Werk & Studie alle pijlers

Wijzigen werklocatie buiten woonplaats, wat te doen?

03-10-2018 07:59 22 berichten
Goed, ben er even voor gaan zitten, om toch de complete zorg /verhaal te delen. Probeerde rekening te houden met de leeslengte, maar wordt niet gewaardeert :). Het gaat/ging er in ieder geval om of iemand advies had wat te doen, niet om de discussie of ik mij teveel zorgen maak, en of ik wel of niet geschikt ben als moeder.
Ik hoef hier geen antwoord meer op, hoor, maar voor anderen die misschien met hetzelfde zitten zal ik het nog even uiteen zetten.

Binnenkort ga ik 5 maanden met verlof. Ik heb dan ongeveer 6 weken gewerkt op een locatie van mijn werkgever die in mijn woonplaats ligt. Ik werk al een aantal jaar voor deze werkgever. Ik ben hier express in mijn woonplaats gaan werken 2 maand geleden: zij wilden mij graag daar hebben en ik wilde heel graag in mijn woonplaats werken. Al een tijdje, omdat ik toen al een tijdje een kinderwens had en graag dichter bij huis wilde werken. Oorspronkelijk was mijn idee om bij de concurrent te gaan werken, omdat deze meer opties hebben dichter bij huis. Mijn werkgever heeft alleen deze locatie. Toen mijn werkgever mij benaderde voor deze locatie ben ik daar toch in mee gegaan, omdat ik de werkwijze ken en het qua overgang minder heftig zou zijn dan bij een nieuwe werkgever.

Misschien zijn het de zorgen vanuit zwangerschapshormonen, ik wordt voor het eerst moeder, meteen van 2 en vind dat best spannend. Is dat zo ongewoon?
In de ochtend zal het best zwaar zijn denk ik met borstvoeding geven voor 2. Kinderopvang en naar werk gaan etc. Ik was dus blij dat ik in mijn woonplaats ben gaan werken.
Vannacht bekroop mij echter de zorg, omdat ik mijn werkgever ken en dit is eerder gebeurd bij een andere: straks willen ze mijn vervanger nog daar houden en willen ze mij op een andere plek hebben. Mijn vervanger werkt daar straks namelijk langer dan ik zelf. Zij namelijk 5 maanden, en ik iets van 2.