Werk & Studie alle pijlers

Te vrolijk

08-10-2018 22:44 58 berichten
Hoihoi, dar zijn we weer.

Ik wil graag even mijn ei kwijt.

Ik werk sinds 2 maanden bij de textielsuper, als assistent filiaalmanager in opleiding.

Ze zijn altijd positief over mij geweest. Natuurlijk wel eens met dingen waar ik op moet letten/ wat ik beter kan doen enz.

Maar vanochtend werd ik ineens gebeld door mijn leiding of ik even op gesprek wilde komen.
Ik dacht nou prima. Dan krijg ik eindelijk te horen naar welk filiaal ik definitief zou gaan.

Maar het werd een gesprek waar ik niet op voorbereid was.

Ik heb 2 keuzes.
1) ontslag nemen voor zaterdag a.s. dan is mijn proeftijd afgelopen.
2) terug naar verkoop medewerker.

En waarom..... omdat ik te vrolijk ben op mijn werk. Ik zeg iedereen vrolijk gedag, en ben ook vrolijk bij de kassa. Help elke klant die dat wilt/behoefte aan heeft.En dat scheint niet goed te zijn. Ik doe het al jaren zo, en ik heb er nog nooit klachten over gehad.
Dit is gewoon wie ik ben. En dat ik niet volwassen genoeg ben om deze functie te kunnen doen. Die viel helemaal rauw op mijn dak.

Ik voel mij behoorlijk k$t, en weet even niet wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
O_o

Stom, zeg. Je doet het ook niet gauw goed..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Ben je daar sinds 2 maanden in dienst of heb je sinds 2 maanden een nieuwe functie?

Ontslag nemen moet je sowieso niet doen!! Wat voor contract heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn je niet waard! Hordes winkels waar een dame als jij zeer gewenst en gewaardeerd zou zijn. Dit is een excuus. Hard maar neem je verlies en verander aub jezelf niet! Ontslag nemen, nooit doen! Zij moeten maar met een gegronde reden komen en dat zwart op wit zetten.
Elza84 schreef:
08-10-2018 22:47
Ben je daar sinds 2 maanden in dienst of heb je sinds 2 maanden een nieuwe functie?

Ontslag nemen moet je sowieso niet doen!! Wat voor contract heb je?
2 maanden in dienst. Sorry.

Ik heb nu een tijdelijk contract van 2 maanden. Die loopt zaterdag af. Daarna zou ik een vast contract krijgen.
Dit is wel de lulligste smoes die ik ooit heb gehoord, serieus te vrolijk? Ik denk dat ze gewoon een smoes moeten verzinnen om van je af te komen, nare winkel zeg.
Dit kan toch niet het hele verhaal zijn?

Iets gaat er volgens je leidinggevende niet goed in het contact met anderen. Heeft hij ook concrete voorbeelden gegeven?
RégineFilange schreef:
08-10-2018 22:51
Dit kan toch niet het hele verhaal zijn?

Iets gaat er volgens je leidinggevende niet goed in het contact met anderen. Heeft hij ook concrete voorbeelden gegeven?
Ik doe te vrolijk aan de kassa. En dat is voor de medewerkers irritant om naar te luisteren.

Zo heeft zij dat gezegt
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lceetje post_id=29106380 time=1539031813 user_id=229475]
2 maanden in dienst. Sorry.

Ik heb nu een tijdelijk contract van 2 maanden. Die loopt zaterdag af. Daarna zou ik een vast contract krijgen.

Dus als jij geen ontslag neemt heb je volgens mij gewoon een vast contract as zaterdag.
Normaal mag je iemand niet zonder gegronde reden ontslaan natuurlijk, maar hoe dat in een proeftijd zit weet ik eigenlijk niet. Waarom ontslaan zij je niet als ze van je af willen, dat snap ik niet.
RégineFilange schreef:
08-10-2018 22:51
Dit kan toch niet het hele verhaal zijn?

Iets gaat er volgens je leidinggevende niet goed in het contact met anderen. Heeft hij ook concrete voorbeelden gegeven?
Dit denk ik ook. Welke voorbeelden zijn er gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik eens wat meer vrolijke mensen tegen kwam achter de kassa!

Het is dus duidelijk dat ze na je proeftijd niet verder met je willen gaan, dit is dan wel een vreemde reden. Of mag je als verkoopster wel vrolijk zijn maar als leidinggevende niet ?
Ik zat idd ook al te denken. Ik moet gewoon een stuk chagerijn zijn achter de kassa.

En ja als leiding moet je natuurlijk wel wat serieuzer zijn. Maar dat ben ik ook. En alles komt netjes af wat ze van mij vragen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gel*l van de bovenste plank.

Weet je wat het probleem is? Niet dat je 'te vrolijk' bent.
Maar dat je assistent-filiaalmanager in opleiding bent én je contract loopt af.

Als ze je aanhouden, is die opleiding een keer afgelopen en wordt je assistent-filiaalmanager. En daar hebben ze geen zin in. Óf het kost ze teveel, of het neefje van iemand wil graag dat baantje, of de oude assistent-filmanager wil niet weg ... noem maar op.

Ze willen gewoon wel jou, maar terug naar een lagere functie. Dat lukt ze niet bij een gewone contractverlenging en daarom proberen ze het zo.

Als ik jou was, zou ik ze dat in het gezicht zeggen.
De economie trekt aan; je bent AssManagerInOpleiding en of dat bij deze winkel is, is aan henzelf.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar specifieke voorbeelden vragen. Het verhaal van "te vrolijk" klinkt als een kulverhaal, hiet zit vast iets anders achter. Iets waar jij niks mee te maken hebt.
gekopreizen schreef:
08-10-2018 23:00
Ik zou naar specifieke voorbeelden vragen. Het verhaal van "te vrolijk" klinkt als een kulverhaal, hiet zit vast iets anders achter. Iets waar jij niks mee te maken hebt.
Ik weet het niet , en wil het eigenlijk ook niet weten.

Morgen werk ik met haar en dat gaat ze mijn observeren of ik dan wel "gewoon " kan doen
Alle reacties Link kopieren
Vervelend als zo'n gesprek een heel andere wending neemt dan dat je had zien aankomen. En ook vreemd dat je hier niet eerder in je proeftijd op aangesproken bent, dan kon je nog proberen iets te veranderen.

Is het niet zo dat te vrolijk eigenlijk is: te aanwezig? Bijvoorbeeld dat je een enthousiast maar onbewust hard stemgeluid hebt/hard lacht en zo?
Dat is het enige waar ik zo gauw aan denk bij te vrolijk..
dagdromer1986 schreef:
08-10-2018 23:04
Vervelend als zo'n gesprek een heel andere wending neemt dan dat je had zien aankomen. En ook vreemd dat je hier niet eerder in je proeftijd op aangesproken bent, dan kon je nog proberen iets te veranderen.

Is het niet zo dat te vrolijk eigenlijk is: te aanwezig? Bijvoorbeeld dat je een enthousiast maar onbewust hard stemgeluid hebt?
Dat is het enige waar ik zo gauw aan denk bij te vrolijk..
Nee ik heb geen harde stem, was het maar waar.
Ik hoor altijd dat ik harder moet praten. Dus dat is het niet
Ze hebben gewoon geen zin om je een vast contract te geven als assistent en zoeken een idiote nonsens-smoes.

Hoe hard heb je het geld nodig?
Ik zou namelijk héél snel wegrennen van dit bedrijf. Blijven tot zaterdag en dan houdt het op. En geef je zaterdag een vrolijk feestje in de winkel voor je vertrek.

Ofwel neem je de verkoops-functie tijdelijk aan, maar ga je daarnaast dus ook solliciteren.
Lceetje schreef:
08-10-2018 22:53
Ik doe te vrolijk aan de kassa. En dat is voor de medewerkers irritant om naar te luisteren.

Zo heeft zij dat gezegt
Bah wat een nare winkel. Knap datje vrolijk kunt zijn tussen chagrijnige of kille collega's. Ga ergens anders solliciteren, deze winkel heeft met een dergelijke bedrijfsethiek weinig toekomst.
je werkt er twee maanden en je bevalt niet.
Belg007 schreef:
08-10-2018 23:06

Hoe hard heb je het geld nodig?

Ofwel neem je de verkoops-functie tijdelijk aan, maar ga je daarnaast dus ook solliciteren.
Ik heb het geld wel nodig. Ik wil graag op mijzelf gaan wonen.

Ik denk dat ik dat ook maar doe ja, gewoon verkooper, en ondertussen verder zoeken.

Maar ja ik ga dan wel zo 2 tot 400 euro minder verdienen.
Overigens ...
Is het als gewone verkoopster ineens geen probleem dat je vrolijk bent?

Want dan is hun kritiek toch helemaal geschift?
Ineens zou je dan volgens hen wel voldoen in de winkel, terwijl als je het kaartje "assistent-filiaalmanager" draagt - wat voor de meeste klanten weinig verschil maakt - niet voldoet?


ik zou in elk geval zo snel mogelijk rennen!
Is het nu deze week dan wel binnen dit en een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Als je voorlopg als verkoopster blijft werken mag je wel oppassen dat ze bepaalde assistent-in-opleiding-klusjes niet alsnog op je afschuiven voor minder salaris.
Ze vragen in veel winkels mensen, solliciteren en wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
Lceetje schreef:
08-10-2018 23:10
Ik heb het geld wel nodig. Ik wil graag op mijzelf gaan wonen.

Ik denk dat ik dat ook maar doe ja, gewoon verkooper, en ondertussen verder zoeken.

Maar ja ik ga dan wel zo 2 tot 400 euro minder verdienen.
Ben je aangenomen ter aanvulling van de filiaalmanager of ter vervanging van?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Maar het probleem is dat ik dan weer zonder werk kom te Zitten, en dat thuis ga zitten niks doen.

Dit heb ik al eerder gehad. En daar werd ik echt niet gelukkig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven