Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen of niet

03-10-2018 12:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een groot dilemma. Sinds enkele maanden heb ik een baan in de branche waarin ik altijd heb willen werken en inhoudelijk is mijn werk uitdagend en ook heel leuk. Alleen ben ik nog nooit zo ongelukkig geweest als nu. Ik twijfel ontzettend of ik wel moet blijven werken voor dit bedrijf en wil heel graag een beslissing nemen. Hieronder de plus en minpunten.


Pluspunten:
Leuk werk en veel variatie;
Paar leuke collega’s waar ik het goed mee kan vinden;
Goed salaris

Minpunten:
-Ik ga elke dag met tegenzin naar het werk en heb heel veel werkstress, ben een aantal keren voor schut gezet door de werkgever en ben soms zo bang dat het weer gebeurd;
- mijn relatie met de werkgever is eigenlijk heel slecht. Het is ontzettend moeilijk om te communiceren met elkaar omdat er niet wordt geluisterd naar mij;
- er wordt veel geroddeld. Ik heb sterk het gevoel dat de werkgever mij zwart maakt onder bepaalde collega’s waar ze het prive goed mee kan vinden. Details van gesprekken die in vertrouwen gevoerd zijn blijken bekend te zijn onder andere collega’s, het is een redelijk klein bedrijf dus de roddels verspreiden zich snel;
-alles wat ik doe, zeg of voorstel is per definitie fout en wordt tegengesproken

WT zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Andere baan zoeken
Alle reacties Link kopieren
Zit je nog in je proeftijd? Ander werk zoeken, dit wordt m niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een andere baan zoeken. Dit soort omgevingen zijn, op korte of lange, termijn slecht voor je.
Oh, slechte werksfeer zou voor mij exit zijn. Dat vind ik veel belangrijker dan de inhoud van het werk.


Je bent nu werkzaam binnen de branche waar je in terecht wilde komen, dus zou ik verder gaan kijken met deze ervaring op zak.
Eerst in gesprek gaan met je werkgever, kijken of je er onderling uit kunt komen.
Zo niet, dan zou ik inderdaad verder kijken.

Wanneer loopt je contract af?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-10-2018 12:05
Eerst in gesprek gaan met je werkgever, kijken of je er onderling uit kunt komen.
Zo niet, dan zou ik inderdaad verder kijken.

Wanneer loopt je contract af?
Die loopt nog zeven maanden
Boogschuttertje89 schreef:
03-10-2018 12:08
Die loopt nog zeven maanden
Kun je tussentijds weg eigenlijk? Dat moet specifiek vermeld staan in de CAO of het arbeidscontract.
Je werk is dus enkel in theorie leuk, in de praktijk niet? Ik zou verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je opzich wel het werk doet dat bij je past, maar je net pech hebt met het bedrijf waar je in bent beland!

Ik zou zéker verder kijken naar een andere baan. Misschien hetzelfde soort werk maar dan juist in een klein bedrijfje als je nu in een groot bedrijf werkt of vice versa.

Je hebt nu werkervaring in deze branch, dus grote kans dat je wel snel iets zult vinden!
Je hebt drie weken geleden al een topic over precies deze zelfde vraag geopend.
Je schreef toen dat de banen niet voor het oprapen liggen in je branche.
En je hebt de OP verwijderd. (Mag niet!)

Nu opnieuw een topic dat je ongelukkig bent op het werk en het liefst zou vertrekken.
Meisje toch.
Je had toch al goede adviezen gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Sls je werkgever niet naar he luistert, roddelt over je en te kakken zet, hoef je je denk ik niet ongerust te maken dat he contract verlengd wordt.
Sterker nog, ik zou eens informeren wanneer hij het wil ontbinden, want dat je wel respectvol behandeld wil worden.
Als werkgever vindt dat je niet voldoet, dat er andere manieren zijn ipv dit middelbare schoolgedrag.
Sterkte en zsm iets anders zoeken.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Ipv meteen denken aan ontslag nemen ( als dat al kan voor einde contract?) gewoon beginnen met andere baan zoeken? Of is dat te moeilijk gedacht?
Lucifer2018 schreef:
03-10-2018 15:28
Ipv meteen denken aan ontslag nemen ( als dat al kan voor einde contract?) gewoon beginnen met andere baan zoeken? Of is dat te moeilijk gedacht?
Ja, want je hebt weinig aan een nieuwe baan als je pas over 7/8 maanden bij je huidige werkgever weg mag. Dat zou ik dus als eerste uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de werkgever hierop aanspreken. Wat een idioot gedrag zeg. Hij mag best weten dat dit niet oke is.
En ondertussen natuurlijk een andere baan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare werkgever. Ik zou op zoek gaan naar een andere baan (in dezelfde branche).
Alle reacties Link kopieren
Volgens je vorige topic over precies hetzelfde onderwerp ben je al een paar weken volop aan het solliciteren, dus vanwaar dezelfde vraag?
En weet je zeker dat je zelf niet gewoon matig in je vel zit? Topic nummer 3 van deze maand gaat dan weer over je vriend die niet liefdevol genoeg is. Je lijkt in zn algemeenheid weinig tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven