Werk & Studie alle pijlers

Collega die overal een probleem van maakt.

30-09-2018 14:32 61 berichten
Ik werk nu enkele maanden als medewerkerleefomgeving in een woonzorgcentrum voor ouderen naar tevredenheid. Overal is wel wat en laat je wel wat, maar ik heb het hier erg naar mijn zin. Nu heb ik een collega die om de kleinste dingetjes al moeilijk kan doen. Bijv iemand heeft de late dienst gehad, met daarbij de broodmaaltijd ‘s middags en is vergeten om in de huiskamer de vuilniszak uit de prullenbak te halen. Krijg je meteen op het medewerkersportaal een berichtje van haar, ik vindt het zo vervelend om te moeten zeggen, maar de vuilniszak is er niet uitgehaald. Nou moet ik dat weer doen en vindt ik erg vervelend. Gisteren op zaterdag krijg je op datzelfde medewerkersportaal een berichtje dat ze de schrobmachine wil gebruiken in haar dienst en iemand is de stekker er vergeten in te doen en het apparaat is leeg, nu kan ze ‘m niet gebruiken. We werken pas sinds een aantal weken met dit apparaat en iedereen die er mee moet werken, moet nog leren omgaan met deze schrobmachine. Dus dit kan in mijn ogen gebeuren. Maar zij is over de zeik. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik probeer er niet veel aandacht aan te schenken en het maar te laten voor wat het is. Ze denkt dat gezien haar grotere contract als andere collega’s en mij, ik ben belangrijker en ben onmisbaar. Althans zo zie ik het en andere collega’s ook. Ook heb ik het idee dat ze als ze bijv om half 3 ‘s middags met een dienst moet beginnen al een uur/anderhalf uur eerder aanwezig is. Of ze deze uren ook schrijft weet ik niet. Wel zit ik in sommige diensten soms te stressen om bepaalde taken af te krijgen en dan wel eens loop te klagen dat je teveel taken hebt in een kort tijdsbestek. Terwijl zij dat nooit doet. Tja als je ook ruim een uur eerder begint dan lukt mij het ook allemaal wel. Ben van plan om op een subtiele manier eens te informeren bij onze leidinggevende hoe een ander wel deze taken in deze bepaald