Werk & Studie alle pijlers

Wat is wijsheid?

18-10-2018 12:38 10 berichten
Zo'n driekwart jaar geleden heb ik een baan aangenomen in een heel andere richting dan mijn studies (ik heb 2 HBO diploma's). Ik had zin in een nieuwe uitdaging en door een divers arbeidsverleden ben ik van veel markten thuis. Bovendien bood het bedrijf me bepaalde doorgroeimogelijkheden.

Ik ben voor mijn baan verhuisd, begin net wat te settelen in mijn nieuwe huis en heb mijn plekje gevonden in het bedrijf.

Vanmorgen echter, heb ik een gesprek gehad met mijn manager. Ze vinden me binnen mijn huidige functie niet stressbestendig genoeg. Tot einde van het jaar willen ze me in een rustiger dienst zetten (die ik nog helemaal moet leren) en in die tijd iemand nieuws aantrekken.

Ik zou zodra deze persoon er is en zelfstandig kan functioneren, eventueel mogen gaan werken als klantenservicemedewerker. Aanvullend krijg ik dan wat aanvullende tijdelijke projecten zoals het systeem optimaliseren. Zij hebben dan ook een reservekracht achter de hand. Wanneer ik besluit dit niet aan te nemen ben ik boventallig.

Ik heb gezegd dat ik er over na zal denken en nu nog geen direct antwoord kan geven.

Mijn bedenkingen :
Ik ben alleenstaande moeder, simpelweg gezegd, moet er brood op de plank.
Het is een prettig bedrijf waar ik ben ingewerkt.
Er is weinig verloop, veel mensen werken er al jarenlang.
Mijn collega's zijn oké, als in niet bevriend maar collegiaal gezellig.
Ik heb vroeger ruime ervaring opgedaan als klantenservicemedewerker. Het ligt me en past bij mijn aanleg.
Er is niet veel werk in de nabije omgeving dus ik zou opnieuw moeten verhuizen. En mijn kind ook. Ik kan nu op de fiets naar mijn werk.
Dagdienst is fijner voor mijn kind.

Als tegenargumenten allereerst financieel. Ik heb een leuk salaris door de toeslagen van de werktijden. Zonder die toeslagen verdien ik licht benedenmodaal. Ik kan er niet van rondkomen. Al ben ik in mijn (HBO) functie van nu een junior en als klantenservicemedewerker (MBO) een senior.
De werktijden zelf, ruime kantooruren, botsen met die van mijn vriend. We wonen niet samen en zouden elkaar dan vermoedelijk één zondag per twee weken kunnen zien.
Ik ben 20 jaar geleden ooit begonnen op de klantenservice. Ik heb hard gewerkt, veel studies gedaan om me te ontwikkelen. Ik voel me mislukt, terug bij af.
Ik ben destijds ook al gestopt omdat het me geen uitdaging biedt. Ik ben snel verveeld, ambitieus en wil me voortdurend ontwikkelen. Ik zie vanuit deze functie geen doorgroeimogelijkheden.
Zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen, vind ik het eigenlijk te min voor me. Teamleider klantenservice ofzoiets, oké, te overwegen, maar niet meer gewoon 'telefoonmiep' zijn. Ik heb meer in mijn mars dan dat.

Ik hoor graag jullie mening, want ik moet het eerst laten bezinken en ook de emoties laten zakken.
Alle reacties Link kopieren
Laat de verse emoties even zakken en bekijk in een later stadium wat de beste opties zijn.
Jij bent verhuist voor een totaal nieuw soort baan/functie ( als in onbekend voor jou) met kind voor een tijdelijk contract?

Of heb je een vaste aanstelling?

Het je willen demoten en een ander trekken en tegelijk zeggen dat je anders boventallig bent, klinkt niet heel erg fris.

Heb je wel rechtsbijstand?
Al kunnen ze bij een tijdelijk contract gewoon niet verlengen natuurlijk.
Ik heb een jaarcontract en zou hierna een contract voor onbepaalde duur krijgen. Dat volgt ook, maar met een andere functieomschrijving.

Ik moest sowieso verhuizen na de scheiding, maar mocht jaren wachten tot ik een vaste baan had omdat het niet handig was als ik 50 kilometer westelijk zou wonen van mijn oude huis om 50 kilometer oostelijker dan mijn oude huis een baan te krijgen. Dit leek stabiel, bovendien woont mijn vriend hier ook in de stad, dus ik leek het goed voor elkaar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg. Ik snap wel dat je niet terug wilt naar een klantenservicefunctie.
Blijft je loon hetzelfde?

En wat voor functie doe je nu? En wat voor hbo opleidingen heb je gedaan?

Persoonlijk denk ik dat ik de functie aan zou pakken en daarna op mijn gemak naar iets anders zou zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Voor een prettig bedrijf vind ik het niet heel prettig klinken. Lullige gang van zaken dat je zonder kans om je te verbeteren of je werk anders in te richten aan de kant wordt geschoven.

Ik zou het voor nu aannemen en direct verder gaan kijken.
Hallo?!
Je hebt al aangegeven dat je niet gaat rondkomen van de andere functie? Hebben ze daar op gereageerd?

Waar woont de vader van jullie kind? Hoe is de alimentatie geregeld, naar draagkracht?

Persoonlijk was ik niet verhuist voor tijdelijk contract naar een nieuwe vriend met mijn kind. Maar het is al gedaan.

Heb je echt actief gekeken naar vacatures in je huidige regio? Is daar echt zo weinig werk?
Alle reacties Link kopieren
Of ik zou blijven, zou er voor mij ook vanaf hangen of het bedrijf bereid is in je te investeren om vanaf hier weer te kunnen groeien, door een training of coaching ofzo.
Je werkgever biedt je veel onzekerheid. Ik heb geen idee wat wijsheid is.
Je heb een jaarcontract welke over drie maanden afloopt. Die hoeven ze dus niet te verlengen en dat gaan ze voor deze functie ook niet doen. Dat kan en dat mag.

Ze bieden je dus wel een andere functie aan als klantenservice medewerker met wat aanvullende projecten........tja die zul je wel moet accepteren, want anders krijg je geen WW uitkering. Of dit moet echt met een salaris zijn wat zit ruim onder je huidige salaris. Je bent alleenstaande moeder en je hebt inderdaad brood op de plank nodig. Accepteren lijkt mij de beste keuze. Als je nu al een vast contract had was het anders maar je hebt een tijdelijk contract. Iets is beter dan niets en je kunt altijd weer verder kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven