Werk & Studie alle pijlers

Strenge selectie bij KLM of niet? (Stewardess)

21-09-2018 16:11 1023 berichten
Ik zou heel graag stewardess willen worden het liefst bij KLM. Ik werk al in de toeristen branche enige kennis en ervaring heb ik al. Ik heb een gezonde BMI (maatje 36) en ik zie er verzorgd en representatief uit. Ik heb gehoord dat KLM een strenge selectie heeft. Is de selectie echt zo streng?

Zijn er forummers die zelf stewardess zijn en bij KLM werken?
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 24-09-2018 10:26
12.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uiterlijk is niet het enige criterium en daarnaast (deels) aan smaak gebonden. Raar dat je daar mensen op afschiet.
Pergamon schreef:
21-09-2018 16:14
Uiterlijk is niet het enige criterium en daarnaast (deels) aan smaak gebonden. Raar dat je daar mensen op afschiet.
Dat is wel een vereiste.
Meld je gewoon aan voor de selectieprocedure en ga het zelf ondervinden!

Ja, ik ken een aantal KLM stewardessen, maar dat zijn zij en jij bent jij. Onzekerheid is iig geen positief punt kan ik je zeggen, dus leef je droom na en mocht het niet lukken, dan heb je het wel geprobeerd!

Succes!
loisnvt schreef:
21-09-2018 16:17
Meld je gewoon aan voor de selectieprocedure en ga het zelf ondervinden!

Ja, ik ken een aantal KLM stewardessen, maar dat zijn zij en jij bent jij. Onzekerheid is iig geen positief punt kan ik je zeggen, dus leef je droom na en mocht het niet lukken, dan heb je het wel geprobeerd!

Succes!
Dat ga ik zeker doen.
Werven ze weer? Mij lijkt het ook wel wat!

Ben weliswaar niet helemaal piep (ruim over de dertig), maar ik heb ooit gehoord dat dat bij de KLM geen probleem is of was. 'k Heb wel wat kraaienpootjes, maar vind mezelf representatief. :)
https://www.klm.com/jobs/nl/werken_in_d ... index.html
*Toos* schreef:
21-09-2018 16:20
Werven ze weer? Mij lijkt het ook wel wat!

Ben weliswaar niet helemaal piep (ruim over de dertig), maar ik heb ooit gehoord dat dat bij de KLM geen probleem is of was. 'k Heb wel wat kraaienpootjes, maar vind mezelf representatief. :)
Ik ben begin 30 :) .
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:17
Dat is wel een vereiste.

Heb je het dan over het feit dat men er niet verzorgd genoeg uitziet of bedoel je puur hun uiterlijk (lichamelijk kenmerken waar ze niets aan kunnen doen)?
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd regelmatig met KLM gevlogen. En inderdaad, kan mij niet voorstellen dat de eisen zo hoog zijn.
Ze betalen denk ik wel heel goed, want zo te zien zijn de meesten al minstens 25 jaar in dienst. Zo te zien, zitten ze in nogal een gouden kooi en blijven medewerkers, ondanks dat ze het werk al lang zat zijn.

Ik vind de service dan ook een nogal vermoeide en routineuze indruk maken.
Als ik zie wat je meer betaald ten opzichte van een prijsvechter, vind ik de service beleving van KLM daar echt niet tegen op kunnen.


Het viel me ook op dat de vliegtuigen ook nogal een verouderde indruk maken.
Vraag me af hoe lang ze nog bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is lang zo streng niet meer als vroeger. Je moet representatief en professioneel zijn, niet een lingeriemodel. Verder heb je een paar eisen qua lichaam, maar die hebben meer te maken met veiligheid en het feit dat vliegtuigen vrij krap kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/ad-werkt/emirates-zoe ... ~a01b6ea2/

Je kunt hier ook solliciteren.
Nectarinepit schreef:
21-09-2018 16:22
Heb je het dan over het feit dat men er niet verzorgd genoeg uitziet of bedoel je puur hun uiterlijk (lichamelijk kenmerken waar ze niets aan kunnen doen)?
Ik heb toch wel een paar stevige KLM grondstewardessen gezien.
Terwijl men zegt dat de selectie erg streng is.
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:25
Ik heb toch wel een paar stevige KLM grondstewardessen gezien.
Terwijl men zegt dat de selectie erg streng is.
Klik even die link aan die ik heb neer gezet, maar wil je het hebben over de procedure of hoe de stewardessen er uit zien?
jo12345 schreef:
21-09-2018 16:24

Vraag me af hoe lang ze nog bestaan.

Als ik zie hoe vaak vluchten van KLM vertraging hebben of geannuleerd worden, vraag ik het mij ook af.

Dit jaar in slechts twee maanden tijd meerdere keren problemen gehad met KLM. Ik heb al behoorlijk wat gevlogen in mijn leven en nooit problemen gehad, enkel met KLM. Ik vlieg dan ook nooit meer met deze maatschappij.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Volgens mij is dat veel te belastend en stressvol voor jou. Je moet bovendien ‘volgzaam’ zijn in de zin dat je opdrachten van de purser moet opvolgen. Er is geen tijd/ruimte voor discussies.
Wat bedoel je er precies mee als je zegt dat je je af vraagt waarom meiden die er werken wel door de selectie zijn gekomen? Volgens mij zien ze er allemaal wel verzorgd uit maar je hoeft niet knap te zijn om stewardess te worden.
“RiRi” schreef:
21-09-2018 16:25
Ik heb toch wel een paar stevige KLM grondstewardessen gezien.
Terwijl men zegt dat de selectie erg streng is.

Dus? Mag een stewardess van jou alleen maar slank zijn en maatje 34 hebben?

De selectie kan best streng zijn, maar bestaat natuurlijk uit meer dan alleen maar het uiterlijk van een toekomstige stewardess. Deze stevige stewardessen die jij gezien hebt, voldeden dus gewoon aan de criteria voor de selectie.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:30
11.34% gewijzigd
TanteBedelia schreef:
21-09-2018 16:27
Klik even die link aan die ik heb neer gezet, maar wil je het hebben over de procedure of hoe de stewardessen er uit zien?
Procedure en ervaringen.
MinkeDeWit schreef:
21-09-2018 16:28
Volgens mij is dat veel te belastend en stressvol voor jou. Je moet bovendien ‘volgzaam’ zijn in de zin dat je opdrachten van de purser moet opvolgen. Er is geen tijd/ruimte voor discussies.
Ik heb nu ook een stressvolle baan (hotel).
Nectarinepit schreef:
21-09-2018 16:29
Dus? Mag een stewardess van jou alleen maar slank zijn en maatje 34 hebben?

De selectie kan best streng zijn, maar bestaat natuurlijk uit meer dan alleen maar het uiterlijk van een toekomstige stewardess. Deze stevige stewardessen die jij gezien hebt, voldeden dus gewoon aan de criteria voor de selectie.
Op de site staat dat je er verzorgd en een gezonde BMI moet hebben.
Dus als je wat steviger bent, zie je er volgens jou meteen niet meer verzorgd en representatief uit?

En daarbij, ook als je wat steviger bent, kun je een gezond BMI hebben.
Ik vind de dames die bij KLM werken knapper dan bij budget maatschappijen. Of komt het door die mooie blauwe uniform?
https://www.klm.com/jobs/nl/werken_in_d ... -ph_Other_

Wie zoeken wij?

Enthousiaste, hulpvaardige en positief ingestelde personalities. Heb je een open-mind en nieuwsgierige houding naar je omgeving, dan zou je in deze baan wel eens heel goed ‘je ei’ kwijt kunnen. Misschien voor een jaar (of twee) of voor lange tijd, dat maakt niet uit.

Maar eerst… de selectieprocedure
Op dit moment is de vacature gesloten. Klik hier om een jobalert aan te maken zodat jij als eerste wordt geïnformeerd over een nieuwe vacature. Ook raden wij je aan om onze website in de gaten te houden.
Titles

Wat vragen we van jou?

Je bent fulltime beschikbaar. We verwachten je vanaf het 4de kwartaal van 2018 op een basiscursus te kunnen plaatsen;
Je hebt minimaal een HAVO/MBO4 diploma, het originele diploma kan je overleggen tijdens de sollicitatieprocedure;
Je kunt goed zwemmen;
Je bent minimaal 21 jaar oud;
Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands en Engels;
Je bent tussen de 1.58m en 1.90m lang;
Je ziet er verzorgd en representatief uit;
Je hebt geen zichtbare piercings, tatoeages en tandversieringen;
Je bent bereid het KLM-uniform te dragen en de uniformvoorschriften te respecteren;
Je bent bereid en in staat om overal ter wereld te werken en te verblijven;
Tijdens een reservedienst moet je binnen één uur op Schiphol kunnen zij


....
Waar staat dat?
De eis is vziw confectiemaat 36-40. Je moet niet al te dik zijn, anders pas je niet door het gangpad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven