Werk & Studie alle pijlers

Gevolgen wisselen van stage

16-10-2018 15:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik weet niet of iemand van jullie deze vraag kan beantwoorden, maar ik wacht nog even om naar mijn mentor te gaan hiermee.
Stel ik wissel nu van stage, moet ik dan stage-uren inhalen terwijl ik wel vanaf het begin stage heb gelopen?
Stel dat ik in deze twee weken van stage wissel, loop ik dan studievertraging op?
Mijn mentor heeft mijn stagebegeleider een datum voorstel gedaan voor het startgesprek via de mail die over een week zou kunnen plaatsvinden. Hoe zit dat met het startgesprek als ik nu met stage wissel? Want in deze stageperiode zullen er 3 beoordelingsgesprekken gepland worden waaronder het start-gesprek.

Ik zit op het HBO en ben nu 3ejaars

De rede dat ik dit niet wil vragen aan mijn mentor is omdat ik niet wil dat zij het idee krijg dat het niet goed gaat, ik wil het eerst zelf proberen op te lossen en zonodig eerst een nieuwe stage vinden.
Ik hoop dat jullie mij snappen, waarom ik afwacht om naar mentor te gaan
Alle reacties Link kopieren
Normaalgesproken is een stage een hele stage, bij 1 bedrijf. De eerste helft ben je bezig met ingewerkt worden en je weg leren kennen, dus als je halverwege wisselt begin je gewoon weer opnieuw.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
16-10-2018 15:08
Normaalgesproken is een stage een hele stage, bij 1 bedrijf. De eerste helft ben je bezig met ingewerkt worden en je weg leren kennen, dus als je halverwege wisselt begin je gewoon weer opnieuw.
maar het is toch niet 'halverwege' omdat ik dan deze maand nog wissel, begin november dan uiterlijk. Maar in december is het idd te laat.
Hoe kunnen wij daar nu een antwoord op geven als we de reden niet kennen, de geldende regels van school niet kennen, ...?

Zal toch echt in samenspraak met je school én de 2 stagebedrijven moeten gebeuren.
(Wil bedrijf 2 bijvoorbeeld wel een quotering geven aan 't eind als je maar een gedeeltelijke stage loopt. Bijvoorbeeld 4 maand ipv 6 maanden.)


En waarom denk je dat bedrijf 2 beter wordt qua stage dan bedrijf 1?
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
16-10-2018 15:11
maar het is toch niet 'halverwege' omdat ik dan deze maand nog wissel, begin november dan uiterlijk. Maar in december is het idd te laat.
Ik weet niet hoe de stages bij jullie lopen, of daar vaste termijnen voor zijn, en wat de regels zijn. Dat verschilt echt enorm per opleiding. Maar normaalgesproken is een afgebroken stage weggegooide tijd, die telt gewoon nergens voor mee. Of dat nu 2 dagen of 2 maanden zijn, je begint op een nieuwe plek gewoon weer op 0.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Heb je geen stagebureau op je studie? En hoe zit het met een mentor op het HBO? Is dat je SLB-er? Die is er toch juist om jou te ondersteunen? Ik zou daar juist gebruik van maken, je hebt er niets aan als hij of zij niet weet hoe het echt met je gaat op de studie...
Je mentor is de aangewezen persoon om mee te praten als je stage niet goed gaat. Mag je überhaupt wel van stage wisselen gedurende de stageperiode?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je het zelf oplossen? Een stagebegeleider is er juist voor om problemen te voorkomen of op te lossen. Je kunt beter met een klein probleempje naar je stagebegeleider gaan, dan wachten tot dat het een groot probleem is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben tijdens mijn hbo studie ook gewisseld van stage (dit was bij ons in het 4e jaar) en mijn uren bleven gewoon doortellen zodat ik geen vertraging opliep. Maar het verschilt misschien per school hoe daarmee omgegaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
16-10-2018 16:41
Ik ben tijdens mijn hbo studie ook gewisseld van stage (dit was bij ons in het 4e jaar) en mijn uren bleven gewoon doortellen zodat ik geen vertraging opliep. Maar het verschilt misschien per school hoe daarmee omgegaan wordt.
In welke maand wisselde je van stage? Het was een stage van een jaar toch?
RedeN
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
16-10-2018 16:44
In welke maand wisselde je van stage? Het was een stage van een jaar toch?
Vraag het je school, je hebt namelijk niets aan al deze antwoorden. Bij mij zouden de uren namelijk niet tellen.
Je stelt hier vragen waar alleen je mentor het antwoord op weet. Dus..
hauhauhau schreef:
16-10-2018 16:44
In welke maand wisselde je van stage? Het was een stage van een jaar toch?
Ja een stageperiode van sept tm mei. Ik wisselde ergens half december geloof ik. Maar nogmaals, dit zegt voor jou niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op de universiteit gewisseld en moest toen weer pas het volgende semester verder.

Het bedrijf en ik waren geen match. Dat kan. Wat gaat er bij jou mis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven