Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiemaatje omg Haarlem gezocht

20-09-2018 02:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben een vrouw van 40 en opzoek naar een maatje om samen mee te solliciteren (niet op dezelfde functie hoor haha). Elkaar inspireren en motiveren bij tegenslagen die jij waarschijnlijk ook wel kent. Ik woon zelf in Heemstede, vlakbij Haarlem.

Mijn idee is om (wekelijks of vaker) af te spreken op een neutrale plek. (Café, bieb ofzo) en dan ieder voor onszelf aan de slag te gaan op je laptop. Met de backup van een maatje naast je, werk je zoveel efficiënter en fijner. Tussendoor even tijd om gezellig te kletsen, elkaar tips te geven. Gewoon even lekker niet thuiszitten en je zowel sociaal als nuttig voelen scheelt al zoveel.

Trouwens, Als jij bijvoorbeeld als freelancer werkt of studeert, en je hebt ochtenden of dagen waarop je de motivatie mist, dan ben je natuurlijk ook welkom. Maken we er samen een prettige efficiënte werk/zoek/leersfeer van haha.

Even kort over mij: jaar of 2 geleden burnout gekregen door veel verschillende factoren. Werken ging opeens echt niet, daarom veel rust genomen. Herstel was zwaar. Nu ben ik op een punt dat ik heel erg graag een (parttime om te beginnen) baan wil. Liefst morgen aan de slag. Ik merk dat ik steeds slechter kan tegen wéér een afwijzingsbrief. Dus hoog tijd om van de bank af te komen en samen aan de slag te gaan!

Ik ben heel benieuwd naar jullie motiverende reacties :)

:daisy:
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 02:14
1.70% gewijzigd
Possa, vanuit deze forummer geen aanmelding. Echter wel een hart onder de riem.
Leuk initiatief.

Zie het tevens als een netwerkoptie. Nieuwe mensen leren kennen, wie weet wat jou en de anderen dat gaat opleveren in het kader van jullie eigen doel.

Denk eens aan locaties waar je via free WiFi kunt zitten en waar je een lekker kopje koffie en/of gebak kunt nuttigen. Die zijn inmiddels in heel NL vindbaar, want spelen in op de behoefte van mensen om online bereikbaar te zijn en te kunnen werken cq zakelijke afspraken te plannen op externe locaties.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
20-09-2018 07:47
Possa, vanuit deze forummer geen aanmelding. Echter wel een hart onder de riem.
Leuk initiatief.

Zie het tevens als een netwerkoptie. Nieuwe mensen leren kennen, wie weet wat jou en de anderen dat gaat opleveren in het kader van jullie eigen doel.

Denk eens aan locaties waar je via free WiFi kunt zitten en waar je een lekker kopje koffie en/of gebak kunt nuttigen. Die zijn inmiddels in heel NL vindbaar, want spelen in op de behoefte van mensen om online bereikbaar te zijn en te kunnen werken cq zakelijke afspraken te plannen op externe locaties.

Succes!
Dank je wel! :redrose: Ja ook mooi als netwerkoptie inderdaad.

Trouwens, 'regio Haarlem' bedoel ik vrij ruim. Amsterdam Zuid, de VU, Hoofddorp of Zandvoort bijvoorbeeld, daar ben ik ook zo met de bus :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet aan het solliciteren en zit ook echt uren uit jouw richting maar ik vind dit echt een heel gaaf idee. Ik werk heel veel thuis en heel veel alleen dus heb ook al aan zoiets dergelijks zitten denken. Lekker even samen koffie drinken tussendoor breekt de dag enorm natuurlijk.

Heel veel succes!
Ik heb opzich wel interesse. Stuur maar pb.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zeker leuk idee! Ik heb ooit zoiets geprobeerd, wilde zoiets doen bij mij aan de keukentafel. Ik vond het zo zonde dat al die mensen zonder werk zo in hun eentje aan het ploeteren waren en onzichtbaar zijn. Ik vond ze dus ook niet... het is niet van de grond gekomen. Maar ik had ook het Viva-forum niet ingezet... :-)
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
20-09-2018 13:45
Ja, zeker leuk idee! Ik heb ooit zoiets geprobeerd, wilde zoiets doen bij mij aan de keukentafel. Ik vond het zo zonde dat al die mensen zonder werk zo in hun eentje aan het ploeteren waren en onzichtbaar zijn. Ik vond ze dus ook niet... het is niet van de grond gekomen. Maar ik had ook het Viva-forum niet ingezet... :-)
Ja precies :D Wat jammer dat jouw project niet van de grond is gekomen. Via wat voor media had je gezocht?

Waar verstoppen al die werkzoekenden zich? :P
Ik kom helemaal niet uit Haarlem maar wat een goed idee dit!
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
21-09-2018 02:31
Ik kom helemaal niet uit Haarlem maar wat een goed idee dit!
:) Uit welke regio kom jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
21-09-2018 00:02
Ja precies :D Wat jammer dat jouw project niet van de grond is gekomen. Via wat voor media had je gezocht?

Waar verstoppen al die werkzoekenden zich? :P
.
vivinnetje wijzigde dit bericht op 24-09-2018 12:53
71.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Possa, leuk idee! Dit doe ik met mijn buurvrouw weleens. Zelf kom ik ook uit Haarlem. Ga binnenkort ook aan de slag met sollicitaties. Stuur me een PB voor verdere gegevens. Groetjes!
ik heb ook wel interesse. Stuur maar een pb. Ik woon in Hoofddorp
Alle reacties Link kopieren
Super :) ik stuur jullie straks een PB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven