Werk & Studie alle pijlers

Help!! Motivatiebrief

15-10-2018 16:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva dames en heren,
ik heb jullie hulp nodig! Ik wil intern solliciteren op een functie maar ik ben erg onzeker over mijn motivatie brief, met name omdat Nederlands niet mijn moedertaal is.

Hierbij wat ik alvast heb opgesteld. Het voelt voor mij niet echt compleet. Wat denken jullie ervan?


xxx
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 15-10-2018 20:44
Reden: Dank voor alle reacties!
79.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste indruk: prima brief. Niets mis met je Nederlands. Wel een beetje saaie tekst doordat je veel standaardzinnen gebruikt. Ik zou zelf iets minder cliché-achtige zinnen erin zetten. Maar het ligt er natuurlijk ook aan om wat voor functie&bedrijf het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Op zich een goede brief, alleen je kan deze copy paste naar elke baan sturen, niet heel specifiek. Daarnaast haak ik meestal af wanneer iemand alleen maar lovende dingen over zichzelf zegt. Is dit voldoende zelfinzicht? Ik geef meestal de voorkeur aan een brief die niet alleen maar vol staat over hoe tevreden iemand is of hoe goed je iets kunt. Waarin wil jij je verder ontwikkkelen, welke facetten van de baan? Waarom past het bedrijf goed bij je?

Niemand gaat door totdat de taak tot volle tevredenheid is afgerond, soms zijn er gewoon situaties dat het verstandig is om te stoppen, bijvoorbeeld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames voor de feedback.

Ik vond het ook niet echt een originele brief dus ik ga het eea aanpassen en specifieke dingen toevoegen die betrekking hebben op de functie.

Ik zal ook iets toevoegen mbt bepaalde aandachtspunten van mezelf en hoe ik daarmee omga en eventueel verbeterd heb en wat dat voor toegevoegde waarde heeft voor de functie/team.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem iets inkorten en er meer van mezelf instoppen, indien het past binnen het bedrijf zou ik hem ook wat vlotter maken.... waarom moeten ze jou hebben en niet die andere persoon met een soortgelijke brief.
Probeer hem dan eens te lezen vanuit het perspectief van de lezer...
janena wijzigde dit bericht op 15-10-2018 18:26
1.58% gewijzigd
Live long and prosper
Ik vind het ook een prima brief. Hier een paar dingen die ik zou veranderen.

Naar aanleiding van het prettige gesprek met xx vorige week woensdagmiddag wil ik graag nogmaals mijn interesse bevestigen voor de functie van xx bij bedrijf x. Het gesprek heeft mij erg enthousiast gemaakt om door te groeien binnen dit leuke bedrijf. Dit gevoel werd verder versterkt door mijn nieuwsgierigheid op het gebied van xx en wat er vooraf tijdens het ontwikkelingsproces gebeurt. In deze motivatie leg ik je graag uit van welke toegevoegde waarde ik kan zijn voor xx als xx.

Een bedrijf neemt je niet aan zodat jij kunt groeien, maar omdat ze bepaalde taken uitgevoerd willen hebben.

Ik heb een hekel aan het gebruik van u, maar je is misschien te informeel voor een motivatiebrief. Of heb je die persoon ook al eerder met je aangesproken?
Alle reacties Link kopieren
@grotezalchips,

Ik ken de persoon naar wie ik de brief moet sturen en ja ik heb haar in het verleden aangesproken met je. Daarnaast doen we weleens een praatje bij de koffieautomaat dus vandaar dat ik u te formeel vind en een beetje raar ook aangezien ze ook nog eens ongeveer 10 jaar jonger is als mij.
Ben ik met je eens!
Ook vanuit België een mening over jouw brief:

Ik vind de brief zeer, zeer goed, maar véééééééél te lang. Ik zou als persoon aan wie de brief gericht is, die brief na enkele seconden wegleggen en denken, die bel ik wel even.
Korte kernachtige zinnen, dynamiek uitstralen en 1x zeggen dat je enthousiast bent.
Teveel bijvoeglijke naamwoorden (leuk bedrijf, interessante job, toffe collega's - ik zeg niet dat jij deze voorbeelden hebt gebruikt) maar teveel van die naamwoorden maken een brief vervelend om te lezen.
Een goede raad ook, laat ook nog iets voor de lezer over. Maal het niet in zulke kleine stukjes dat hij zich verslikt in de fijne brij.
Ook telkens schrijven de functie van xxx bij xxx. Vervelend! Die mensen weten zelf ook hoe de naam van hun bedrijf is en als je 1x (hoogstens ook nog eens bij het einde) de functie met naam en toenaam noemt, dat is in mijn ogen voldoende.

Ik wens je veel succes, een medewerker als jij, daarvan hebben ze er nooit teveel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven