Werk & Studie alle pijlers

Niks meer horen...

19-09-2018 14:19 42 berichten
Ik heb de afgelope weken 2 leuke gesprtekken gehad bij een bedrijf. Maandag zou ik wat horen. Maar helaas niks gehoord. Wel een gemiste oproep van een anoniem nummer, dus ik had voor de zekerheid even gebeld, maar er was iets tussen gekomen. Jammer, maar kan gebeuren. ik zou dan op dinsdag worden teruggebeld.

Maar jullie raden het vast al: nog steeds niet gebeld. Ik wil niet zo wanhopig overkomen, maar ben inmiddels natuurlijk wel heel nieuwsgierig of ik wel/niet ben aangenomen. Ik begin inmiddels steeds meer te denken dat het wel niet zo zal zijn, maar zou het toch wel graag zeker willen weten...

Wat zouden jullie doen? :roll: Zou het wanhopig / opdringerig overkomen om nog een keer te bellen? Ik ben dit niet echt gewend, maar had er nu een goed gevoel over eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot vrijdag en dan terugbellen.
Koffiehagedis schreef:
19-09-2018 14:21
Ik zou wachten tot vrijdag en dan terugbellen.
+1
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
19-09-2018 14:21
Ik zou wachten tot vrijdag en dan terugbellen.
+1
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook ff wachten met terugbellen.
Je hebt deze maand nog te eten? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Bellen, de afspraak is dat ze dinsdag bellen, hebben ze niet gedaan, dan zelf achteraan bellen en je afvragen of je bij een bedrijf wil werken die zo met afspraken omgaat.
miedo schreef:
19-09-2018 14:34
Ik zou ook ff wachten met terugbellen.
Je hebt deze maand nog te eten? :sarcastic:

gelukkig wel. Ik kan gewoon echt heel slecht tegen mensen die iets afspreken en dan niet nakomen. :roll: heb dat trouwens ook gezegd tijdens het sollicitatiegesprek.

Eerlijk gezegd maakt het me nogal aan het twijfelen over de baan. Het leek me echt een superbaan, maar bij mijn vorige baan, waar ik dus een leidinggevende had die altijd afspraken vergat, niet terugbelde etc. liep ik daar echt op vast. Dus ik begin nu eigenlijk zelf ook te twijfelen of dit wel "mijn baan" is, ook al lijken de werkzaamheden me echt super.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 14:40
gelukkig wel. Ik kan gewoon echt heel slecht tegen mensen die iets afspreken en dan niet nakomen. :roll: heb dat trouwens ook gezegd tijdens het sollicitatiegesprek.

Eerlijk gezegd maakt het me nogal aan het twijfelen over de baan. Het leek me echt een superbaan, maar bij mijn vorige baan, waar ik dus een leidinggevende had die altijd afspraken vergat, niet terugbelde etc. liep ik daar echt op vast. Dus ik begin nu eigenlijk zelf ook te twijfelen of dit wel "mijn baan" is, ook al lijken de werkzaamheden me echt super.
Dat laatste zou ik in mijn achterhoofd houden dan.
miedo schreef:
19-09-2018 14:40
Dat laatste zou ik in mijn achterhoofd houden dan.

Ja, moet ik ook doen inderdaad. Ik ben altijd opgevoed met "wees blij als ze je willen, niet zeuren en gewoon accepteren", maar dat hoeft natuurlijk niet altijd.

Het is sowieso nu al de derde keer tijdens sollicitatieprocedure dat ik er zelf achteraan moet. Eerst zouden ze het adres mailen, uiteindelijk 2 dagen later maar zelf achteraan gebeld. Nu dus al 2 keer dat een afspraak word verschoven.

Ik baal er wel van, maar misschien moet ik zelf mijn conclusie trekken :-( :purple:
Maar ff nog een vraag: meestal bellen ze eerst degene die het niet is geworden toch? Dus is het dan niet aso als ik dan vervolgens zeg dat ik er toch vanaf zie?
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 14:50
Maar ff nog een vraag: meestal bellen ze eerst degene die het niet is geworden toch? Dus is het dan niet aso als ik dan vervolgens zeg dat ik er toch vanaf zie?
nee, waarom?
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 14:50
Maar ff nog een vraag: meestal bellen ze eerst degene die het niet is geworden toch? Dus is het dan niet aso als ik dan vervolgens zeg dat ik er toch vanaf zie?
Dat lijkt mij heel onlogisch, juist omdat het je vrij staat om het nog af te wijzen. Dat is zeker niet aso; het is tweerichtingsverkeer he. Zij moeten jou willen en jij moet hun willen. Ik denk dat ze juist eerst de gelukkige bellen en daarna pas degenen die het niet geworden zijn.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 14:50
Maar ff nog een vraag: meestal bellen ze eerst degene die het niet is geworden toch? Dus is het dan niet aso als ik dan vervolgens zeg dat ik er toch vanaf zie?
Wij bellen altijd eerst degene die het wél geworden is. Mocht die om wat voor reden dan ook toch niet willen kun je de nummer 2 bellen zonder hangende pootjes.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 14:50
Maar ff nog een vraag: meestal bellen ze eerst degene die het niet is geworden toch? Dus is het dan niet aso als ik dan vervolgens zeg dat ik er toch vanaf zie?

Volgens mij juist andersom. Het goed-nieuws gesprek is niet zo moeilijk. Om de rest daarna af te bellen, is een stuk lastiger...
Maar de volgorde is aan hen. En wat dan nog? Aso? Echt niet hoor, zie jezelf als gelijkwaardige onderhandelingspartner. Jij wilt de baan, maar zij willen toch dat het werk wordt gedaan (door een goeie werknemer, jij bijvoorbeeld!).
Ah, dat klinkt inderdaad ook wel logisch. Ik dacht meer aan "afsluiten met het leukste gesprek", maar zoals jullie dat zeggen klinkt dat helemaal niet logisch inderdaad.

Ik ga mijn best doen om het echt als tweerichtingsverkeer te zien. Eigenlijk weet ik wel dat het hem niet gaat worden op deze manier.... Maar het is wel superjammer
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 15:11
Ah, dat klinkt inderdaad ook wel logisch. Ik dacht meer aan "afsluiten met het leukste gesprek", maar zoals jullie dat zeggen klinkt dat helemaal niet logisch inderdaad.

Ik ga mijn best doen om het echt als tweerichtingsverkeer te zien. Eigenlijk weet ik wel dat het hem niet gaat worden op deze manier.... Maar het is wel superjammer
Of dit is incidenteel. Je kunt- als je het bent geworden- ook gewoon beginnen. Neem aan dat je een proeftijd hebt? Daarin kun je ook zelf nog beslissen dat je niet verder wilt binnen dat bedrijf.
Verder zou ik mogen ofzo nog even bellen als ik jou was.
Yellow002 schreef:
19-09-2018 15:21
Of dit is incidenteel. Je kunt- als je het bent geworden- ook gewoon beginnen. Neem aan dat je een proeftijd hebt? Daarin kun je ook zelf nog beslissen dat je niet verder wilt binnen dat bedrijf.
Verder zou ik mogen ofzo nog even bellen als ik jou was.

Ik zou daar gaan werken vanuit ziektewet uitkering en weet niet of ik dan gewoon na een maand de stekker eruit kan trekken zonder gevolgen.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
19-09-2018 15:47
Ik zou daar gaan werken vanuit ziektewet uitkering en weet niet of ik dan gewoon na een maand de stekker eruit kan trekken zonder gevolgen.
Kun je wel zelf nu van de baan afzien zonder gevolgen?
Yellow002 schreef:
19-09-2018 15:57
Kun je wel zelf nu van de baan afzien zonder gevolgen?

Ja, dat wel gelukkig. Ik heb (nog) geen sollicitatieplicht, maar deze vacature leek mij zelf heel passend. Maar vandaar dat die duidelijkheid en aan afspraken houden ook zo belangrijk voor mij is: o.a die dingen hebben er in het verleden voor gezorgd dat ik ben uitgevallen op het werk. Maar dat wordt een lang verhaal om dat hier helemaal neer te zetten...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het voor jou belangrijk om zo snel mogelijk iets te horen en als dat niet op de datum is die is aangekondigd, dan snap ik dat niet fijn is.
Maar wat voor jou prioriteit 1 is, is voor dat andere bedrijf gewoon iets dat ook moet gebeuren. Is het netjes, mwha, het is gewoon iets wat kan gebeuren. Misschien is er een spoedklus tussendoor gekomen of nog een ander sollicitatiegesprek dat verschoven is. Alles is mogelijk.

Ik zou nog 2 dagen wachten en dan eens een mailtje sturen of er al iets bekend is omdat je heel enthousiast ben over de baan.
Nog steeds niks gehoord... Ik sta nu echt in dubio wat te doen. Vanuit mijn omgeving verklaart iedereen me voor gek dat ik om deze reden twijfel om het uberhaupt af te blazen. Dus dat maakt de keuze er niet makkelijker op.
Ik zou nu even bellen, beetje assertief zijn! Anders zit je het hele weekend ermee. Erg slordig van het bedrijf, zo ga je niet met mensen om. Maar het kan ook dat het toevallig een persoon is, die zo laks is. Hoeft niet iets over de hele organisatie te zeggen.
Als ze me op dinsdag zouden bellen dan had ik zelf op woensdag al gebeld... Vrijdag zou ik persoonijk echt denken laat maar ben hem toch niet geworden. En het uit mijn hoofd zetten. Maar jij zit er behoorlijk mee in je maag/hoofd, dus zou echt gewoon bellen! En als ze je eventueel toch hebben aangenomen en ze je een aanbod willen doen kan je er alsnog over nadenken en tot het laatste moment weigeren (tot je tekent).
Alle reacties Link kopieren
Duidelijkheid is inderdaad wel prettig.

Ik ben ook blijven bellen terwijl ik allang wist dat ik het niet geworden was. Bleek achteraf dat het niemand geworden... De procedure had zo lang geduurd/gerekt, dat er intern alweer van alles veranderd was. Maar dat vonden ze te lastig, om met zo'n bericht te komen, ze hoopten eigenlijk dat de sollicitanten zelf wel begrepen dat het niet doorging, als ze maar lang genoeg 'onbereikbaar' waren... Hoe onbeschoft ook, ik was wel blij dat het me werd verteld!
Wow, hoe mensen kunnen denken he. Ik ben ooit ergens op gesprek geweest, 's middags doordeweeks dus had er ook vrij voor gevraagd. Na de tijd gewoon niks meer gehoord. Niks van dat bedrijf en niks van de recruiter die me aan hun voorgesteld had. Dat vond ik wel erg onbeschoft. Ik wilde er zelf ook niet werken en was een paar dagen later ook al ergens anders aangenomen, maar toch is het onbeschoft. Er was helemaal geen klik; die man van het gesprek hing enorme verhalen op en stelde mij helemaal geen vragen. Dus ik was vooral aan het knikken en hmm hmm zeggen. En toen zei die opeens dat ik hem een heel verlegen bescheiden meisje leek. LOL! Als mensen mij kennen vinden ze me juist extravert. Dus dat zei ik ook. Maar ja. Ik ben geen type die anderen onderbreekt omdat ik moet laten zien dat ik ook een duit in het zakje kan doen (dat zei ik niet). Anyway, helemaal niks meer gehoord dus, en had ook totaal niet de behoefte of noodzaak meer om er achteraan te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven