Werk & Studie alle pijlers

Vakantie verzetten?

14-09-2018 13:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een sollicitatieprocedure voor een nieuwe baan. Managementfunctie. Vandaag hoor ik of ik door ben naar de laatste ronde samen met nog 1 ander. Die 2 gesprekken zijn volgende week op een specifiek moment en dan ben ik dus met vakantie. Vliegvakantie ver weg. Deze vakantie is lang voor ik solliciteerde geboekt. Ik ben 8 dagen weg.

Ze waren nogal teleurgesteld toen ze het hoorden. Ze willen voor eind deze maand rond zijn. Mijn man opperde om de vakantie te verzetten. Ik twijfel. We zitten nu halverwege de maand en ik ben een week weg dus dat betekent natuurlijk nog een week over voor dat gesprek. Maar dat gesprek is met de directeur en dat is een drukbezet man.

Wat zouden jullie doen? Vakantie verzetten of niet?
Als ze je echt graag willen is er heus een ander moment voor dat gesprek.
8 dagen is nou niet bepaald lang.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 13:57
18.89% gewijzigd
Ik zou even een mail aan de secretaresse van de directeur er aan wijden. Dat je dan en dan weg bent en een gesprek hem wel of niet uit komt na die periode.
Of je neemt je laptop mee en doet een skype gesprek vanaf je vakantielocatie.
Beetje denken in mogelijkheden.
Pipistrello schreef:
14-09-2018 13:56
Als ze je echt graag willen is er heus een ander moment voor dat gesprek.
8 dagen is nou niet bepaald lang.
Maar als ze de keuze hebben tussen twee goede kandidaten, dan kan dat wel de keuze beïnvloeden.
Kun je die vakantie überhaupt wel verzetten zonder dat het enorm in de kosten gaat lopen?

Ik denk dat ze wel een moment voor of na je vakantie vinden, willen ze je graag hebben. Je bent tenslotte maar een week weg.
Je zou eventueel aan kunnen bieden het tweede gesprek met Skype te doen?
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 14:00
14.46% gewijzigd
Niet verzetten. Het is normaal gesproken in een week wel rond te zetten.
Alle reacties Link kopieren
is je vakantie eenvoudig te verzetten?
Alle reacties Link kopieren
Skypen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar zelf mijn vakantie niet voor verzetten.
Kun je die vakantie wel verzetten? Zou wat zijn als je voor een hoop geld je vakantie verzet en je wordt het uiteindelijk niet.

Skype gesprek voorstellen zou ik ook niet doen want wellicht kun je geen goede internet verbinding vinden en wellicht is er ook nog een tijdverschil.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
14-09-2018 13:56
Ik zou even een mail aan de secretaresse van de directeur er aan wijden. Dat je dan en dan weg bent en een gesprek hem wel of niet uit komt na die periode.
Ze weten het al maar ik heb het probleem nu soort van bij het bedrijf neergelegd. Ze hebben mij niet gevraagd of ik bereid ben de vakantie te verzetten. Als ik met kop en schouders boven de rest uitsteek kan ik me voorstellen dat ze wel met een oplossing komen. Als ik een van 3 gelijkwaardige kandidaten ben zou het in m’n nadeel kunnen werken.
Heb je zelf een opzegtermijn?

De maand duurt nog 10 dagen, dus dat moet geen hangijzer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vakantie er niet om verzetten hoor. Ze weten het nu van tevoren en kunnen er rekening mee houden.
Als je je vakantie verzet en het niet bent geworden baal je ook van alle kosten die je gemaakt hebt toch?
Alle reacties Link kopieren
Als je nou een maand weg zou zijn dan snap ik het wel, maar voor een weekje moeten ze maar meewerken hoor.
Kan me ook niet voorstellen dat dat een heel groot probleem is.
Geen Skype doen hoor. Het is echt lastiger contact te hebben met iemand via Skype. Vooral bij een sollicitatie. Juist nu gaat het om wat voor persoon je bent, dat je gekwalificeerd bent weten ze al.

Ik heb vaker sollicitaties via Skype/video conference moeten doen, het is gewoon niet ideaal. Vertraging in de verbinding waardoor je door elkaar praat en echt lastiger om indruk te maken.

Zeker als de andere kandidaten wel een persoonlijk gesprek hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-09-2018 14:08
Geen Skype doen hoor. Het is echt lastiger contact te hebben met iemand via Skype. Vooral bij een sollicitatie. Juist nu gaat het om wat voor persoon je bent, dat je gekwalificeerd bent weten ze al.

Ik heb vaker sollicitaties via Skype/video conference moeten doen, het is gewoon niet ideaal. Vertraging in de verbinding waardoor je door elkaar praat en echt lastiger om indruk te maken.
eens
Ik vind Skype handig voor hele korte (of nietszeggende langere) gesprekken
Maar een serieus, langer gesprek (of erger nog: vergadering) vind ik Skype echt niet ideaal
lilalinda schreef:
14-09-2018 14:10
eens
Ik vind Skype handig voor hele korte (of nietszeggende langere) gesprekken
Maar een serieus, langer gesprek (of erger nog: vergadering) vind ik Skype echt niet ideaal
Een ook omdat de andere kandidaten wel een persoonlijk gesprek hebben.
lilalinda schreef:
14-09-2018 14:10
eens
Ik vind Skype handig voor hele korte (of nietszeggende langere) gesprekken
Maar een serieus, langer gesprek (of erger nog: vergadering) vind ik Skype echt niet ideaal

Net wat je gewend bent denk ik. Ik vergader 2x per week via skype en ook vaak bila's via skype.
Geen enkel probleem mee.
Pipistrello schreef:
14-09-2018 14:27
Net wat je gewend bent denk ik. Ik vergader 2x per week via skype en ook vaak bila's via skype.
Geen enkel probleem mee.
Bij mij op werk doen ze dat ook veel, maar wat mij betreft kan dat zonder beeld en gewoon een conf call.

Maar een sollicitatie is sowieso echt anders, dan ken je elkaar nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-09-2018 13:58
Of je neemt je laptop mee en doet een skype gesprek vanaf je vakantielocatie.
Beetje denken in mogelijkheden.
Dat kan ik zeker voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2018 13:59
is je vakantie eenvoudig te verzetten?
Gaat wel geld kosten. Geen idee hoeveel.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-09-2018 14:08
Geen Skype doen hoor. Het is echt lastiger contact te hebben met iemand via Skype. Vooral bij een sollicitatie. Juist nu gaat het om wat voor persoon je bent, dat je gekwalificeerd bent weten ze al.

Ik heb vaker sollicitaties via Skype/video conference moeten doen, het is gewoon niet ideaal. Vertraging in de verbinding waardoor je door elkaar praat en echt lastiger om indruk te maken.

Zeker als de andere kandidaten wel een persoonlijk gesprek hebben.
Dat is ook waar. Dan ben ik niet in het voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
14-09-2018 14:27
Net wat je gewend bent denk ik. Ik vergader 2x per week via skype en ook vaak bila's via skype.
Geen enkel probleem mee.
nou ja, ik zeg (met meer dan voldoende ervaring) dat ik het verre van ideaal vind
Alle reacties Link kopieren
als je pech hebt kost het je bijna je hele vakantie bedrag of iig 70 % van de reissom. Ligt ook aan je verzekering, maar weet niet of sollicitatie daarin valt?

Stel dat je het niet wordt en je hebt je vakantie ervoor verzet en onkosten gemaakt, hoe erg vind je dat?

Hopenlijk krijg je spoedig een reactie en het zou helemaal fijn zijn als ze met je meedenken en het na je vakantie kunnen plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven