Werk & Studie alle pijlers

APA bronvermelding

21-09-2018 13:09 12 berichten
Dit jaar ben ik net gestart met een masteropleiding. Het is alweer een tijd geleden dat ik gestudeerd heb, dus sommige dingen zijn helaas wat weggezakt. Ik ben nu voor een opdracht een literatuurlijst aan het samenstellen (APA stijl). Waar ik tegenaan loop is de vermelding van het jaar van publicatie in de literatuurlijst. Moet ik daar het jaartal zetten van de eerste oorspronkelijke publicatie (waarbij je verderop in de vermelding '21e ed' erbij vermeld)? Het gaat over kinderliteratuur, waarbij een boek bijvoorbeeld al begin vorige eeuw is gepubliceerd, maar waarbij er wel een 21e druk bestaat en deze laatste in 2005 is uitgegeven.

Kan iemand me helpen?
Ik zou het jaar van de publicatie die je gebruikt, vermelden. Dan heb je in elk geval een accurate vermelding. Soms is een latere druk namelijk gewijzigd.
Je gebruikt het jaartal van de editie van jouw boek en evt ook paginanummer. Die kunnen per editie soms wat verschillen,
Bedankt! Op internet stonden tegenstrijdige dingen, dus ik kwam er niet helemaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Scribblr (oid) is er een hele fijne site voor!! Staat alles op! Heb ik veel aan gehad toen ik zelf studeerde
Gebruik je ook iets van EndNote oid?
Alle reacties Link kopieren
Scribbr is inderdaad goed. Je kunt ook voor 12 euro het APA-stijl boekje aanschaffen, heel handig! Wij moesten inderdaad altijd de eerste uitgave/oorspronkelijke bron gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
De universiteit van Tilburg heeft een fijne APA-gids online staan, daar kun je zulke dingen in vinden.
fotoroid schreef:
21-09-2018 13:41
Scribbr is inderdaad goed. Je kunt ook voor 12 euro het APA-stijl boekje aanschaffen, heel handig! Wij moesten inderdaad altijd de eerste uitgave/oorspronkelijke bron gebruiken.

Dus toch? Dit maakt het niet echt duidelijker zo :-?
Pergamon schreef:
21-09-2018 13:34
Scribblr (oid) is er een hele fijne site voor!! Staat alles op! Heb ik veel aan gehad toen ik zelf studeerde

Die site was ik inderdaad wel tegen gekomen, maar daar kan ik maar een jaartal invullen. Dus dan moet ik alsnog zelf beslissen of ik het jaartal van de oorspronkelijke publicatie wil gebruiken of niet.
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat je je scriptie e.d. in LaTeX schrijft? Daar kun je rechtstreeks vanuit internet je bronnen in kopiëren en dan later het type (bijv APA) kiezen voor je bronvermelding. Kun je ook weer heel makkelijk wijzigen.
Stampertje12 schreef:
21-09-2018 14:50
Neem aan dat je je scriptie e.d. in LaTeX schrijft? Daar kun je rechtstreeks vanuit internet je bronnen in kopiëren en dan later het type (bijv APA) kiezen voor je bronvermelding. Kun je ook weer heel makkelijk wijzigen.

Ik ben nog geen scriptie aan het schrijven, maar bedankt voor de tip! Het programma ken ik (nog) niet. Scripties worden dus niet in Word geschreven? :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven