Werk & Studie alle pijlers

Geen financieel administratie, maar administratie

10-09-2018 14:08 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva leden,

Ik zoek op dit moment naar een baan, maar liefst een administratieve baan waar financieel(boekhouding) niet belangrijk rol speelt. Zelf heb ik mbo 4 bedrijfsadministrateur afgerond en ben heel lang op zoek naar een baan zonder succes. Alleen ik weet ook niet wat ik nog wil. Welk baan biedt zo iets aan en kunnen jullie mij ook een hbo opleiding adviseren zonder economische functieprofiel.

bednkt
Bedoel je iets met cliënt administratie?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-09-2018 14:18
Bedoel je iets met cliënt administratie?
Ik ben een man, maar waarom niet. Ik vroeg af of er meerde administratieve functies zijn dan boekhouding. Eventueel ook daarnaast hbo cursus volgen.
Wat heeft dat met man of vrouw zijn te maken dan?
Ik lees dat je geen werkervaring hebt. Om ertussen te komen zou je op kantoor bij non-profitorganisaties vrijwilligerswerk kunnen doen.
Kun je via het uwv of op eigen initiatief met een jobcoach aan de slag gaan? Je depressiviteit en mogelijk autisme zitten je in de weg bij het solliciteren zeg je. Van een coach krijg je leerzame feedback.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
10-09-2018 14:26
Wat heeft dat met man of vrouw zijn te maken dan?
klopt
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen zou ik je sollicitaties door iemand na laten kijken op taalfouten.
‘Niet belangrijk rol speelt’ kan natuurlijk echt niet en zal zeker niet in je voordeel spreken als je een administratieve functie zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon administratief werk zonder de financiële/economische kant is er bijna niet meer. En daarvoor zijn genoeg mensen beschikbaar die wel ervaring hebben als administratief medewerker.
Eventueel een optie zou zijn secretaresse (een secretaris is een heel ander beroep). Dan werk je ondersteunend op een afdeling of voor een directeur. Maar ook om daar tussen te komen moet je ervaring hebben.

Als je echt de administratieve richting op wilt zou ik toch voor een financiele/economische opleiding kiezen.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
10-09-2018 14:31
Kun je via het uwv of op eigen initiatief met een jobcoach aan de slag gaan? Je depressiviteit en mogelijk autisme zitten je in de weg bij het solliciteren zeg je. Van een coach krijg je leerzame feedback.
Ik zie in de OP helemaal niks over autisme en depressiviteit...?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
10-09-2018 14:46
Ik zie in de OP helemaal niks over autisme en depressiviteit...?
loep maar eens
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat jij zoekt, zal je niet vinden. Ga HBO doen, anders kom je nooit aan de bak.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier en daar zijn er toch echt receptionisten-functies te vinden.
Of algemene administratie zonder dat er veel cijfers bij komen.
Of "rechterhand van de directie" waarbij het vooral inhoudt dat je zijn / hun agenda beheert, telefoons aanneemt, vergaderingen coördineert, eventueel nota neemt, ...

Helaas geldt bij de meesten wel dat ze minstens 100 CV's binnenkrijgen en ze dus maar te kiezen hebben uit mensen met 10+ jaar ervaring met soms nog een HBO-titel erbovenop.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-09-2018 14:51
Wat jij zoekt, zal je niet vinden. Ga HBO doen, anders kom je nooit aan de bak.
Overdrijf je niet ??
Wat vind je van de suggesties?
AHuman75 schreef:
10-09-2018 15:35
Overdrijf je niet ??
Ik ben bang dat dat niet overdreven is.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
10-09-2018 15:47
Ik ben bang dat dat niet overdreven is.
okidoki
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
10-09-2018 14:31
Kun je via het uwv of op eigen initiatief met een jobcoach aan de slag gaan? Je depressiviteit en mogelijk autisme zitten je in de weg bij het solliciteren zeg je. Van een coach krijg je leerzame feedback.
Vorige week heb ik ww-uitkering aangevraagd bij uwv. In een maand moet ik solliciteren op minstens 4 vacaturen. Over een coach had ik niet serieus bij nagedacht, misschien zal een coach mij beter opgang helpen om een baan te krijgen.
AHuman75 schreef:
10-09-2018 15:50
okidoki
Goeie reactie. Veel diepgang ook.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
10-09-2018 14:45
Gewoon administratief werk zonder de financiële/economische kant is er bijna niet meer. En daarvoor zijn genoeg mensen beschikbaar die wel ervaring hebben als administratief medewerker.
Eventueel een optie zou zijn secretaresse (een secretaris is een heel ander beroep). Dan werk je ondersteunend op een afdeling of voor een directeur. Maar ook om daar tussen te komen moet je ervaring hebben.

Als je echt de administratieve richting op wilt zou ik toch voor een financiele/economische opleiding kiezen.
Secretaris gaat het niet lukken, want ik heb nauwelijks werkervaring. Ik denk er ook na om door te studeren, we zullen het zien, maar tijd tikt door en ik ben al 24 :"-(
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
10-09-2018 15:56
Goeie reactie. Veel diepgang ook.
ik heb gereageerd op jouw reactie.
Ik ben van mening dat er genoeg arbeidskansen zijn met goede salaris zonder diploma, maar dat zal vast een zware baan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
10-09-2018 15:00
Helaas geldt bij de meesten wel dat ze minstens 100 CV's binnenkrijgen en ze dus maar te kiezen hebben uit mensen met 10+ jaar ervaring met soms nog een HBO-titel erbovenop.
Daarom is het voor mij erg lastig. Mijn zus is ook niet aangenomen voor een baan terwijl zij wel werkervaring heeft.
AHuman75 schreef:
10-09-2018 15:56
Vorige week heb ik ww-uitkering aangevraagd bij uwv. In een maand moet ik solliciteren op minstens 4 vacaturen. Over een coach had ik niet serieus bij nagedacht, misschien zal een coach mij beter opgang helpen om een baan te krijgen.
Die kan kijken of je de relevante zaken in je cv hebt gezet, naar je sollicitatiebrieven, hoe je een vacature 'leest', en feedback geeft over hoe jij je presenteert tijdens een sollicitatiegesprek.

En vrijwilligerswerk om de nu ontbrekende werkervaring op te doen?

Receptiewerk, lijkt dat je iets?
Werken in een callcenter?
AHuman75 schreef:
10-09-2018 16:01
ik heb gereageerd op jouw reactie.
Ik ben van mening dat er genoeg arbeidskansen zijn met goede salaris zonder diploma, maar dat zal vast een zware baan zijn.
Hoe bedoel je zwaar? Zwaar fysiek werk?
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
10-09-2018 16:08
Hoe bedoel je zwaar? Zwaar fysiek werk?
Ja, zwaar fysiek werk. bv elektricien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven