Werk & Studie alle pijlers

Waarom pikken we dit? (Jeugdloon)

13-10-2018 17:44 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ouders, waarom pikken jullie het dat jullie kind, net zo hard werkend als Truus van 50, ongeveer 7 euro per uur minder verdient achter de kassa? Of in de horeca? Of ergens anders waar pubers worden uitgebuit? Waar je al wordt ontslagen als je ziek bent? Ik vind het zo triest eigenlijk. Caissieres doen dag in dag uit hetzelfde, of je er nu een jaar zit of 20, waarom moeten jongeren dan minder betaald worden? Dat ik als starter minder verdien dan mijn 50-jarige collega snap ik, maar ik verdien gewoon prima. Sommige mensen kunnen niet meer dan vakkenvullen en doorleren wordt hem niet. Waarom moeten die dan een hongerloon krijgen?
Ooit bedacht dat bij het hebben van een fulltime baan er andere verantwoordelijkheden en verplichtingen zijn dan bij een bijbaan?
Alle reacties Link kopieren
Voor sommigen is dit een fulltine baan. Niet elke puber kan aankloppen bij hotel mama.
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:50
Voor sommigen is dit een fulltine baan. Niet elke puber kan aankloppen bij hotel mama.
Dat mag niet (wettelijk). Een 17 jarige moet namelijk naar school, en hij mag inclusief school max 40 uur betaald werk doen.(even aannemend dat die 17 jarige geen startkwalificatie heeft)
florence13 wijzigde dit bericht op 13-10-2018 17:55
9.98% gewijzigd
Mijn buurvrouw met 3 kinderen werkt gewoon fulltime bij de ah om haar rekeningen te betalen en uit de bijstand te blijven.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
13-10-2018 17:53
Dat mag niet (wettelijk). Een 17 jarige moet namelijk naar school, en hij mag inclusief school max 40 uur betaald werk doen.
Niet als hij een havo-diplona heeft. Dat is een startkwalificatie. Daarnaast loopt het jeugdloon tot 23!!!!
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
13-10-2018 17:53
Mijn buurvrouw met 3 kinderen werkt gewoon fulltime bij de ah om haar rekeningen te betalen en uit de bijstand te blijven.
Ja, en stel dat ze 21 is en een drieling gehad heeft. Na de havo gestopt is.
Alle reacties Link kopieren
prima dat iedereen het zelfde verdient, maar dan moet de automatisch periodieke verhoging wel verdwijnen. Waarom moet je mensen extra gaan belonen wanneer ze meer werkervaring hebt en ergens langer werkt?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:54
Niet als hij een havo-diplona heeft. Dat is een startkwalificatie. Daarnaast loopt het jeugdloon tot 23!!!!
Ik pastte net aan, je was iets te snel
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:54
Niet als hij een havo-diplona heeft. Dat is een startkwalificatie. Daarnaast loopt het jeugdloon tot 23!!!!
Wat maak jij je druk zeg. Neem een chillpill.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-10-2018 17:55
prima dat iedereen het zelfde verdient, maar dan moet de automatisch periodieke verhoging wel verdwijnen. Waarom moet je mensen extra gaan belonen wanneer ze meer werkervaring hebt en ergens langer werkt?
Dat zeg ik niet. Gewoon beginnen met minimumloon zoals volwassenen. Werk je maar 4 uur? Dan verdien je 40 euro.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:55
Ja, en stel dat ze 21 is en een drieling gehad heeft. Na de havo gestopt is.
Wat wil je met dit topic?
Met 40 uur werken kan een moeder van 21 ook uit de bijstand blijven.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:55
Ja, en stel dat ze 21 is en een drieling gehad heeft. Na de havo gestopt is.
Dan is ze allejezus dom.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 17:56
Wat maak jij je druk zeg. Neem een chillpill.
Nou meid, kijk eens naar het non-discussie over Zwarte Piet.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:56
Dat zeg ik niet. Gewoon beginnen met minimumloon zoals volwassenen. Werk je maar 4 uur? Dan verdien je 40 euro.
Ga de politiek in!
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 17:57
Dan is ze allejezus dom.
Welkom in de echte wereld waar domme mensen jong kinderen krijgen en andere domme dingem doen.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:55
Ja, en stel dat ze 21 is en een drieling gehad heeft. Na de havo gestopt is.

Waarom moeten we een heel stelsel aanpassen aan een uitzondering?
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:58
Welkom in de echte wereld waar domme mensen jong kinderen krijgen en andere domme dingem doen.
En daar moet de rest dan maar voor boeten?
Als een havist zo dom is om niet door te leren zal ze zelf de zure vruchten van haar beslissing mogen plukken.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:57
Nou meid, kijk eens naar het non-discussie over Zwarte Piet.
Waarom wijs je naar een ander?
Jij maakt je druk, bijna hysterisch, verzit allerlei feiten en maakt je dan weer druk om die verzonnen feiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel goed dat jongeren gestimuleerd worden een opleiding te doen, en dit is een van de maatregelen daarvoor. Heeft dan wel weer het perverse effect dat ze ouderen de markt uit concurreren.
Aan de andere kant gaat niemand een 16 jarige aannemen als je voor evenveel geld een volwassene kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 17:59
En daar moet de rest dan maar voor boeten?
Als een havist zo dom is om niet door te leren zal ze zelf de zure vruchten van haar beslissing mogen plukken.
Misschien wil ze wel maar kan ze niet. Neem eens een kijkje in de Bijlmer. Veel kinderen stoppen na school omdat zij bijvoorbeeld zorgtaken overnemen.

En toen ik 22 was had ik al twee universitaire diploma's, maar verdiende ik toch jeugdloon totdat er werk vrijkwam in mijn vakgebied.
Mijn buurvrouw werkt op tijden dat jij verplicht op school zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren van school af.
Cheeks schreef:
13-10-2018 18:02
Misschien wil ze wel maar kan ze niet. Neem eens een kijkje in de Bijlmer. Veel kinderen stoppen na school omdat zij bijvoorbeeld zorgtaken overnemen.

En toen ik 22 was had ik al twee universitaire diploma's, maar verdiende ik toch jeugdloon totdat er werk vrijkwam in mijn vakgebied.
Waar had je die gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
13-10-2018 18:04
Waar had je die gekocht?
In dezelfde winkel waar jij je sympathieke houding hebt gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven