Werk & Studie alle pijlers

oncollegiaal?

30-09-2018 16:33 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik werk als bedrijfsleider in een drogist. Nu heb ik een probleem met mijn assistent. Zij is sinds kort doorgegroeid van verkoper naar een leidinggevende functie, maar ik blijf eindverantwoordelijke.

Nu is zij lid van een sportvereniging en heeft wedstrijden op de zaterdagen. Als leidinggevende heb ik recht op een roostervrije zaterdag per maand, en welke zaterdag dat is wil ik graag zelf kiezen ivm feestjes en dergelijke. Zij maakt hier een groot probleem van aangezien zij 1x per maand dus niet kan sporten omdat ze mij moet vervangen. Ik heb met haar afgesproken dat ik de 1e zaterdag van de maand vrij neem ipv willekeurig zodat zij dit bij de sport kan aangeven.

Nu is er vorige week een dierbaar persoon overleden van een verkoper uit ons team. Hij wou graag de zaterdag vrij omdat hij moeite heeft met het verlies. Omdat we op het moment te weinig weekend medewerkers hebben vroeg ik mijn assistent om zijn dienst over te nemen. Mijn assistent zei dat ze dat niet wou uit eigen belang en liever ging sporten. Ik ben daar best boos over geweest tegenover haar omdat ik de verkoper geen vrij kon geven als er geen geschikte vervanger was. Ik heb haar oncollegiaal genoemd en dat behalve een sportteam ze ook een werkteam heeft waar ze dingen voor over moet hebben. Mijn assistent vind dat ik haar niet kan verplichten om op meerdere zaterdagen te werken ongeacht welke reden dan ook. Of het nu een feestje betreft of het overlijden van iemand anders. Ze vond het lullig voor de verkoper maar had geen zin om haar vrije zaterdag op te offeren. Nu hébben we een soort van ruzie en is de verstandshouding verslechterd. Wat vinden jullie?
Waarom kon jij niet invallen voor de betreffende verkoper?
Is die assistente de enige die geschikt is om in te vallen? Heb je het de anderen ook gevraagd?
Alle reacties Link kopieren