Werk & Studie alle pijlers

Kleurenblind en politiekeuring

27-09-2018 19:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wil graag bij de politie. Nu staat bij de eisen voor de keuring, dat je kleuren moet kunnen zien.

Nu komt hij op zeker niet door de bolletjestest, maar hij ziet wel verschillende kleuren. Nu weet ik dat mijn broer (helaas zit het in de familie) voor zijn beroep een alternatieve test kreeg (stroomdraad ontleden).

Weet iemand of de politie echt aan de bolletjestest vasthoudt of ook alternatieve testen heeft.

Uiteraard hebben we de vraag ook bij het selectiebureau neer gelegd, maar misschien zijn er hier ervaringsdeskundige.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Gaat dat om rood groen kleurenblind? Hoe gaat dat met stoplichten?
Geen antwoord op je vraag, maar mijn vader mocht er geen treinmachinist mee worden.
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
27-09-2018 19:11
Gaat dat om rood groen kleurenblind? Hoe gaat dat met stoplichten?
Geen antwoord op je vraag, maar mijn vader mocht er geen treinmachinist mee worden.
Dat lijkt me ook gevaarlijk ja. Wij kunnen nog zien wat boven en onder is, maar als je met hoge snelheid aan komt rijden, moet je van een afstand de kleur al kunnen zien lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
27-09-2018 19:11
Gaat dat om rood groen kleurenblind? Hoe gaat dat met stoplichten?
Geen antwoord op je vraag, maar mijn vader mocht er geen treinmachinist mee worden.
Dat weet ik inverband met de seinen. Maar hier gaat het er volgens mij om dat hij signalementen moet kunnen onderscheiden, wat ik begrijp. Dus wel kunnen zien dat iemand een groene jas aanheeft.
Such a beautiful place to be with Friends.
Het ligt misschien ook erg aan de functie? Voor blauw op straat lijkt het me niet handig, maar meldkamer, recherche, vreemdelingenpolitie etc geeft wellicht al minder problemen.
Ik neem aan dat je zoon nog steeds bij de politie kan, alleen zou hij dan niet iedere functie uit kunnen voeren.

Ik ken via via iemand in de electra die kleurenblind is, die doet dus alleen de dingen waarbij het geen probleem oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan toch gewoon de test down en horen wat ze er van vinden? Of het iets is waar hij op afgekeurd wordt, of dat ze het geen/een minder probleem vinden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
27-09-2018 22:43
Hij kan toch gewoon de test down en horen wat ze er van vinden? Of het iets is waar hij op afgekeurd wordt, of dat ze het geen/een minder probleem vinden?
Dit.
LadyMadonna schreef:
27-09-2018 19:11
Gaat dat om rood groen kleurenblind? Hoe gaat dat met stoplichten?
Geen antwoord op je vraag, maar mijn vader mocht er geen treinmachinist mee worden.
Weten dat het rode licht boven zit en het groene onder. Rijbewijs is ook geen probleem.
Bij treinen zit rood onder: https://www.spoorforum.nl/spoorforum/ph ... 5&start=48
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
27-09-2018 22:43
Hij kan toch gewoon de test down en horen wat ze er van vinden? Of het iets is waar hij op afgekeurd wordt, of dat ze het geen/een minder probleem vinden?
Dat is ook zeker het plan, maar de selectie vind pas over 6 maanden plaats. Mocht hij nu al weten dat, het toch niets wordt, kan hij zich op een andere opleiding gaan focussen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Hij moet zich sowieso op een andere opleiding focussen, de selectie is heel streng. Ik ken iemand, volledig gezond en helemaal fit, die vijf jaar achtereenvolgens zich heeft aangemeld en na drie jaar pas erdoor kwam.
Huh na drie jaar aangenomen maar 5 jaar aangemeld??

Dus twee haar aangemeld voor de keuring terwijl hij er al door was of hoe moet ik dat zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven