Werk & Studie alle pijlers

Tips voor deze studente?

14-09-2018 13:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik vind mijn bijbaantje niet meer leuk en ben nog niet gestopt, omdat ik het geld hard nodig heb. Ik ben een ‘arme’ studente en heb veel aan extra loon dankzij mijn bijbaantje, helaas kan ik het haast niet meer opbrengen te komen. Ik sta elke keer weer met tegenzin op. Ik ben nu ook op mijn werk (koffiepauze) en heb zo de neiging om m’n spullen te pakken en weg te gaan. Heel onverantwoord, stom en onbeleefd. Ik weet het. Toch vind ik het vreselijk om hier te zijn. Waarom ik nog niet ben gestopt? Dit is het enige baantje dat ik redelijk goed kan combineren met mijn studie.

Iemand tips? Ik weet dat ik nu heel lui (misschien ook wel verwend) overkom maar dat ben ik niet. Sterker nog, ik zet me heel erg in voor het bedrijf. Mijn leidinggevende roept regelmatig dat ze blij met me is en op mij kan rekenen maar andersom merk ik toch wel dat ik een nummer ben.

Het liefst vertrek ik per direct, zonder omkijken. Maar goed, ik ben nu ‘volwassen’ en wil geen lelijke herinneringen achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet per direct vertrekken, meestal heb je een opzegtermijn (staat in je contact)
Je kan dus wel je baan nu opzeggen en tijdens je opzegtermijn werken en tegelijkertijd een nieuwe baan vinden.
Vind je dat te eng, door blijven werken bij je huidige baan en opzeggen als je een nieuwe baan hebt gevonden (waar je dan kan beginnen als je 1er baan klaar is)
succes
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat het zo vervelend is? Is er iets aan te passen waardoor je wel zou willen blijven?
Wat vind je niet leuk meer? Je leidinggevende is tevreden over je. Een bijbaantje is over het algemeen niet leuk. Ik heb genoeg dingen gedaan, maar zou dat ook niet als vast werk willen doen. Zie het zo je baantje levert geld op en kun je leuke dingen van doen of kosten betalen.
Kun je in het werk dingen gaan doen die je.meer aanspreken? Indien het echt niks.meer is zou ik eerst zorgen voor een ander baantje en dan pas.hier vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het mogelijk om vakantiewerk te doen? Een paar weken fulltime werken en oppotten voor de rest van het jaar. Dan kun je je door het jaar heen op je studie focussen.
En voor nu, misschien kan je even toe met minder uren totdat je iets anders hebt gevonden?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je en waarom vind je het zo stom?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de retail. Ik vind het niet leuk meer, omdat de werkdruk erg hoog is. Het zijn altijd maar dezelfde mensen (waaronder ik) die bereid zijn extra te werken of langer te blijven. Ik vind het ook niet uitdagend genoeg. Ik werk in een winkel en ondanks dat de werkomstandigheden over het algemeen wel oké zijn, heb ik het er niet meer naar mijn zin. Denk aan: prima salaris, prima pauzetijden. Geen overwerk.

Ik heb een contract van 10 uur, maar wordt wekelijks meer dan 10 uur ingepland. Dat betekent dus dat ik van vrijdag tot en met zondag de hele dag aan het werk ben. In de cao staat dat ze een bandbreedte hebben van 5 uur. Dag betekent dat ze me tot 5 uur extra per week mogen inroosteren. Heb al aangegeven echt 10 uur en meer niet te willen werken, toch wordt er niet naar geluisterd. De sfeer op de vloer is ook ontzettend vervelend. We hebben een nieuwe assistente van de leidinggevende die de kantjes ervan afloopt, zonder gevolgen.

Daarnaast vind ik in een winkel werken ook níet leuk meer. Vind het vervelend om klanten maar te blijven pleasen en ben inmiddels wel klaar met kleding vouwen en kleding rechttrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de retail
Het is toch wel mogelijk een ander meer passende baan te zoeken voordat je opzegt?
Zo valt vrijwel niets te helpen. Wat voor werk doe je? Hoe lang al? Is het ooit leuk geweest? Wat is er vveranderd aan het werk of aan jou dat het mismatch? Welke studie doe je? Hoeveel contact uren? Wat vind je leuk? Wat zie je jezelf wel doen? Hoeveel moet je minstens verdienen? Wat verdien je nu?
Na je vorige post snap ik nog steeds niet zo goed waarom je geen ander baantje zou kunnen hebben. Hoe ziet je studie er doordeweeks uit?
Alle reacties Link kopieren
dan ga je toch opzoek naar iets anders?
alleen al het zoeken geeft het gevoel, dat je de situatie weer onder controle hebt. Krijg je energie van
Probeer eens een paar uitzendbureaus
Alle reacties Link kopieren
Ja wat wil je horen: baan opzeggen/ baan houden/ op zoek gaan naar wat anders en ondertussen baan houden of alvast opzeggen. We kennen je precieze situatie niet.
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
14-09-2018 14:54
Zo valt vrijwel niets te helpen. Wat voor werk doe je? Hoe lang al? Is het ooit leuk geweest? Wat is er vveranderd aan het werk of aan jou dat het mismatch? Welke studie doe je? Hoeveel contact uren? Wat vind je leuk? Wat zie je jezelf wel doen? Hoeveel moet je minstens verdienen? Wat verdien je nu?
Ik werk in een kledingwinkel. Het eerste jaar heb ik het prima naar m’n zin gehad. Daarna werd het steeds minder leuk. Management begon slechter te communiceren. Werkdruk werd hoger. Leuke en behulpzame collega’s vertrokken en ik moest veel overwerken. Kenbaar maken, heeft weinig zin. Er wordt niet naar geluisterd of eenmalig. Ik heb 28 contacturen maar de overige uren besteed ik aan mijn studie. Ik heb een contract van 10 uur. Ik moet minstens 450€ verdienen om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Nu verdien ik ook per maand rond dat bedrag en dat vind ik het enige fijne aan mijn bijbaantje.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
14-09-2018 13:44
Misschien is het mogelijk om vakantiewerk te doen? Een paar weken fulltime werken en oppotten voor de rest van het jaar. Dan kun je je door het jaar heen op je studie focussen.
En voor nu, misschien kan je even toe met minder uren totdat je iets anders hebt gevonden?
Dat zou heel ideaal zijn, enkel in de vakanties werken maar helaas kan ik mijn rekeningen dan niet betalen..
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
14-09-2018 14:57
Na je vorige post snap ik nog steeds niet zo goed waarom je geen ander baantje zou kunnen hebben. Hoe ziet je studie er doordeweeks uit?
Omdst andere banen (waar ik voor in aanmerking kom) vragen om een parttime band of diploma’s die ik niet heb
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren naar een andere bijbaan?
Of is dat heel gek?
Ik roep maar wat hoor..
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
15-09-2018 08:21
Solliciteren naar een andere bijbaan?
Of is dat heel gek?
Ik roep maar wat hoor..
Heb ik regelmatig geprobeerd maar kan niet veel makkelijk combineren met mijn studie
Alle reacties Link kopieren
Een leuke SugarDaddy zoeken? Netto salaris, en flexibele werktijden
Alle reacties Link kopieren
Sandradepanda schreef:
15-09-2018 09:30
Heb ik regelmatig geprobeerd maar kan niet veel makkelijk combineren met mijn studie
Studentenuitzendbureau?
Sandradepanda schreef:
15-09-2018 09:30
Heb ik regelmatig geprobeerd maar kan niet veel makkelijk combineren met mijn studie
Wat is dit voor een non-argument? Waarom hebben alle studenten dan bijbanen en werkt niet iedereen in een kledingwinkel? Ga eens actief in je studentenstad op zoek wat er is. Callcenter/klantenservice bij het één of ander is vaak heel flexibel, horeca springt om mensen, universiteiten hebben vaak bijbaantjes voor studenten, poetsen in de thuiszorg, enzovoort. Je hebt echt niet overal een diploma voor nodig.
Tja. Meer smaken zijn er niet. Of je blijft er werken of je gaat er weg. Het lijkt me sterk dat er geen andere flexibele studentenbanen zijn, maar als jij zegt dat je dat goed uitgezocht hebt, dan houdt het op. Je hebt het geld nodig, dus dat is dan dat. Werk is niet altijd leuk. Vaak niet zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat je geen ander bijbaantje kunt vinden.
Je werkt nu ook 10-15 uur per week in het weekend, waarom kan dat ergens anders niet? Supermarkt? Klantenservice? Schoonmaak? Post bezorgen? Koerier van bijvoorbeeld Appie? Pizzakoerier?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rijbewijs? Picnic zoekt vaak nog koeriers/bezorgers.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Sandradepanda schreef:
15-09-2018 07:26
Ik moet minstens 450€ verdienen om mijn vaste lasten te kunnen betalen. Nu verdien ik ook per maand rond dat bedrag en dat vind ik het enige fijne aan mijn bijbaantje.

Geen idee wat je voor studie doet, maar het is goed om je te realiseren dat heel veel mensen van dergelijke banen rond moeten komen. Het zou je sieren als je dat geen baanTJE zou willen noemen, als je straks arts ofzo bent zul je vaak te maken krijgen met mensen die ervan moeten leven.

En sorry, maar er zijn echt genoeg banen waarbij je tien uur bijna zelf kunt indelen. Mijn dochter heeft regelmatig iets anders, nu in een schoenenwinkel, maar ze heeft ook al horeca, postsorteercentrum en kassa gedaan. Leuk? Nee. Hoewel collega´s het wel een stuk leuker kunnen maken. Maar ze kan er wel leuke dingen van doen. Haar autootje rijdt niet op water, de verzekering is ook niet gratis en met de koopavond en de zaterdag heeft ze die tien uur wel bij elkaar. Alle andere dingen die ze gedaan heeft konden gewoon om haar opleiding heengepland worden, zonder uitzondering.

Op woonboulevards zijn de winkels bijna altijd ook op zondag open en genoeg werkgevers hebben graag een paar studenten erbij, die zijn na een paar jaar weg. Dat is handig omdat het meestal geen gedoe geeft met vaste contracten.

Maar voor tien uur per week kun je geen wereldbaan verwachten. Dat zijn toch heel vaak banen waarbij je ondersteunt, opruimt en weinig verantwoordelijkheden hebt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven