeeel graag wilde. De zenuwen waren dan groot na een gesprek. En de teleurstelling nog groter, vooral bij 1 baan die me echt super leek. En waar ik na twee rondes werd afgewezen.
Bedenk maar dat je nu toch niets meer eraan kunt doen, het ligt niet meer in jouw handen. En.....je bent nog junior, er komen zeker nog wel kansen.
JollyRider schreef:
22-08-2018 18:41
Kennelijk kan je iets en weet je dat over te brengen. Ook als je het niet wordt heb je al bewezen geen loser te zijn. Of denk jij dat dit bedrijf al die moeite doet voor losers?
Wat een positieve eerste reactie :D Dankjewel
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 21:11
24.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
22-08-2018 18:45
Herkenbaar. Hier ook een tijdje werkloos geweest en veel gesolliciteerd. Soms op banen die ik heeeeel graag wilde. De zenuwen waren dan groot na een gesprek. En de teleurstelling nog groter, vooral bij 1 baan die me echt super leek. En waar ik na twee rondes werd afgewezen.
Bedenk maar dat je nu toch niets meer eraan kunt doen, het ligt niet meer in jouw handen. En.....je bent nog junior, er komen zeker nog wel kansen.
Tja. Ik had het juist andersom, ben juist wel aangenomen voor de baan die ik heel graag wilde (en waarvoor er ook nog 4 anderen waren uitgenodigd). Het kan alle kanten op. Maar ik weet hoe rottig het is om zo te wachten! Ik had telkens buikpijn als ik terugdacht aan het interview en nog zat te wachten op de uitslag. Ik dacht zelf dat het gesprek heel slecht ging, en ging idd ook achteraf denken van 'wat als ik dit nou had gezegd ipv dat..'.

Het is echt vreselijk to, dat wachten, zeker als je heel graag wil. Klinkt als een superleuke kans in ieder geval en ik hoop echt dat je het wordt! Ik duim voor je. Denk wel dat je een goede kans maakt als ze je helemaal willen laten overvliegen. Als ze niet zo veel vertrouwen in je hadden gehad van tevoren, hadden ze wel een skype meeting gepland denk ik ;)
konijntje123 schreef:
22-08-2018 19:01
Tja. Ik had het juist andersom, ben juist wel aangenomen voor de baan die ik heel graag wilde (en waarvoor er ook nog 4 anderen waren uitgenodigd). Het kan alle kanten op. Maar ik weet hoe rottig het is om zo te wachten! Ik had telkens buikpijn als ik terugdacht aan het interview en nog zat te wachten op de uitslag. Ik dacht zelf dat het gesprek heel slecht ging, en ging idd ook achteraf denken van 'wat als ik dit nou had gezegd ipv dat..'.

Het is echt vreselijk to, dat wachten, zeker als je heel graag wil. Klinkt als een superleuke kans in ieder geval en ik hoop echt dat je het wordt! Ik duim voor je. Denk wel dat je een goede kans maakt als ze je helemaal willen laten overvliegen. Als ze niet zo veel vertrouwen in je hadden gehad van tevoren, hadden ze wel een skype meeting gepland denk ik ;)

Leuk om te lezen Konijntje, ik hoop dat je het heel goed naar je zin hebt.
Aaltje89 schreef:
22-08-2018 18:42
Ze zullen je vast niet helemaal over laten vliegen als ze geen serieuze interesse in je hebben.

Vraag me wel af waarom je pas over 4 weken iets hoort? Dat is best lang! Lijkt me super spannend voor je!

Probeer een goed plan B te bedenken voor als het niet doorgaat. Dus lekker verder kijken voor leuke banen. Misschien opties onderzoeken voor bijscholen of iets dergelijks. Zo voorkom je hopelijk dat je wereld instort als plan A niet doorgaat.
Ja vervelend he, dat het nog 4 weken duurt. Ik baal daar echt van.

Door jouw advies heb ik net mijn spreadsheet geopend waar ik vacatures en sollicitaties op bij houdt. Ik heb er net drie vacatures aan toegevoegd. Ik had er eigenlijk geen zin in en geen puf voor, maar toch maar die eerste stap gezet.
JollyRider schreef:
22-08-2018 18:45
Ben je overigens gebonden aan die lastige sector?
Ja eigenlijk wel. Ik kan in principe in heel veel sectoren werken, maar dit is wat ik altijd voor ogen had. Ik snap dat ik verder moet gaan kijken als dit niet lukt. Het is overigens niet dat ik nu op de samenleving teer (voor het geval iemand dit denkt), want leef van mijn spaargeld.
Head* schreef:
22-08-2018 18:45
Herkenbaar. Hier ook een tijdje werkloos geweest en veel gesolliciteerd. Soms op banen die ik heeeeel graag wilde. De zenuwen waren dan groot na een gesprek. En de teleurstelling nog groter, vooral bij 1 baan die me echt super leek. En waar ik na twee rondes werd afgewezen.
Bedenk maar dat je nu toch niets meer eraan kunt doen, het ligt niet meer in jouw handen. En.....je bent nog junior, er komen zeker nog wel kansen.
Wat rot zeg. Hoe ben je over die ene afwijzing heen gekomen. Ik wil me vast geestelijk voorbereiden om zo'n schok. Je droom valt dan toch een beetje in stukjes. Tegelijkertijd realiseer ik me nu ook dat ik mijn eigenwaarde en mijn hele ik misschien teveel ophang aan een baan.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
22-08-2018 19:03
Leuk om te lezen Konijntje, ik hoop dat je het heel goed naar je zin hebt.
Thanks! Hopelijk heb jij inmiddels ook een baan waar je het goed naar je zin hebt.

En sorry, misschien stak mijn post wel een beetje lullig af tegen de jouwe. Heb er niet bij stilgestaan omdat ik to een hart onder de riem wilde duwen ;)
konijntje123 schreef:
22-08-2018 19:01
Tja. Ik had het juist andersom, ben juist wel aangenomen voor de baan die ik heel graag wilde (en waarvoor er ook nog 4 anderen waren uitgenodigd). Het kan alle kanten op. Maar ik weet hoe rottig het is om zo te wachten! Ik had telkens buikpijn als ik terugdacht aan het interview en nog zat te wachten op de uitslag. Ik dacht zelf dat het gesprek heel slecht ging, en ging idd ook achteraf denken van 'wat als ik dit nou had gezegd ipv dat..'.

Het is echt vreselijk to, dat wachten, zeker als je heel graag wil. Klinkt als een superleuke kans in ieder geval en ik hoop echt dat je het wordt! Ik duim voor je. Denk wel dat je een goede kans maakt als ze je helemaal willen laten overvliegen. Als ze niet zo veel vertrouwen in je hadden gehad van tevoren, hadden ze wel een skype meeting gepland denk ik ;)
Wat lief van je konijntje. Ja ik zit dus ook de hele dag te denken: Ik had dit moeten zeggen en wat meer zus en zo moeten doen.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 17:29
33.20% gewijzigd
konijntje123 schreef:
22-08-2018 19:12
Thanks! Hopelijk heb jij inmiddels ook een baan waar je het goed naar je zin hebt.

En sorry, misschien stak mijn post wel een beetje lullig af tegen de jouwe. Heb er niet bij stilgestaan omdat ik to een hart onder de riem wilde duwen ;)
Nee hoor, ik vind het fijn om te lezen dat solliciteren ook kan leiden tot een hele fijne baan. Ik heb nu ook werk en daar heb ik het naar mijn zin. (al is het geen droombaan)
Wat vervelend dat het zo lang duurt voordat mijn reacties gepubliceerd worden. Ze moeten eerst worden goedgekeurd door een moderator. Misschien omdat ik nieuw ben hier?
Ja idd omdat je nieuw bent. Verzet je gedachten. Ga weg met vrienden, vreet die zak chips leeg voor tv, lach mensen uit met dr phil, als je je gedachten maar verzet.
GroteZakChips schreef:
22-08-2018 19:11
Wat rot zeg. Hoe ben je over die ene afwijzing heen gekomen. Ik wil me vast geestelijk voorbereiden om zo'n schok. Je droom valt dan toch een beetje in stukjes. Tegelijkertijd realiseer ik me nu ook dat ik mijn eigenwaarde en mijn hele ik misschien teveel ophang aan een baan.
Haha, ik baal er nog steeds wel van. Maar je moet toch verder en ik bleef geloven dat er wel een andere mooie kans op mijn pad zou komen. Nu ben ik weer aan de slag. Niet mijn ideale baan, dus ik kijk rustig nog verder en geloof nog steeds dat ik ook wel nog een kans krijg om mijn wensen op werkgebied waar te maken.
Weet je, het leven gaat toch verder na een tegenslag. En wat zou je anders moeten doen dan er toch weer in geloven en je schouders er weer onder zetten? Het opgeven? Daar word je leven ook niet beter van.
Bloody_Mary schreef:
22-08-2018 21:24
Ja idd omdat je nieuw bent. Verzet je gedachten. Ga weg met vrienden, vreet die zak chips leeg voor tv, lach mensen uit met dr phil, als je je gedachten maar verzet.
Je kan wel raden waar de inspiratie voor mijn forumnaam vandaan komt... Heb bijna een hele zak maischips opgegeten vandaag. Maar dat kan ik natuurlijk niet vier weken lang doen.
Head* schreef:
22-08-2018 21:29
Haha, ik baal er nog steeds wel van. Maar je moet toch verder en ik bleef geloven dat er wel een andere mooie kans op mijn pad zou komen. Nu ben ik weer aan de slag. Niet mijn ideale baan, dus ik kijk rustig nog verder en geloof nog steeds dat ik ook wel nog een kans krijg om mijn wensen op werkgebied waar te maken.
Weet je, het leven gaat toch verder na een tegenslag. En wat zou je anders moeten doen dan er toch weer in geloven en je schouders er weer onder zetten? Het opgeven? Daar word je leven ook niet beter van.
We zitten dus een beetje in dezelfde situatie. Vervelend is dat he. Ik kijk ook gewoon verder.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 21:12
10.97% gewijzigd
GroteZakChips schreef:
22-08-2018 21:45
We zitten dus een beetje in dezelfde situatie. Vervelend is dat he. Ik kijk ook gewoon verder. Heb net zelfs een hele vacature gelezen. Ik ga maar weer mijn cv bijwerken en een sollicitatiepakket maken (dat is in mijn sector meer dan alleen een sollicitatiebrief).
Succes, laat je ons nog weten wat het geworden is?
Dat zal ik doen. Hopelijk komen er nog meer mensen meekletsen hier, want hoe kom ik anders die vier weken door?! ;)
Alle reacties Link kopieren
GroteZakChips schreef:
22-08-2018 19:09
Ja eigenlijk wel. Ik kan in principe in heel veel sectoren werken, maar dit is wat ik altijd voor ogen had. Ik snap dat ik verder moet gaan kijken als dit niet lukt. Het is overigens niet dat ik nu op de samenleving teer (voor het geval iemand dit denkt), want leef van mijn spaargeld.
Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Pffff de dag is nog maar net begonnen en ik heb nu al driehonderd keer op refresh geklikt om te zien of ik al mail had (met goed of slecht nieuws) :(

Hoe ga ik zo nog drie en halve week doorkomen?
Inmiddels heb ik bijna twee weken gewacht...
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 21:13
61.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GroteZakChips schreef:
31-08-2018 08:46
Inmiddels heb ik bijna twee weken gewacht. Ik heb viavia gehoord dat de "uitverkorenen" (er waren meerdere kandidaten) "soon" een offer krijgen... Hopelijk betekent dat volgende week.
En als dat niet zo is, bedenk dat de wedstrijd pas verloren is als iemand anders gewonnen heeft!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven