Werk & Studie alle pijlers

Scriptie ellende!!

18-09-2018 10:37 7 berichten
Hoi allemaal,

Alle vorige scriptie forums zijn (volgens mij) doodgebloed..

Zijn er nog meer mensen die nu bezig zijn met scriptie of nu gaan starten en daarover willen praten.

Ik merk dat ik tegen veel frustraties oploop en veel stress ervaar. Hebben jullie nog tips?

Ik heb mijn concept ingeleverd en wacht nu op feedback.. ik vind het erg spannend!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zal je nog dingen moeten aanpassen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar dit! Ik ben momenteel bezig met mijn bachelorscriptie, en.. die moet ik op 1 oktober inleveren. Ook al die frustaties zijn heel herkenbaar..

Niets is meer goed! Ik wil alles een miljoen keer herschrijven ;-)
Wat ik zelf doe tegen de stress is van tijd tot tijd even wat afleiding zoeken door even te wandelen of even iets te kijken op Netflix!
Nou, ik vind het eigenlijk al heel goed dat je je concept hebt ingeleverd, je bent dan al een eind op weg!

Waar zitten je frustraties in?
Sunflower92 schreef:
18-09-2018 11:16
Zeer herkenbaar dit! Ik ben momenteel bezig met mijn bachelorscriptie, en.. die moet ik op 1 oktober inleveren. Ook al die frustaties zijn heel herkenbaar..

Niets is meer goed! Ik wil alles een miljoen keer herschrijven ;-)
Wat ik zelf doe tegen de stress is van tijd tot tijd even wat afleiding zoeken door even te wandelen of even iets te kijken op Netflix!
ohja! is dat definitieve versie? ik moet 14 oktober de definitieve versie inleveren en verwacht volgende week nog feedback op mijn concept.. Ja echt he wat een rottijd vol met stress ik vind er niks meer aan!

Ik moet inderdaad echt zorgen dat ik voldoende vrije tijd in plan, maar naast een drukke baan en de colleges die weer zijn begonnen is dat wel lastig.
tu1nhek schreef:
19-09-2018 13:17
Nou, ik vind het eigenlijk al heel goed dat je je concept hebt ingeleverd, je bent dan al een eind op weg!

Waar zitten je frustraties in?
Bedankt! ja klopt eigenlijk zo heb ik het zelf nog niet bekeken.

Frustraties zitten erin dat ik niet weet of ik op de goede weg zit en dus bang ben dat dit concept niet voldoende is en er heel veel anders moet. Heb van medestudenten echt horror verhalen gehoord waarbij het dus werd afgekeurd en ze een jaar vertraging opliepen omdat ze opnieuw in het scriptie traject moesten instromen.

Verder ben ik compleet over mijn eigen grenzen heengegaan om het concept tijdig in te leveren er spelen wat medische klachten waardoor ik eigenlijk rust moet houden en alle stres moet vermijden wat natuurlijk helemaal niet gaat met een scriptie. Daarnaast zijn de colleges ook weer begonnen en heb ik een drukke baan. Weet soms niet hoe ik alles moet plannen en daarnaast nog voldoende rust houden.
Madeliiefjee schreef:
20-09-2018 09:53
Bedankt! ja klopt eigenlijk zo heb ik het zelf nog niet bekeken.

Frustraties zitten erin dat ik niet weet of ik op de goede weg zit en dus bang ben dat dit concept niet voldoende is en er heel veel anders moet. Heb van medestudenten echt horror verhalen gehoord waarbij het dus werd afgekeurd en ze een jaar vertraging opliepen omdat ze opnieuw in het scriptie traject moesten instromen.

Verder ben ik compleet over mijn eigen grenzen heengegaan om het concept tijdig in te leveren er spelen wat medische klachten waardoor ik eigenlijk rust moet houden en alle stres moet vermijden wat natuurlijk helemaal niet gaat met een scriptie. Daarnaast zijn de colleges ook weer begonnen en heb ik een drukke baan. Weet soms niet hoe ik alles moet plannen en daarnaast nog voldoende rust houden.
.
Ok, dus je bent zo'n eind op weg dat je je concept al hebt ingeleverd.

Daarnaast heb je last van de spanning van mogelijk falen.

Daarnaast ben je moe, omdat je heel hard hebt gewerkt om je concept af te krijgen.

Dan lijkt me nu dat je niet veel kan doen behalve afwachten en dat je je rust goed kan gebruiken. Misschien is afleiding dan wel fijn? Dingen doen die je afleiding geven, dingen doen die je leuk vindt, en misschien een beetje omdenken ('wat als het allemaal wél goed is?') Als het niet goed is zie je dat dan wel en ga je stap voor stap werken aan veranderingen met behulp van de feedback die je krijgt.

Lastig wel dat alle andere dingen meteen doorgaan zoals colleges en werk. Kan je daar wat ruimte in creëren zoals vrij nemen op je werk? Helpt het je om een planning te maken? Zodat je je op één ding kan richten (werken/studeren/college volgen) en niet met alle (mogelijke) stressfactoren tegelijk in je hoofd bezig bent?

Succes, scriptietijd is voor velen een stressvolle tijd, je bent écht niet de enige!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven