Werk & Studie alle pijlers

ziek

13-10-2018 16:48 96 berichten
...
anoniem_637e3dab9c49b wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:17
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beterschap🌻
Alle reacties Link kopieren
Beterschap
Ja, dat is veel.

Geen idee wat de gevolgen zijn, dat verschilt per werkgever.
Als je griep hebt, kun je toch niet naar een vergadering vanavond?

En ja, 3x ziek sinds mei getuigt niet van een goede gezondheid. Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
Nou meid, ik ben 2x in 1.5 maand ziek geweest maar beide keren naar huis gestuurd. In een normaal bedrijf gaan ze normaal met je om.
Ik vind het ook veel maarja soms is het niet anders. Ik was nooit ziek maar sinds ik kleine kinderen heb is het helaas ook vaker raak. Voel me ook altijd enorm schuldig naar het werk toe, zeker wanneer er weereens geen invaller beschikbaar is. Je doet er weinig aan! Beterschap!
Dat je twijfelt of je moet gaan... Als je griep hebt wil je toch niet eens aan die vergadering denken en lekker in bed blijven liggen? En als je vanavond op die vergadering verschijnt kom je niet geloofwaardig over, laat je zien dat je niet zo goed voor jezelf kan zorgen en de gezondheid van je collega's niet serieus neemt (iedereen aan willen steken.)
Ziek is ziek dat moet zo'n werkgever ook snappen. Maar hoe ziek ben je als je twijfelt of je toch moet gaan?

Als ik ziek ben, te ziek om te werken, dan hoef ik niet te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je griep hebt kun je niet naar een vergadering. Dan heb je nl zware koorts, spierpijn etc.
Dat vind ik dus wat opmerkelijk.

3 x ziek in een jaar is bij mijn werkgever een gesprek. Ontslag door ziekte kan niet, maar als je bv een tijdelijk contract hebt zal het niet in je voordeel werken.

Sinds mei 3 x ziekmelden is veel. Das namelijk maar 5 maanden.

Tijd om iets aan je gezondheid te doen dus.
Je bent inderdaad veel ziek. Had je echt niet kunnen werken?
De kans is zeker aanwezig dat als je een tijdelijk contract hebt, deze straks niet verlengd gaat worden.
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:13
Je bent inderdaad veel ziek. Had je echt niet kunnen werken?
De kans is zeker aanwezig dat als je een tijdelijk contract hebt, deze straks niet verlengd gaat worden.
Contract van 7 maanden maar ik doe mijn werk verder prima er wordt best vaak ziek gemeld bij ons daarom misschien
elke week wel iemand bijna..
Petrolblauw75 schreef:
13-10-2018 17:05
Als je griep hebt kun je niet naar een vergadering. Dan heb je nl zware koorts, spierpijn etc.
Dat vind ik dus wat opmerkelijk.

3 x ziek in een jaar is bij mijn werkgever een gesprek. Ontslag door ziekte kan niet, maar als je bv een tijdelijk contract hebt zal het niet in je voordeel werken.

Sinds mei 3 x ziekmelden is veel. Das namelijk maar 5 maanden.

Tijd om iets aan je gezondheid te doen dus.
Je hebt gelijk!
Volgende keer voor iemand invallen en heel lang niet ziek melden misschien?
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:14
Contract van 7 maanden maar ik doe mijn werk verder prima er wordt best vaak ziek gemeld bij ons daarom misschien
elke week wel iemand bijna..
En dat geeft jou een vrijbrief om je dan ook maar weer ziek te melden?
Wat doe je voor een werk? Je klinkt erg jong, is het een bijbaan of een fulltime baan?
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:16
En dat geeft jou een vrijbrief om je dan ook maar weer ziek te melden?
Wat doe je voor een werk? Je klinkt erg jong, is het een bijbaan of een fulltime baan?
Ja klopt ik ben 17 jaar ik werk in een supermarkt.
Een bijbaantje is het
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:15
Je hebt gelijk!
Volgende keer voor iemand invallen en heel lang niet ziek melden misschien?
Ik denk dat je al te laat bent. Drie keer is gewoon veel als er verder niets bijzonders aan de hand is en het geen griepseizoen is of zo. Bij je volgende baan wat beter nadenken voordat je je ziek meldt vanwege een griepje.
nimbus wijzigde dit bericht op 13-10-2018 17:20
0.26% gewijzigd
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:17
Ja klopt ik ben 17 jaar ik werk in een supermarkt.
Een bijbaantje is het
houd er maar rekening mee dat je per november op zoek moet naar wat anders.
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:19
houd er maar rekening mee dat je per november op zoek moet naar wat anders.
denk je dat ik ontslagen wordt?
Alle reacties Link kopieren
Want jij vindt het normaal als iemand met koorts werkt?
3 of 4 keer in 5 maanden vind ik veel ja.
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:20
denk je dat ik ontslagen wordt?
Contract loopt toch over twee maanden af, daar gaan ze geen ontslag procedure voor beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar griep gehad maar kon toen echt niets, ook niet forummen, daar was ik te beroerd voor.
Ben je niet gewoon (snip)verkouden?
...
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:20
Want jij vindt het normaal als iemand met koorts werkt?
Heb je dit tegen mij?
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:20
Want jij vindt het normaal als iemand met koorts werkt?
Als he fiks koorts hebt lig je ook niet te forummen. En dat heb je ook niet 3 x in 5 maanden. Zowel, tijd voor de ha.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw definitie van ‘ziek’. Met een pijnlijke keel en hoofdpijn of een verkoudheid ga ik gewoon werken, maar voor sommige is dit al genoeg zich ziek te melden. Voor een jong iemand is 3x in 5 maanden echt veel.

Mijn stelregel is: of koorts, of overgeven, of anderzins niet in staat zijn te werken. Dan bel ik af. Als ik me gewoon niet fit voel, dan doe ik het wat rustiger aan en vertrek wat op tijd naar huis, maar ik ga wel (9 van de 10 keer verdwijnt het gedurende de dag dan vanzelf)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven