Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie, maar welke aanbieder?

18-09-2018 09:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Na zo'n 18 jaar in hetzelfde vakgebied werkzaam te zijn, waarvan 10 jaar bij dezelfde werkgever, ben ik hier enorm op uitgekeken. Ik verveel me. Al langere tijd. Inmiddels ben ik er wel achter dat dat niet ligt aan mijn huidige baan/werkgever, maar echt aan de functie. Zou ik deze functie uitvoeren bij een andere werkgever, zou ik mij na verloop van tijd weer vervelen.

Ik wil graag een thuisstudie volgen. Ben er nog niet helemaal uit welke, misschien wel meerdere (niet tegelijk ;-) ).

Maar, welke aanbieder van thuisstudies is nu het best? LOI, NTI, NCOI? Er is op internet zoveel te vinden, maar ben op zoek naar ervaringen!

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het omdraaien en eerst bedenken welke studie je wil gaan volgen en dan de beste aanbieder daarbij zoeken. Dat is dan misschien geen thuisstudie aanbieder. Je zou ook eens wat dingen bij Coursera kunnen volgen, dat kost niets en je vanuit daar verder oriënteren. Of een module bij de OU aanschaffen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, misschien moet ik dat eerst uitzoeken. Ben sowieso heel erg zoekende op het moment, zo lastig.

Coursera ken ik niet, maar zoek ik even op, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een bachelor studie bij de OU gevolgd. Eerst begonnen met één module, toen besloten dat ik de propedeuse wilde afronden en vervolgens de rest van de bachelor gedaan.

Door omstandigheden ben ik niet werkzaam in het nieuwe vakgebied, maar het was een interessant en leerzaam 'project'. Toen ik studeerde was er nog veel flexibiliteit bij de OU, maar tegenwoordig is het wat strakker begeleid (de één vindt dat fijn, de ander verschrikkelijk). Dus daar kan ik je verder weinig over zeggen (ik zat nog in het flexibele systeem).
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook een loopbaancoach kunnen inschakelen. Die kunnen je hierbij helpen.
Ik volg een HBO bachelor bij de LOI. Ik heb er wisselende ervaringen mee, maar niet geheel negatief.
Wel is het zo dat het percentage afstudeerstudenten daar maar 1% is van wat er begonnen is aan de propedeuse.
Alle reacties Link kopieren
@Foodisgood hier heb ik zéker al aan zitten denken! Ik denk dat dit de eerste stap zou moeten zijn.

@poppie0022 en @lise1985 bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
lise1985 schreef:
18-09-2018 10:54
Ik volg een HBO bachelor bij de LOI. Ik heb er wisselende ervaringen mee, maar niet geheel negatief.
Wel is het zo dat het percentage afstudeerstudenten daar maar 1% is van wat er begonnen is aan de propedeuse.
Stellen ze wel eisen aan je vooropleiding bij een volledige bachelor en controleren ze dat?
Bij losse modules controleren ze niks, dus ik kan me voorstellen dat er wel eens iemand begint die het helemaal niet aan kan.
3thee schreef:
18-09-2018 12:33
Stellen ze wel eisen aan je vooropleiding bij een volledige bachelor en controleren ze dat?
Bij losse modules controleren ze niks, dus ik kan me voorstellen dat er wel eens iemand begint die het helemaal niet aan kan.
Ja, net als bij regulier HBO. Er gelden dezelfde toelatingseisen.

Mij is verteld dat de meeste studenten afhaken omdat ze het niet kunnen combineren met werk of omdat ze zich hebben verkeken op de discipline die erbij komt kijken.
Of het gebrek aan begeleiding. Het is alweer een paar jaar geleden, maar ze keken alleen je opdrachten na en verder wisten ze niks. Als je al antwoord kreeg.

(LOI, was dat, voor de TO.)
3thee schreef:
18-09-2018 12:57
Of het gebrek aan begeleiding. Het is alweer een paar jaar geleden, maar ze keken alleen je opdrachten na en verder wisten ze niks. Als je al antwoord kreeg.

(LOI, was dat, voor de TO.)
Ook dat. Overigens word je daar uitgebreid over geïnformeerd voordat je start met de studie. Maar dat zal ongetwijfeld een factor zijn in het verhaal.
Maar bedenk dat je een thuisstudie kiest omdat je ook zonder die begeleiding kunt.
lise1985 schreef:
18-09-2018 13:03
Ook dat. Overigens word je daar uitgebreid over geïnformeerd voordat je start met de studie. Maar dat zal ongetwijfeld een factor zijn in het verhaal.
Maar bedenk dat je een thuisstudie kiest omdat je ook zonder die begeleiding kunt.
Klopt. Alleen er was toen een tegenstrijdigheid in de info over de afronding/examen en daar kwam gewoon geen antwoord op.
Inhoudelijk stelde het weinig voor en daar had ik dan ook geen vragen over ;-)

Oja, ook werd er geadverteerd met dat je een netwerk opbouwde met collega-studenten of zoiets, maar geen enkele keer was er ooit een medestudent tegelijk met mij die de module deed.
Misschien is dat anders bij een volledige opleiding die wat populairder is. Ik heb een paar losse modules (van hetzelfde thema/vak) gedaan toen ik in de baby's zat.
3thee schreef:
18-09-2018 13:24
Klopt. Alleen er was toen een tegenstrijdigheid in de info over de afronding/examen en daar kwam gewoon geen antwoord op.
Inhoudelijk stelde het weinig voor en daar had ik dan ook geen vragen over ;-)

Oja, ook werd er geadverteerd met dat je een netwerk opbouwde met collega-studenten of zoiets, maar geen enkele keer was er ooit een medestudent tegelijk met mij die de module deed.
Misschien is dat anders bij een volledige opleiding die wat populairder is. Ik heb een paar losse modules (van hetzelfde thema/vak) gedaan toen ik in de baby's zat.
Je kunt via het forum wel contact leggen, maar ik heb dat nooit gedaan.
De LOI heeft ook zeker wel nadelen, vooral als je verder komt in je studie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven