Werk & Studie alle pijlers

Collega die me niet meer groet

28-09-2018 11:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Wie heeft wel eens gehad dat je een conflict had met een collega waar je niks aan kunt doen en dat die collega je zelfs niet meer goedemorgen zegt. Ik kan zo'n hekel aan iemand hebben maar je kunt toch elkaar wel groeten. Mijn leidinggevende vindt het ook niet normaal maar ze wil het niet meer. Ik ben niet de zelfverzekerdste persoon dus het gaat vaak door mijj hoofd. Maar elke keer denk ik wel weer ik kan er niks mee. Ze wil niet eens met me praten maar ze zit wel 8 uur bij me in een ruimte. Gelukkig werken we niet samen.
Ja hoor, er was ook geen conflict. Die dame heeft zo haar buien. Erg vreemd
Ik blijf trouwens zelf wel gewoon hallo en dag zeggen. Zij is dan echt zo'n ontzettende kleuter die wegkijkt. Whatever.
Wat een onvolwassen manier van doen zeg. Accepteert jouw lg dat er bij jullie zo'n situatie blijft bestaan?

Ik heb je even geloept, het is wel veel kommer en kwel zeg. Zou het kunnen dat jij een wat grotere rol in dit verhaal hebt dan je hier opschrijft?
Mijn leidinggevende vindt het ook niet normaal maar ze wil het niet meer.
Ik zou dit gedonder niet willen hebben op mijn afdeling onder mijn leiding. Lekkere leidinggevende als hij\zij niet capabel is om dit probleempje definitief op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
28-09-2018 12:02
Wat een onvolwassen manier van doen zeg. Accepteert jouw lg dat er bij jullie zo'n situatie blijft bestaan?
Ja. Ik snap het ook niet. Hij zei al wil je met een derde erbij in gesprek. Maar waar moet ik het over hebben als ze het niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
28-09-2018 12:02
Wat een onvolwassen manier van doen zeg. Accepteert jouw lg dat er bij jullie zo'n situatie blijft bestaan?

Ik heb je even geloept, het is wel veel kommer en kwel zeg. Zou het kunnen dat jij een wat grotere rol in dit verhaal hebt dan je hier opschrijft?
Nee. Ik kan hier niks aan doen. Dat zegt zelfs mijn leidinggevende
Nou, dan niet. Niet druk om maken. Op werk zit je wel vaker met rare mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een infantiel gedoe zeg. Ik heb best collega's waar ik geen goede band mee heb maar dat hoeft ook niet altijd. We doen allebei ons werk, hebben contact waar nodig en gaan elkaar verder een beetje uit de weg,

Waar hebben jullie een conflict over?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
28-09-2018 12:06
Wat een infantiel gedoe zeg. Ik heb best collega's waar ik geen goede band mee heb maar dat hoeft ook niet altijd. We doen allebei ons werk, hebben contact waar nodig en gaan elkaar verder een beetje uit de weg,

Waar hebben jullie een conflict over?
Over dat ik iets heb gezegd over haar. Wat dus niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
28-09-2018 12:06
Nou, dan niet. Niet druk om maken. Op werk zit je wel vaker met rare mensen.
Is misschien wel het beste ja...
Ben je echt uit 1979? Laat toch gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat ben ik nie
Alle reacties Link kopieren
Wat kinderachtig.
Ik zou proberen om het probleem bij je collega te laten. Dàt is degene die niet normaal kan doen en zichzelf daardoor onmogelijk maakt. Jij kan en hoeft daar verder niks mee. Dus trek het je niet aan, laat je collega maar mokken en maak er zelf het beste van.
ouwewijsneus schreef:
28-09-2018 12:04
Mijn leidinggevende vindt het ook niet normaal maar ze wil het niet meer.
Ik zou dit gedonder niet willen hebben op mijn afdeling onder mijn leiding. Lekkere leidinggevende als hij\zij niet capabel is om dit probleempje definitief op te lossen.
Nou inderdaad.
Maar ik zou haar ook zoveel mogelijk links laten liggen. En trek het je niet aan. Zij is echt onprofessioneel bezig.
Echt heel naar zoiets. Ik werk op een redelijk groot kantoor en hier is ook iets dergelijks gaande. Mijn naaste collega en iemand van een verdieping hoger groeten elkaar niet en spreken niet .Dat levert soms heel vreemde situaties op, in werk overleg waar meerdere afdelingen bij betrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorig jaar een conflict met een collega, maar dan privé. We waren vriendinnen, maar opeens kregen we ruzie via de mail. Die we nooit hebben uitgepraat. We zitten in dezelfde ruimte, maar moeten bijna nooit samenwerken. Ze nam me iets erg kwalijk en met rust gelaten worden. Dus ontliep ik haar op het werk. Beiden groetten we niet, ik ging niet meer bij haar zitten in de pauze. Dat vond ze kinderachtig. Ze wilde een excuus van mij, voor iets dat ik niet gedaan had. Ze maakte er een drama van. Maar ik had zoiets: jij bent kwaad, jouw probleem. Drie maanden spraken we amper tegen elkaar. Pas na een half jaar was ons contact weer normaal. Praten over dagelijkse dingen. Alsof er niks gebeurd is. Behalve dat de vriendschap over is.
hondenmens wijzigde dit bericht op 28-09-2018 12:41
13.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
28-09-2018 12:04
Ja. Ik snap het ook niet. Hij zei al wil je met een derde erbij in gesprek. Maar waar moet ik het over hebben als ze het niet wil.
over waar het fout ging tussen jullie, en hoe het weer goed komt
Ik heb ook zo'n collega
Oudere vrouw die als enige in de wereld oprecht en eerlijk is en gewoon niet schijnheilig is, zoals alle andere mensen :facepalm:
Die heeft eenzijdige vetes, afwisselend steeds een andere.
Gelukkig kan ze maar een vete tegelijk uitvoeren. Ze denkt ook dat ze je een enorme gunst doet als zij je weer goedkeurt dus je weet al dat als ze een beetje toenadering zoekt ze eigenlijk steun zoekt naar een andere collega.
We laten haar altijd maar wat en af toe roept er een collega: nee niet naast bep zitten, die is boos op je.
Gaat ze weer boos weg, klaagt wat tegen mensen en heeft weer wat aandacht
Dat is het: aandacht. Jouw lg zou even met haar moeten zitten.
Niet prettig lijkt me dat voor het gehele team.
Dus anderen hebben vast ook lasthiervan. Van jullie onderlinge vete.
Zorg ervoor dat jij normaal blijft doen. Groet eventueel wel. Ga in ieder geval geen zieltjes winnen. Dan confronteer je je collega’s ermee en betrek je de anderen er bij. Zal het niet beter door worden.

Overigens is het echt een taak van je LG hoor omdat op te pakken. Blijkbaar lukt het jullie samen namelijk niet.
En waaraan of aan wie dat ligt doet niet ter zake. In deze zijn twee partijen die het voor een heel kantoor kunnen verzieken als het niet opgelost kan worden en dat zou zonde zijn. Voor julie én voor de organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Hier was dat ook zo. Moest van mijn leidinggevende eerst alleen met haar in gesprek, heb ik vriendelijk geweigerd want dat zou een welles nietes spelletje worden.

Uiteindelijk gesprek gehad met leidinggevende en haar. Dat loste in eerste instantie niets op. Uit dat gesprek bleek wel dat zij alleen maar uit onzekerheid handelde. Ze betrok alles, maar dan ook echt alles op zichzelf. Ze heeft het een tijdje laten bezinken en toen hebben we een 1 op 1 gesprek gehad waarbij ik eerlijk ben geweest (tot het harde af) en toen was het opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Dat is mij ook eens overkomen.
Komt de rayonmanager op onze locatie langs: “ moet even met je praten, jij en je collega hebben ruzie en ik moet het met jullie uitpraten”. Ik wist van niets!
Blijkt dat ze bij de HR heeft geklaagd dat ik met een buurvrouw van haar heb gepraat en dat nu haar hele straat weet dat ze in therapie is.
Vond het heel knap dat ze dacht dat die roddel van mij was. Ik wist niet eens dat ze in therapie was. Ik heb met haar buurvrouw gesproken omdat dat een oud schoolgenootje van me was en we hebben gewoon over het werk gehad.
Volgens mij heb je al eerder een topic geplaatst hierover, en zei vrijwel iedereen dat je het gewoon moet laten gaan. Wat wil je nog meer horen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook zo 1 op mijn werk vanaf dag 1 dat ik er werk negeert ze mij doet raar of doet rare stemmetjes als ik met een andere collega praat. Ik heb dat mens nog nooit wat gedaan... Je hebt er van die kleuters tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
dropje: gewoon achter haar rug als je haar passeert in hoestende bui BITCH zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven