Werk & Studie alle pijlers

Verzoek om meer contract uren

06-10-2018 07:07 17 berichten
Hallo allen,

Ik heb een min-max contract 10-16uur.
Afgelopen maanden heb ik gemiddeld 32uur en meer gewerkt per week.
Nu wil ik geen groter contract a 30 uur.

Maar zou wel graag 20uur willen. Nu mag ik een verzoek indienen volgens cao om contract uren op te hogen.

Maar hoe doe ik dat? Per mail of mondeling?
En hoe vraag je dan zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Altijd ook op papier dus mondeling en op papier en vraag ook of men schriftelijk en gemotiveerd op je verzoek reageert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst even een gesprekje aangaan.

Maar even een vraagje: hoe gaat het in zijn werk met salaris uitbetalen bij een min-max contract? Stel je werkt 4 weken achter elkaar 10, 8, 14 en 10 uur. Krijg je dan na 4 weken of per maand wat je precies gewerkt hebt uitbetaald? Of gaat dat toch anders?
Alle reacties Link kopieren
Het idee van een min-maxcontract is toch dat je niet minder of meer dan dat aantal uur werkt? Hoe kun je dan 32 uur werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit destijds mondeling gedaan, Als dat was afgewezen had ik het alsnog schriftelijk ingediend, maar dat is ook wel een beetje zoals het hier de norm is. Ik heb ook een fatsoenlijke werkgever en ben zelf niet onredelijk.

Je onderhandeling staat of valt vaak met je kennis van je positie. Oftewel je moet zelf goed weten waar je staat en wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Dit zal de zorgsector wel zijn

Heb je het wel uitbetaald gekregen?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-10-2018 08:48
Ik zou eerst even een gesprekje aangaan.

Maar even een vraagje: hoe gaat het in zijn werk met salaris uitbetalen bij een min-max contract? Stel je werkt 4 weken achter elkaar 10, 8, 14 en 10 uur. Krijg je dan na 4 weken of per maand wat je precies gewerkt hebt uitbetaald? Of gaat dat toch anders?
Bij ons is het gebruikelijk dat je dan (aan het eind van) de eerst volgende maand de daadwerkelijk gewerkte uren krijgt uitbetaald. Ik krijg op 27 oktober mijn uren van september zeg maar...

TO, bij ons zou ik een bericht sturen. Maar dat komt omdat mijn leidinggevende altijd druk is, ze 'in de wandelgangen' weinig ruimte heeft voor soort dingen en een gesprek plannen lastig is met onze werkzaamheden. Oh, en met een bericht reageert ze niet vanuit haar eerste emotie en dat is vaak beter voor beiden ;-)

Ik weet trouwens niet of je ook een kleine verhoging van je uren kan claimen. Na 3 maanden kun je de gemiddelde uren van die maanden claimen maar dat wil je schijnbaar niet... Of minder ook kan dat weet ik niet...
Gsleutel, ze mogen mij ook 28uur geven maar dat gaan ze sowieso nooit doen. Allemaal kleinere contracten is de norm tegenwoordig.
Inderdaad zorgsector, uren van september worden in oktober uitbetaald.


Trotter min uren “moet” je werken en die worden altijd uitbetaald. Ze mogen je inzetten tot de max uren. Je mag meer dan je Max uren werken en deze worden gewoon uitbetaald.(je mag ze ook laten staan en ben je bv een keer een 2 weken tussendoor vrij want dan wordt je niet of minder ingepland de maand erop)

Ik werk dus veel meer dan de min en max uren in mijn contract.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
06-10-2018 10:12
Bij ons is het gebruikelijk dat je dan (aan het eind van) de eerst volgende maand de daadwerkelijk gewerkte uren krijgt uitbetaald. Ik krijg op 27 oktober mijn uren van september zeg maar...
Bedankt, kun je me ook nog zeggen hoe het zit met vakantiedagen? Hoe kun je die berekenen als je geen vast aantal uren per week werkt?

To, ben je er al achteraan gegaan?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
09-10-2018 10:35
Bedankt, kun je me ook nog zeggen hoe het zit met vakantiedagen? Hoe kun je die berekenen als je geen vast aantal uren per week werkt?

Dan krijg je gewoon 5 keer het minimum aantal uren (als je collega's ook vijf weken verlof per jaar krijgen) en hoef je ook maar het minimum aantal uren op te nemen als je op vakantie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
09-10-2018 15:09
Dan krijg je gewoon 5 keer het minimum aantal uren (als je collega's ook vijf weken verlof per jaar krijgen) en hoef je ook maar het minimum aantal uren op te nemen als je op vakantie gaat.
Dat is ook eigenlijk wel logisch ;) Ik heb wel ergens iets anders gelezen, maar dat klonk een beetje vreemd. Thanks!
Mondeling heb je 0 bewijs.

Schriftelijk heb je bewijs én moeten ze al met een stevige motivatie komen waarom ze je niet meer uren zouden geven als je kennelijk zowat elke week het dubbele werkt.

Kan je bijvoorbeeld ook inzetten op een min-max van 16-24 uur ipv de strakke 20?
Als je dan toch es een week minder uren wil draaien of vakantie wil nemen, is het minder moeilijk en goedkoper in verlofuren.
Ik zou zeker gebruik maken van rechtsvermoeden en zo meer uren claimen. Want wat ik begreep is dat als je ziek wordt je alleen je minimale uren krijgt en dus niet de uren die je normaal zou werken. Kortom ik zou zorgen dag die minimale uren omhoog gaan.
Ik heb volgende week afspraak met mijn leidinggevende. Ik ga vragen om mijn minimale uren omhoog te halen.
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
09-10-2018 16:54
Ik zou zeker gebruik maken van rechtsvermoeden en zo meer uren claimen. Want wat ik begreep is dat als je ziek wordt je alleen je minimale uren krijgt en dus niet de uren die je normaal zou werken. Kortom ik zou zorgen dag die minimale uren omhoog gaan.
Ik geloof dat ze dan het gemiddelde van de afgelopen 13 weken moeten betalen. Hoe het precies zit weet ik niet zeker.
Hannie85 schreef:
13-10-2018 19:41
Ik geloof dat ze dan het gemiddelde van de afgelopen 13 weken moeten betalen. Hoe het precies zit weet ik niet zeker.
Is dat zo? Ik zal dat eens uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
18-10-2018 22:59
Is dat zo? Ik zal dat eens uitzoeken.
Gebruikelijk is een gemiddelde van het aantal gewerkte uren in de laatste 13 weken, ook werkelijk je opgebouwde vakantie-uren laten uitbetalen tijdens vakantie anders heb een (veel) lager gemiddelde. Wel verstandig om je eigen CAO er nog even op na te slaan, wat in de meeste sectoren gehanteerd wordt, heb je vanzelfsprekend niet ook in de zorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven