Werk & Studie alle pijlers

Ziek gemeld

11-10-2018 11:41 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb me gisteren laten inenten tegen hepatitis A+B en DTP. Sinds vannacht heb ik erg last van bijwerkingen: hoofdpijn, grieperig, erge pijn in mijn armen en koorts. Ik heb vrijwel niet geslapen en al heb ik geen koorts meer, het zou niet lukken om 9 uur te werken (hele dag staan, met eten in de weer, mensen helpen etc). Daarom heb ik me ziekgemeld. Maar nu moet ik naar de apotheek voor mijn anticonceptie en ga dan meteen voor de malariapillen. Ik ben alleen thuis dus niemand kan het voor mij halen. Ik heb het nu wel echt nodig.

Hoe groot is de kans dat er een arbo arts langs komt als je eigenlijk nooit ziek bent in 4 jaar tijd (misschien 4 keer). En mag ik überhaupt uit huis? Ik voel me niet goed genoeg om 9 uur te werken maar ik kan wel even 10 minuten van huis om iets te halen..

Ik maak mezelf een beetje gek denk ik :D

Dankjewel voor het lezen alvast :)
anoniem_367259 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 11:42
Reden: Spelfout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, je maakt jezelf inderdaad wel erg druk haha. Voor een dagje ziek gaan ze echt geen arbo-arts sturen.
Het is niet zo dat je als je ziek bent de hele dag binnen moet blijven oid.
Alle reacties Link kopieren
Ieder bedrijf heeft een eigen verzuimprotocol met daarin de tijden waarbinnen ze verwachten dat je thuis bent. Hier op het forum zal je dus vast niet het goede antwoord krijgen. Maar controle aan huis wordt niet vaak gedaan, hooguit telefonisch. Als ze op je werk je mobiele nummer hebben en je neemt je telefoon mee, dan loop je volgens mij niet erg veel risico, maar je kan en mag hierin niet op mijn mening afgaan!
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
11-10-2018 11:43
Jeetje, je maakt jezelf inderdaad wel erg druk haha. Voor een dagje ziek gaan ze echt geen arbo-arts sturen.
Haha ja daar ben ik ook bang voor, het is dat ze laatst een arbo arts naar een collega gestuurd hadden die erg veel ziek was, daarom blijft het door mijn hoofd spoken.
Alle reacties Link kopieren
1. de arboarts komt echt niet langs
2. natuurlijk kun je even naar de apotheek (maar dat kun je ook morgen doen, als je weer naar je werk gaat)
Er komen anno nu geen arbo artsen langs. Je moet hooguit bellen (of wordt gebeld) en pas als je 6 weken ziek bent moet je 'ns langs komen. Neem aan dat jij morgen gewoon weer beter bent.
Alle reacties Link kopieren
Meestal komt een arts pas langs als de werkgever dat verzoek uitzet. Het ligt dus aan je werkgever hoe hij je verzuim inschat en of hij je gelooft.
Wel of niet thuis moeten blijven staat meestal opgenomen in je arbeidsvoorwaardenboekwerk. Dat verschilt per werkgever.

Heb zelf een werkgever meegemaakt die wel meteen een arts stuurde. Stond onder de douche (door mijn rug gegaan) en was er niet snel genoeg bij om open te kunnen doen. Heeft voor veel problemen gezorgd, dat weet ik nog wel, inclusief een officiële waarschuwing.

Beterschap.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Wenteleef schreef:
11-10-2018 11:45
Haha ja daar ben ik ook bang voor, het is dat ze laatst een arbo arts naar een collega gestuurd hadden die erg veel ziek was, daarom blijft het door mijn hoofd spoken.
dan ga je toch gewoon niet de deur uit, als je dat rust geeft
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal alvast voor deze geruststellende berichten :) ik denk dat het slaaptekort mij een beetje teveel laat nadenken hierover. Ik ga morgen gewoon weer werken, neem aan dat ik me dan gewoon weer normaal voel.
Alle reacties Link kopieren
Wenteleef schreef:
11-10-2018 11:45
Haha ja daar ben ik ook bang voor, het is dat ze laatst een arbo arts naar een collega gestuurd hadden die erg veel ziek was, daarom blijft het door mijn hoofd spoken.
Dat is toch echt wat anders dan 4x in 4 jaar tijd ziek zijn. Je moet als je ziek bent toch ook echt soms medicijnen halen, naar de dokter, de boodschappen doen. Zolang je telefonisch bereikbaar bent is er inderdaad niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Meestal bezorgt de apotheek de medicijnen ook gewoon thuis wanneer je dat vraagt.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
11-10-2018 12:03
Meestal bezorgt de apotheek de medicijnen ook gewoon thuis wanneer je dat vraagt.
Dan moet je daarvoor dan wel echt een gegronde reden voor hebben hoor (slecht ter been, niet uit huis kunnen na een operatie oid etc). Zou eruit zien als iedereen het zomaar zou kunnen laten thuisbezorgen.
Ik was een keer 2 dagen ziek en toen ik me beter meldde bij mijn werkgever vroeg ik of ik dat ook bij UWV moest melden dmv beter meld lijn. Nee dat hoefde niet want ze wachten daar altijd een paar dagen mee.

En hier bezorgt de apotheek echt niet zomaar thuis. Daarvoor moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wat wel kan bij mijn apotheek is je herhaalrecepten online bestellen en die worden wel thuisbezorgd, soort webwinkel idee. Maar mijn apotheek is een service apotheek en die zijn landelijk dus die 'webwinkel' zal wel ergens centraal gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Als je morgen gaat werken dan kan je dan toch je medicatie ophalen?. Waarom op je eerste ziektedag toch naar buiten gaan. Kan me voorstellen dat als collega"s je zien, dat best vreemd vinden.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
11-10-2018 12:18
Als je morgen gaat werken dan kan je dan toch je medicatie ophalen?. Waarom op je eerste ziektedag toch naar buiten gaan. Kan me voorstellen dat als collega"s je zien, dat best vreemd vinden.
Ik vind het al vrij vreemd dat je je ziek meld.
Je hebt de spuiten duidelijk gekregen omdat je op vakantie gaat, waarom moet je werkgever daar de dupe van zijn?
Froezel schreef:
11-10-2018 12:18
Als je morgen gaat werken dan kan je dan toch je medicatie ophalen?. Waarom op je eerste ziektedag toch naar buiten gaan. Kan me voorstellen dat als collega"s je zien, dat best vreemd vinden.
Waarom is het vreemd om naar buiten te gaan als je ziek bent? Als ik ziek ben zal ik toch echt naar buiten moeten kruipen om eten te kopen bijvoorbeeld, niemand anders die het doet. Even snel wat kopen of langs de apotheek is natuurlijk niet vergelijkbaar met een hele dag werken.
granny71 schreef:
11-10-2018 12:29
Ik vind het al vrij vreemd dat je je ziek meld.
Je hebt de spuiten duidelijk gekregen omdat je op vakantie gaat, waarom moet je werkgever daar de dupe van zijn?
Ze is toch hartstikke ziek?? Moet ze halfdood neervallen voor ze zich ziek mag melden van jou? Wat boeit het nou wat de reden is dat ze ziek is, het verandert niks aan het feit dat ze niet kan werken.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
11-10-2018 12:29
Ik vind het al vrij vreemd dat je je ziek meld.
Je hebt de spuiten duidelijk gekregen omdat je op vakantie gaat, waarom moet je werkgever daar de dupe van zijn?
Ik had ook niet verwacht dat ik er zoveel last van zou krijgen. Normaal ben ik eigenlijk nooit ziek namelijk, en als ik me niet lekker voel ga ik toch naar werk. Nu ging het gewoon echt niet. Ook omdat ik met gasten en eten werk denk ik niet dat het handig was om te gaan werken :(
@Wenteleef, als je naar buiten moet als je ziek bent om voor jezelf te zorgen, zul je dat gewoon moeten doen :) echt niks om je druk over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net even langs de apotheek geweest, er is niemand langs geweest zover ik weet en niemand gebeld. Paniek om niks dus :) dankjewel voor alle reacties :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
anoniem_367259 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 12:40
Reden: Dubbel
96.55% gewijzigd
Wij hebben twee dagen per jaar dat je zonder (huis)doktersattest thuis mag blijven. Twee collega’s van me hebben, terwijl ze zo’n ziektedag hadden, toch controle gehad van de controle-arts. Het kan dus toch gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Zeebeer schreef:
11-10-2018 12:35
Ze is toch hartstikke ziek?? Moet ze halfdood neervallen voor ze zich ziek mag melden van jou? Wat boeit het nou wat de reden is dat ze ziek is, het verandert niks aan het feit dat ze niet kan werken.
in zoverre, dat je dat soort prikken ook een vrije dag kunt laten zetten natuurlijk
granny71 schreef:
11-10-2018 12:29
Ik vind het al vrij vreemd dat je je ziek meld.
Je hebt de spuiten duidelijk gekregen omdat je op vakantie gaat, waarom moet je werkgever daar de dupe van zijn?
Haha grappig. Dus als je ziek wordt vanwege een hobby (door je enkel gaan met sport bv) zou je je niet ziek mogen melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven